Avrupa’nın En Büyük Hazır Giyim Fuarı İstanbul’da Başladı

Avrupa’nın en büyük hazır giyim etkinliği, İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı (İstanbul Fashion Connection-IFCO) başladı.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından, İstanbul Ticaret Odası (İTO) iş birliği ve Ticaret Bakanlığı desteğiyle düzenlenen İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı (İstanbul Fashion Connection-IFCO) açılış programına katılan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, konuşma yaptı. ( Cem Tekkeşinoğlu - Anadolu Ajansı )

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından, İstanbul Ticaret Odası (İTO) iş birliği ve Ticaret Bakanlığı desteğiyle düzenlenen fuar, İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı.

Avrupa’nın en büyük hazır giyim fuarı olma özelliği taşıyan, küresel hazır giyim alım grupları ve binlerce alıcıyı bir araya getiren, 5 kıtadan 30 bin alıcıyı ağırlaması beklenen fuarın açılışı Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve İstanbul Valisi Davut Gül’ün katılımıyla gerçekleştirildi.

Fuarın açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, IFCO ile İstanbul’u küresel moda endüstrisinin buluşma noktası haline getirdiklerini belirterek, “Geçen şubat ayında burada, bu salonlarda Avrupa’nın en büyük hazır giyim ve moda fuarına imza attık.” dedi.

Gültepe, Ticaret Bakanlığı ve İTO’ya destekleri için teşekkür ederek, fuarın bakanlık tarafından yüzde 50 devlet desteği kapsamına alındığını anımsattı.

2023 Hedeflerimizi Yakalayacağız

Gültepe, Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma hedefiyle yola devam ettiklerini, 2028 vizyonunun bu yolculukta ilk büyük sınavları olacağını belirterek, “2028’de 400 milyar dolarlık mal, 200 milyar dolarlık hizmet ihracatı için 27 sektörümüz, 115 bini aşan ihracatçımız ve 61 ihracatçı birliğimizle gece gündüz demeden çalışıyoruz.” diye konuştu.

Gültepe, “7 ayı 143,4 milyar dolar ihracatla kapattık. Geçen yıla göre hemen hemen başa baş noktadayız. Kurun geldiği seviye ve finansmana erişim konusundaki yeni düzenlemeler, ihracatçımıza kısmen nefes aldırdı. Bu düzenlemelerin pozitif yansımalarını önümüzdeki aylarda görmeye başlayacağız. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yıl dönümünde inşallah mal ihracatında 265, hizmet ihracatında 120 milyar dolarlık hedefimizi yakalayacağız.” ifadelerini kullandı.

“Made İn Türkiye Algısını Daha Da Güçlendirmeliyiz”

TİM Başkanı Gültepe, hazır giyim ve tekstil sektörlerinin 32 milyar dolarlık ihracat yaptığını kaydederek, sözlerini şöyle tamamladı:

“Orta vadede hazır giyimde 40, tekstilde 20 olmak üzere 60 milyar dolarlık ihracat hedefliyoruz. Üretimde marka kimliğimizle, tasarım gücümüzle, yetişmiş insan kaynağımızla, markalarımızla, bu potansiyele sahibiz. Yüksek katma değer yaratma ve markalaşma yönünde atılacak her türlü adım, ihracatımıza pozitif yansıyacaktır. Fuar katılımları, ticaret ve alım heyetleri organizasyonlarıyla pazar çeşitliliğimizi artırmanın yollarını arıyoruz. Ve elbette Made in Türkiye algısını daha da güçlendirmemiz gerekiyor.”

Dünya Çapında Bir Fuar

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç de hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün rekabetçiliğini koruyabilmesi için markalaşmadan, tasarımdan, katma değerli üretim ve donanımlı insan gücünden taviz vermemesi gerektiğini söyledi.

İHKİB’in her yıl 2 kez düzenlediği IFCO ile sektörü diri tuttuğunu dile getiren Avdagiç, “Çeşitli alanlarda oluşabilecek tereddütleri anında tespit ederek ortadan kaldırılması için öncülük yapıyor. Bu nedenle yakın takipçisi olduğum IFCO’nun sağladığı sinerjinin hiç azalmadan devam ettiğini görmekten mutluluk duyuyorum.” diye konuştu.

Dünya Moda Endüstrisinin Buluşma Noktası IFCO

İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan ise sektörün 30 yılık hayalini gerçekleştirdikleri bu yolda IFCO’yu Türkiye’nin markası haline getirdiklerini belirterek, bundan önceki 3 organizasyonda büyük başarıya imza attıklarını söyledi.

İlk 3 etkinlikte 100’ün üzerinde ülkeden 50 bin ziyaretçi ağırladıklarını dile getiren Paşahan, “Uluslararası fuarlar takvimine giren IFCO kısa sürece moda endüstrisinin buluşma adreslerinden biri haline geldi. Bu fuar, Anadolu’yu üretim merkezi yapma noktasında bir kilometre taşı oldu. Bugün 100’ün üzerinde ülkeden binlerce ziyaretçiyi ağırladığımız için çok mutluyuz.” diye konuştu.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, ihracatçılara yönelik destekleri sonuna kadar devam ettireceklerini belirterek, “2024 bütçesinde ihracat desteklerinin çok daha fazla artması için gayretimiz sonsuz. Bunu da başaracağız.” dedi.

İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı 11 Ağustos’ta sona erecek.