Bakan Kacır: Alman-Türk Otomotiv Zirvesi’nde konuştu

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye’nin sadece bir üretim ülkesi değil, AR-GE, inovasyon ve teknoloji ülkesi olduğunu belirterek, “Savunma sanayisinde yüksek teknoloji geliştirme kabiliyetlerimizi bütün dünyaya ispat ettik.” dedi.
Bakan Kacır: Alman-Türk Otomotiv Zirvesi'nde konuştu Bakan Kacır: Alman-Türk Otomotiv Zirvesi'nde konuştu

Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen “2025 Alman-Türk Otomotiv Zirvesi“ne katılan Kacır, Almanya’nın, Türkiye’nin Avrupa’daki en önemli ticaret ortağı olduğuna işaret ederek, “Avrupa Birliği (AB) Gümrük Birliği içinde olmamız Türkiye-Almanya ilişkilerini geriye dönüp baktığımızda çok güçlendirdi. İki ülkenin ortaklık zemininde ekonomik ve ticari işbirliklerinde çok güçlü bir zemine ve tecrübeye sahibiz” dedi.

Bu ilişkide otomotiv sektörünün ayrıcalıklı bir yeri olduğunu dile getiren Kacır, otomotiv sektörünün bu yıl 40 milyar dolar ihracatla Türkiye’nin ihracatının lokomotifi olduğunu söyledi.

Bakan Kacır, Alman otomotiv üreticilerinin Türkiye’den tedarik yapmasından memnun olduklarını belirterek, “Dün gerçekleşen Türk-Alman Otomotiv Zirvesi’nde aslında karşılıklı olarak istişare ettiğimiz temel başlık otomotivin yeni nesil dönüşüm sürecinde birlikte neler yapabileceğimiz.” ifadesini kullandı.

Savunma sanayisinde yüksek teknoloji geliştirme kabiliyetlerimizi bütün dünyaya ispat ettik diyen Kacır, Türkiye’nin sadece bir üretim ülkesi değil, AR-GE, inovasyon ve teknoloji ülkesi olduğuna dikkati çekti.

Türkiye’de 60 şehirde, 113 teknoparkta, 12 binden fazla şirketin inovasyon odaklı çalıştığını söyleyen Kacır, Türkiye’nin yeni nesil mobilite teknolojilerine yatırım yapan bir ülke olduğunu dile getirdi.

Bakan Kacır, “Tabii Togg bunun somut bir örneği oldu. Başarılı şekilde yollara çıktı. Ülkemizde elektrikli araç pazarında lider hale geldi ve şimdi ikinci modelini bu yıl yollara çıkarmayı başardı. Seri üretimi kesintisiz olarak sürdüren milli markamız. Bu milli markanın etrafında yeni mobilite ekosistemi de kümelenmekte.” dedi.

Kacır, bütün bu imkan ve kabiliyetleriyle Türkiye’nin, gelecek dönemde otomotiv sektöründeki dönüşüm sürecinde Avrupalı markalar, özellikle de Alman markalarıyla çok daha yakın işbirliği ve ortaklık kurmaya hazır olduğunu ifade etti.

Otomotiv sektöründe büyük dönüşümler yaşandığını belirten Kacır, şöyle devam etti:

“Elektrifikasyon bunların başında geliyor. Elektrikli araçlar yaygınlaşıyor. Şarj edilebilir hibrit araçlar yaygınlaşıyor. Bunların pazar payı Avrupa’da yüzde 25’i aştı ve bu pazar payında önümüzdeki dönemde artış ivmesinin sürmesi öngörülüyor. Türkiye’de de bu araçların pazar payında çok hızlı bir yükseliş var. Bu alanda işbirliği yapmak, bütün bu alanda yeni nesil teknolojileri ortaklaşa geliştirmek çok değerli bizler için. Bunun yanında bağlantılı araçlar, otonom araçlar, yine otomotivin değişim eksenleri. Bütün bu başlıklarda biz Türkiye’nin AR-GE, inovasyon ve üretim ekosistemiyle Almanya’nın markalarının ve tecrübesinin daha fazla bir araya gelmesini ve önümüzdeki dönemde bir kazan-kazan anlayışıyla iki ülkenin rekabet gücünü yükseltecek ortaklıklar kurmayı ve adımlar atmayı amaçlıyoruz. Umuyorum ki Alman-Türk Otomotiv Zirvesi bütün bu işbirliklerinin güçlenmesine vesile olacak.”

Alman otomotiv üreticisi Volkswagen’in 2021 yılında Türkiye’de yatırımdan vazgeçmesini de değerlendiren Kacır, “Vazgeçmiş olmanın pişmanlığını yaşadıklarını tahmin ediyorum. Çünkü Türkiye’ye yatırım yapan herkes hem çok kazandı hem de Türkiye’ye çok kazandırdı. Türkiye bugüne kadar küresel yatırımcıların adresi olduğu her başlıkta öngörülebilir ve yatırımcı dostu bir anlayışla hareket etti. Türkiye’ye yatırım yapanlar, nitelikli insan kaynağımızdan, üretim gücümüzden, lojistik altyapımızdan, stratejik konumumuzdan, üretim ekosistemimizden en ileri düzeyde istifade ettiler.” diye konuştu.

Bakan Kacır, Almanya ile Türkiye arasında gelecek dönemde yeni adımların atılması için halen çok olumlu bir yaklaşım içinde olduklarını vurgulayarak, “Nihayetinde geleceğe bakmamız lazım. Herkesin önünde yeni fırsatlar ve sınamalar var. Şüphesiz pek çok mevcut küresel marka da yeni nesil teknoloji yarışında meydan okumayla karşı karşıya. Türkiye ile ortaklık hem onlara kazandırır hemde Türkiye’ye kazandırır.” değerlendirmesinde bulundu.

Kaynak: AA

Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

5 + 17 =