BİR ZAMANLAR İLGİ GÖRMEYEN ÇANAKKALE’DE YATIRIM YAPACAK YER KALMADI!

Artan yatırım taleplerini karşılayamadıklarını söyleyen Çanakkale TSO Başkanı Selçuk Semizoğlu, “Şu anda yatırım yapılacak parselimiz yok” dedi.

Yakın zamana kadar iş insanlarının ilgi göstermediği Çanakkale’de yatırım yapılacak yer kalmadı. Artan yatırım taleplerini karşılayamadıklarını söyleyen Çanakkale TSO Başkanı Selçuk Semizoğlu, “Şu anda yatırım yapılacak parselimiz yok” dedi

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ VE OTOYOL ZİRVEYE ÇIKARTTI

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu’nun Çanakkale’ye yatırım anlamında ilgiyi zirveye çıkardığını söyleyen Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Selçuk Semizoğlu, 5 yıl öncesine kadar OSB’lerin yatırımcılardan ilgili görmediğini yüzde 50 dolulukla faaliyetini sürdürdüğünü anlattı. Son beş yıldır yatırımların tamamlandığını söyleyen Semizoğlu, “Şu anda yatırım yapılacak parselimiz yok” diye konuştu.

YATIRIMCI YÖNÜNÜ ÇANAKKALE’YE DÖNDÜ

Bu yıl 19’uncusu düzenlenen Sabah gazetesinin düzenlediği İl Buluşmaları’nda şehrin ekonomisi ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Başkan Semizoğlu, ulaşım imkanlarının ciddi anlamda kolaylaşmasıyla yatırımcıların yönünü Çanakkale’ye döndüğünü söyledi. Artan yatırım taleplerini karşılamak için 52 parsel olarak planlanan Ezine Gıda OSB’nin tüzel kişiliğini kısa sürede aldığını anlatan Semizoğlu, “Şu anda orada da yatırım yapılabilecek parselimiz kalmadı. Burası bir gıda merkezi olacak. İzmir, İstanbul’a yakın çok cazip bir lokasyon olacak” diye konuştu. Sadece yerli yatırımcıların değil yabancıların da şehirde yatırım arayışına girdiklerini söyleyen Semizoğlu, şunları kaydetti: “Hollandalı bir şirket orkide üretmek için şehirde yatırım kararı aldı. Şu anda yatırımcı ilgilisi hayli yüksek. Ancak onlara talep ettikleri oranda yer verme konusunda sıkıntı çekiyoruz. Köprünün il sanayisinin gelişmesine ve cazibesinin artmasına büyük katkısı olduğunu söylemek mümkün.” Öte yandan Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi’nin de şubat ayında Belçika merkezli Microflor Biyoteknoloji ve Tarım A.Ş. ile arsa tahsis sözleşmesi imzaladığı öğrenildi.

FERİBOT KUYRUKLARI BİTTİ: LOJİSTİKTE CAZİBESİ ARTTI

Semizoğlu, köprünün Çanakkale’yi her yere çok yakın olduğu halde ulaşım probleminden dolayı ilgi görmeyen bir şehir olmaktan kurtardığını anlattı. Vaktiyle feribot kuyruklarının hem turizm hem de sanayi anlamında Çanakkale’ye büyük kayıplar verdiğini anlatan Semizoğlu, şöyle devam etti: “Çanakkale gibi verimli topraklara sahip şehrimizde üretilen ürünler yaşanan nakliye sıkıntısı nedeniyle bozuluyordu. Artık nakliye araçları sebze ve meyvelerimizin yanı sıra bölgede üretilen et ve süt ürünlerini hızla nakliye etme imkânına kavuşacak.” Semizoğlu, Çanakkale’nin Türkiye’nin yanı sıra Avrupa için de önemli bir lojistik üssü olacağını anlattı.

SERA ÜSSÜ HALİNE GELECEK

Çanakkale Ticaret Borsası Başkanı S. Kaya Üzen, Ezine Gıda İhtisas OSB’sinin şehrin en önemli vizyon projesi olduğunu belirterek, “Bu projeyle gıda ürünleri üretiminde faaliyet gösteren işletmelerimiz kümelenme modeli oluşturarak, marka değerlerini artırarak AB ile rekabet edebilecek standartlara ulaşacaklar. Şu anda OSB’de satılan parsel sayısı yüzde 97” dedi. Üzen, 2.400 dekar üzerine kurulacak, 48 sera parselinin bulunacağı, kapalı sera alanının 1.070 dekar olduğu Ayvacık Tarıma Dayalı İhtisas Seracılık OSB’siyle 3 bin kişiye istihdam sağlanacağını belirtti.

KÜÇÜKBAŞ OSB’Sİ…

Kaya Üzen, “Burada yıllık 60 bin ton domates üretilecek. 750 milyon liranın üzerinde yatırım yapılacak. Bu projeyle Çanakkale kısa sürede sera üssüne dönüşecek, şehrin tarım potansiyeli artacak” diye konuştu. Üzen, Ezine peynirinin ihtiyacı olan küçükbaş hayvan sütünün temini için küçükbaş OSB’si kurulması gerektiğini belirterek, şunları anlattı: “Çanakkale’de aralarında Ezine Peyniri, Bayramiç Elması, Yenice Kırmızı Biberi, Lapseki Şeftalisi gibi birçok ürün marka oldu. Gelibolu Sardalyesi, Gökçeada Kekik Balı, Gökçeada Keçisi ile ilgili başvuru aşamasındayız. Çanakkale Domatesi ve Kalkım Çiçeği için başvurular yapıldı. Bayramiç Beyazımız Türkiye’nin Avrupa’daki yedinci tescilli ürünü. Hedefimiz Coğrafi İşaretli Ezine Peynirimizi AB Coğrafi İşaret Belgesi’nin alınması ile bir dünya markası haline getirmek.”