BYD ve BMW’nin Macaristan’daki tesisleri 2025’in ikinci yarısında üretime başlayacak

Macaristan, otomotiv fabrikalarının 2025 yılına kadar üretime başlamasının beklenmesiyle ekonomik canlanma bekliyor.

Macaristan’ın otomotiv üretim sahnesinde önemli bir değişim yaşanıyor; Çinli otomobil üreticisi BYD ve Alman BMW’nin otomobil üretim tesislerinin 2025’in ikinci yarısında faaliyetlerine başlaması bekleniyor. Bu gelişmenin, teknik durgunluğa gerileme de dahil olmak üzere son zamanlarda gerilemeler yaşayan Macaristan ekonomisine çok ihtiyaç duyulan ivmeyi sağlaması bekleniyor.

Başbakan Viktor Orban’ın kabine şefi Gergely Gulyás’a göre, gelecek yıl için ekonomik politikalar etrafındaki iyimserlik, yeni tesislerde üretimin başlamasıyla destekleniyor. Gulyás, yakın zamanda yapılan bir brifingde, “BYD ve BMW’nin yeni tesisleri, gelecek yıl, 2025’in ikinci yarısında üretime başlayacak.” dedi.

Orban’ın yönetimi altında, özellikle elektrikli araç (EV) ve pil üretimine odaklanarak Çin yatırımlarını çekmek için yoğun çaba sarf edildi. Bu yatırımlar arasında, Macaristan’ın doğusunda bulunan Debrecen’de 7,3 milyar avroluk dikkate değer bir pil fabrikası kuran Çinli pil üreticisi CATL de yer alıyor.

BYD, geçen yıl Macaristan’da ilk Avrupa fabrikasını kurma konusundaki iddialı planlarını açıklayarak manşetlere çıktı ve ülkenin güneyinde bulunan Szeged’i üssü olarak seçti. Bu arada BMW, elektrikli araçlara olan artan talebi desteklemek amacıyla yaklaşan üretim tesisi için Debrecen’i seçti.

Bu ileri adımlara rağmen, Macaristan’ın ekonomik görünümü uğursuz gölgeler içeriyor. Ülke, bu yılın üçüncü çeyreğinde teknik resesyon olarak adlandırılan duruma geri iterek çeyreklik %0,7’lik bir daralma kaydetti. Bu ekonomik yavaşlama, özellikle yükselen muhalefet partilerinden benzeri görülmemiş zorluklarla karşılaşmaya hazırlandığı 2026’da planlanan yaklaşan ulusal seçimlere hazırlanırken Orban için endişelere yol açtı.

Macaristan hükümeti, yeni otomotiv fabrikalarının beklenen lansmanıyla tetiklenen 2025 yılı için yaklaşık %3,4’lük ekonomik büyüme öngörerek yenilenme umutlarını sürdürüyor. Yerel politikacılar bu gelişmeleri yalnızca otomotiv sektörü için değil, aynı zamanda bu zorlu zamanlarda ihtiyaç duyulan daha geniş ekonomik canlanma için de önemli olarak görüyor.

Genel olarak, BYD ve BMW’nin yeni girişimleri sadece üretim hatlarından daha fazlasını ifade ediyor; Macaristan’ın Avrupa’nın otomotiv geleceği içindeki stratejik konumunu özetliyorlar. Bu planlar, ülkenin yaşadığı ekonomik sıkıntıları hafifletebilir, iş ve artan yatırım, toparlanmaya yönelik ara adımlar ve modernizasyon sağlayabilir. Başarılı olurlarsa, özellikle elektrikli araçlara doğru artan geçişle birlikte, Macaristan’ın Orta Avrupa’da otomotiv yenilikleri için başvurulan merkez olarak itibarını sağlamlaştırabilirler.

Otomotiv endüstrisi, bu fabrikalar canlandıkça, yalnızca Macaristan ekonomisi için değil, aynı zamanda teknolojik ilerlemesi ve küresel konumu için de yeni bir dönemin habercisi olarak, şüphesiz dönüştürücü değişikliklere hazır. Hükümetin ve heyecanlı vatandaşların iddialı beklentilerinin, üretimin artması ve ülkenin ilerlemesiyle birlikte ortaya çıkıp çıkmayacağını zaman gösterecek.

Kaynak: Haber Merkezi