Avrupa’da üretilen uçan araba teknolojisi Çin’e satıldı!

Avrupa’nın geliştirdiği Aircar teknolojisiyle üretilen uçan araba, Çin’e satıldı. İşte haberin detayları…

Bir BMW motoru ve normal yakıtla çalışan AirCar, 2021 yılında kalkış ve iniş için pistleri kullanarak iki Slovakya havaalanı arasında 35 dakika boyunca uçtu. Bir otomobilden uçağa dönüşmesi iki dakikadan biraz fazla sürdü.

BBC’nin haberine göre Merkezi Cangzhou’da bulunan Hebei Jianxin Flying Car Technology Company, AirCar uçaklarını açıklanmayan bir bölgede üretmek ve kullanmak için özel haklar satın aldı.

Hebei Jianxin Uçan Araba Teknolojisi Şirketi’nin, AirCar’ın üretim ve kullanım haklarını satın alıyor. Bu hamle, Çin’in elektrikli araç (EV) devrimindeki başarısının ardından, uçan ulaşım çözümleri alanında da öncü bir rol üstlenmeye hazırlandığını işaret ediyor.

Çin, Autoflight ve eHang gibi firmalar aracılığıyla, dron benzeri yolcu uçaklarından elektrikli uçan taksilere kadar çeşitli uçan ulaşım araçlarını test ediyor. Bu gelişmeler, kısa mesafelerdeki yolculuk sürelerini önemli ölçüde kısaltma potansiyeline sahip ve aynı zamanda şehir içi ulaşımın geleceğine dair yeni vizyonlar sunuyor.

AirCar’ı yaratan KleinVision şirketinin kurucu ortağı Anton Zajac, firmanın daha önce başka bir Slovak uçak üreticisinden satın aldıktan sonra kendi havaalanı ve uçuş okulunu inşa ettiğini söyledi. AirCar’a 2022 yılında Slovak Ulaştırma Otoritesi tarafından uçuşa elverişlilik sertifikası verilmişti. Elektrikli araç devriminin gelişimine öncülük eden Çin, şimdi de aktif olarak uçan ulaşım çözümleri geliştiriyor.

Geçtiğimiz ay Autoflight adlı bir firma Shenzhen ve Zhuhai şehirleri arasında yolcu taşıyan bir drone ile test uçuşu gerçekleştirdi. Araba ile üç saat süren yolculuğun, uçakta hiç yolcu olmamasına rağmen 20 dakikada tamamlandığı belirtildi. 2023 yılında Çinli eHang firması elektrikli uçan taksisi için Çinli yetkililer tarafından güvenlik sertifikası ile ödüllendirildi. Birleşik Krallık hükümeti uçan taksilerin 2028 yılına kadar gökyüzünün düzenli bir özelliği haline gelebileceğini söyledi.

Ancak bu drone benzeri yolcu uçaklarının aksine AirCar dikey olarak iniş kalkış yapmıyor ve bir piste ihtiyaç duyuyor. Bu ulaşım biçimi için altyapı, düzenleme ve teknolojinin kamu tarafından kabulü açısından hala önemli engeller var.