
Batarya ve elektrikli araç devi BYD, 2020’de ilk versiyonunu piyasaya sürdüğü ‘Blade Batarya’ çözümüyle sektörü altüst etmeyi başarmıştı. Aradan dört yıl geçti ve BYD Çinli rakiplerine kıyasla enerji yoğunluğu ve şarj hızı konusunda geriye düşmüş oldu. Bunu telafi etmek isteyen firma, ikinci nesil Blade çözümünü 10 dakikada şarj kabiliyetiyle donatacak.
BYD BATARYASI 2025
COP29’da konuşan BYD’nin Orta Asya ve Avrupa satışlarından sorumlu yöneticisi Cao Shuang, yeni nesil Blade bataryanın daha uzun kullanım ömrü avantajıyla 2025’te tanıtılacağını açıkladı. Tıpkı Geely ve CATL tarafından üretilen en yeni LFP bataryalar gibi %10’dan %80’e 10 dakikada şarj olabileceği tahmin edilen çözüm, ilk olarak BYD’nin lüks sedanı Yangwang U7’de kullanılacak. Bataryanın 14C deşarj oranıyla U7’yi sınıfındaki en iyi performansa ulaştıracağı iddia ediliyor.

Seal U, Atto 3, Dolphin, Seagull gibi ‘uygun fiyatlı’ BYD modelleri büyük ihtimalle 2025’te mevcut bataryayla devam edecek. BYD’nin Tesla’ya rakip Song L, Seal, Sea Lion 7 gibi araçlarının ise ikinci nesil Blade bataryaya 2025 sonuna doğru geçiş yapması bekleniyor.
Kaynak: Dolu Batarya