Çin Ticaret Bakanlığı’na göre, ülkede e-ticaret sektörüne yönelik artan desteğin etkisiyle kırsaldaki e-ticaret sektörü hızla gelişme ivmesi yakaladı. Çin’in kırsal kesimindeki internet kullanıcı sayısı 300 milyonu aşarken, çevrimiçi perakende satışlar 2014 yılından bu yana büyük bir artış gösterdi.
E-ticaret sayesinde çiftçiler pazara daha kolay erişebiliyor ve kırsal alanlarda girişimcilik ve istihdam teşvik ediliyor. Çin hükümeti kırsalda yeniden canlanmayı teşvik etmek ve kırsal e-ticaretin gelişimini ilerletmek için çalışmalarını sürdürecek.
Kırsal Kesimde İnternet Kullanıcı Sayısı Arttı
Bakanlık yetkilisi Li Gang, Salı günü düzenlenen basın toplantısında Çin’in kırsal kesimdeki internet kullanıcı sayısının geçen yılın sonu itibarıyla 300 milyonu aştığını söyledi.
Li, ülkenin kırsal bölgelerindeki çevrimiçi perakende satışların, 2014 yılında 180 milyar yuan tutarındayken (yaklaşık 25,08 milyar ABD doları) 2022 yılında 2,17 trilyon yuana yükseldiğini vurguladı.
E-ticaret sayesinde çiftçilerin pazara daha yakından erişebildiğini belirten Li, böylece kırsal alanlarda girişimcilik ve istihdamın da teşvik edildiğini ifade etti.
Ticaret Sistemi Daha Da Artacak
Çin’de 2022 yılında tarım ürünlerinin çevrimiçi perakende satışının önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9,2 artışla 531,38 milyar yuana ulaştığını hatırlatan Li, kırsal kesimdeki çevrimiçi işletmelerin sayısının ise geçen yılın sonu itibarıyla 17,3 milyonu aştığını söyledi.
Li, bakanlığın bir sonraki adımda kırsalda yeniden canlanmayı kapsamlı şekilde teşvik etmeye, ilçe düzeyinde ticaretin önemli bir parçası olan kırsaldaki e-ticareti desteklemeye ve kırsaldaki e-ticaretin yüksek kaliteli gelişimini ilerletmeye odaklanacağını da sözlerine ekledi.
Çin hükümeti Pazartesi günü ülkenin ilçe düzeyindeki ticaret sistemini daha da güçlendirmek amacıyla üç yıllık bir eylem planı yayınladı. Eylem planı, Çin’in kentsel ve kırsal alanlarının entegre kalkınmasını teşvik etmeyi ve ülkenin kırsal bölgelerini yeniden canlandırmayı amaçlıyor.