Türkiye, ulusal medyada İngiltere’nin emekliye ayrılmış Lockheed Martin C-130J/C-130J-30 Hercules nakliye uçaklarının büyük bölümünün müşterisi olarak tanımlanıyor.
Temmuz ayı sonlarında yapılan alımla ilgili bazı ulusal medya kuruluşları, 14 fazla uçağın 12’sinin Türk Hava Kuvvetleri’ne (THK) gönderileceğini duyurmuştu. Türk Hava Kuvvetlerinin yoğun olarak kullandığı 10 adet A-400M nakliye uçağının 16 adede çıkarılması için Airbus ile görüşülüyor.

Janes haberine göre Lockheed Martin’in Kraliyet Hava Kuvvetleri’nin (RAF) Mart 2023’te emekliye ayırdığı C-130J’lerin çoğunun “şimdi bir yuvası” olduğunu, ancak müşteri tanımlamaktan kaçındığını söyledi. Janes, o sırada İngiltere Savunma Bakanlığı’ndan (MoD) müşteri kimliğini istedi, ancak alıcının henüz ifşasını yetkilendirmediği söylendi. Ayrıca Yunanistan’dan da ilgi görüldüğü bildirildi.

Bir adet ‘kısa’ C-130J (İngiltere hizmetindeki C5) ve 13 adet ‘uzatılmış’ C-130J-30 (C4) gövde parçasının bir kısmının veya tamamının satışı, Savunma Bakanlığı’nın son yıllarda sattığı ikinci parti fazla Hercules uçağını temsil ediyor. 2015 yılında emekliye ayrılan sekiz adet C5 uçağı Bangladeş (beş), Bahreyn (iki) ve ABD Donanması (bir) tarafından satın alınmıştı. Birleşik Krallık C-130J/C-130J-30 filosu Afganistan ve Irak’taki yıllar süren operasyonlarda sıkı bir şekilde çalıştırılmış olsa da, son satışın konusu olan son 14 uçak, emekliliğin duyurulmasından sonra da devam eden bir merkez kanat kutusu (CWB) değiştirme çabasından geçirildi. Bu, uçağın yeniden satışına olan potansiyel ilgiyi ve Savunma Bakanlığı için parasal değerini en üst düzeye çıkarmak için yapıldı. Birleşik Krallık C-130J/C-130J-30 filosu Afganistan ve Irak’ta yıllarca süren operasyonlarda çokça hizmet verdi.
Kaynak: Haber Merkezi