Bizi Takip Edin
movenpick

İhracat

ÇİN’E TIR SEFERLERİ İÇİN ENGELLER KALKTI

Türkiye ile Çin arasında karayoluyla taşıma yapmanın önündeki engeller kalktı.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye ile Çin arasında karayoluyla taşıma yapmanın önündeki engeller kalktı. Kazakistan’ın geçiş sayısını artırmasının ardından, Türkmen kapısı da transite açıldı. Çin pazarında Türkiye için çok büyük fırsatlar olduğunu söyleyen lojistikçiler, deniz ve demiryoluyla 45 günü bulan taşımaların karadan iki haftadan kısa sürede yapılabileceğini ifade ediyor.

Türkiye ile Çin arasında karayoluyla taşıma yapmanın önündeki engeller kalktı. Kazakistan’ın geçiş sayısını artırmasının ardından, bir diğer engel olan Türkmen kapısı da transite açıldı. Çin pazarında Türkiye için çok büyük fırsatlar olduğunu söyleyen lojistikçiler, deniz ve demiryoluyla 45 günü bulan taşımaların karadan iki haftadan kısa bir sürede yapılabileceğini söylüyor.

“DENİZ VE RAYLARDAN 45 GÜNDE GİDEN YÜKÜ 14 GÜNDE TAŞIYABİLİRİZ”

Çin, uluslararası karayolu taşımalarında ilk anlaşmayı Türkiye ile yapmış, Türkiye ile Çin hükümetleri arasında 13 Mayıs 2017 tarihinde Pekin’de Karayoluyla Uluslararası Yük ve Yolcu Taşımacılığı Anlaşması imzalanmıştı. Ancak mevzuatlarla ilgili süreç tamamlanmadığı için yasal düzenlemeye ilişkin karar Temmuz 2021’de Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girmişti. Böylece, Türk taşımacıların Çin’e yıllık gidiş-dönüş 30 bin sefer yapabilmesinin önü açıldı. Ancak Çin’e karayoluyla ihracat taşımalarının önündeki bir diğer engel de transit geçiş güzergâhında bulunan ülkelerle yaşanan sorunlardı. Bu güzergah üzerinde bulunan Türkmenistan pandemi nedeniyle transit geçişe kapalıydı. Yine bir diğer geçiş ülkesi olan Kazakistan da Türk nakliyecilere yıllık sadece 2 bin transit geçiş belgesi veriyordu. Bu iki engel de kısa süre önce aşıldı. Diğer iki geçiş ülkesi olan Özbekistan ve Kırgızistan ile zaten geçiş belgesi sorunumuz yok.

SONRASINDA TAŞIMALAR BAŞLAYABİLİR

Reklam

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Türkiye ile Çin arasında yapılan karayolu anlaşmasının önündeki transit geçiş engellerin kalktığını ifade ederek, “Çin’in ‘Sıfır COVID’ politikası nedeniyle şu anda taşımaların başlamasını beklemiyoruz. Ancak sonrasında bu taşımalar başlayabilir. Karayolunda bu ülkeye seferlerin başlamasıyla sadece Çin-Türkiye değil, Çin-Avrupa arasındaki taşımalardan da daha fazla pay alabiliriz” diye konuştu.

Çin pazarında Türkiye için çok büyük fırsatlar olduğuna vurgu yapan Özel, “Havayolu ile Çin’e 60 bin dolara ya da deniz yoluyla 45 günde taşınan 20 ton yükü biz karayolu ile bu ülkeye 10 bin dolara ve iki haftadan kısa bir sürede götürebiliriz” dedi.

TÜRKMENİSTAN, 2 YIL SONRA TRANSİT GEÇİŞE AÇILDI

Pandemi nedeniyle yaklaşık iki yıldır yapılamayan Türkmenistan transit geçişlerine yeniden izin verildi. Bu kapının açılaması Çin’e yönelik seferlerde önemli bir engelin kalkmasını sağlarken, ayrıca Gürcistan sınırındaki TIR kuyruğunu azaltacak. Türkmenistan üzerinden karayoluyla transit geçişler, “Sarahs – Farap – Sarahs güzergahından (İran – Türkmenistan – Özbekistan) 1 Haziran itibarıyla başladı. Ancak ilk seferlerin başlaması için TIR şoförlerinin vize alması bekleniyor. Vizeler 15-20 günlük sürede çıkıyor. Türkmenistan’ın açılması Türkiye’nin Orta Asya ihracat taşımaları açısından büyük önem taşıyor. Türkiye’nin önemli ihracat pazarlarından biri olan Orta Asya’a taşımalarda Türkmenistan transit geçiş ülkesi konumundaydı. Türkmenistan üzerinden Özbekistan başta olmak üzere Kırgızistan, Tacikistan ve Kazakistan’a yıllık 40 bine yakın ihracat seferi yapılıyordu. Pandemi öncesinde Türk nakliyeciler Orta Asya seferlerinin yüzde 90’ını İran üzerinden Türkmenistan’a, oradan da diğer ülkelere geçerek yapıyordu. Ancak salgın nedeniyle Türkmenistan tüm dünyaya transit geçişi kapattı. Bu gelişme sonrası Türk nakliyeciler için Orta Asya’ya ulaşmak için sadece iki seçenek kaldı. Alternatif en kısa yol Gürcistan- Azerbaycan rotası oldu. Ancak Azerbaycan, araç başına 500 dolardan fazla ek ücret aldığı için nakliyeciler çoğunlukla Gürcistan-Rusya-Kazakistan üzerinden Orta Asya’ya geçmeyi tercih ediyor. Savaş nedeniyle Ukrayna limanlarının kapanması da Rusya taşımalarını buraya kaydırmış, bu durum da Gürcistan sınırında yoğunluğa neden olmuştu.

“ORTA ASYA’DAN BOŞ DÖNÜŞ SORUNU DA ÇÖZÜLÜR”

Reklam

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD), Başkan Yardımcısı Emre Eldener, Çin’e karayoluyla TIR seferlerinin başlamasının Türkiye ekonomisine ve lojistik sektörüne büyük katkı sunacağının altını çizdi. Eldener, “Türkiye ile Çin arasındaki taşımalar pandemi ve savaşla birlikte daha kritik bir noktaya geldi. Ancak denizyolunda konteyner krizi ve yüksek navlunlar devam ediyor. Transit süreler de 45 güne yaklaşıyor. Yeni İpek Yolu projesine rağmen demiryolu istenilen şekilde kullanılamıyor. Bu taşıma modunda da transit süreler 40 günü aşıyor. Havayolu ise çok pahalı. Ancak biz yükleri karayolu ile iki haftada taşıyabiliriz. Ayrıca, Çin ile seferlerin başlaması ihracatımızın giderek arttığı Kazakistan gibi Orta Asya ülkelerinden TIR’ların boş dönüş sorununu da çözer” dedi. Sektör yetkilileri, Çin-Türkiye arası karayolu seferlerinin bir an önce başlaması için Çin, Kazakistan ve Türkmenistan ulaştırma yetkililerinin olduğu bir toplantı organize edilmesi gerektiği görüşünde.

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

İhracat

ORDU’DAN 76 ÜLKEYE KEDİ KUMU İHRACATI

BENTAŞ firması, faaliyete geçtiği 2009 yılından bu yana bölgedeki bentonit madenini işleyerek kedi kumu üretiyor.

Yayınlandı

Tarih

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Ordu’da çıkarılan bentonitten kedi kumu üreterek 76 ülkeye ihracat yapan BENTAŞ’ı ziyaret etti. Bakan Varank, “Türkiye’de fabrika mı var?” diyerek eleştiri yapanlar olduğunu belirterek, “Tesisin günlük 40 tır yükleme kapasitesi var, şu anda günlük 35 tır kedi kumunu yükleyerek yurt dışına ihraç ediyorlar. Türkiye’de üretim var mı yok mu? Fatsa’ya gelsinler, Fatsa’dan yurt dışına neler satılıyor görsünler” dedi.

70 MİLYON DOLAR İHRACAT GELİRİ

Kentte 2007’de kurulan BENTAŞ firması, faaliyete geçtiği 2009 yılından bu yana bölgedeki bentonit madenini işleyerek kedi kumu üretiyor. Fatsa Organize Sanayi Bölgesinde (OSB) 350 kişinin çalıştığı firma, bu yıl 200 bin ton üretim ve 70 milyon dolar ihracat geliri hedefliyor.

76 ülkeye ihracat gerçekleştirerek ülke ekonomisine katkı veren firma, bu yıl eylülde açmayı planladığı beşinci üretim tesisiyle istihdam rakamını 400’e çıkarmayı amaçlıyor. Firmayı ziyaret eden Bakan Varank, firmanın çok ciddi ihracat yaptığını, büyük bir üretim tesisine sahip olduğunu söyledi.Katma değerli ürünlerle Türkiye’yi kalkındırmanın derdinde olduklarını vurgulayan Varank, şöyle devam etti: “Bentonit gibi bir maden burada işlenerek gerekli Ar-Ge çalışmalarıyla çok ciddi bir ürüne dönüştürülmüş ve şu anda çok ciddi ihracat yapılıyor. Bu seneki ihracatlarını sordum, bugüne kadar yaklaşık 15 milyon dolarlık kedi kumu ihracatı yapılmış ve bunun üç katı kadar daha, sene sonuna kadar hedefleri var. Gerçekten Ordu’muzda, Fatsa’da böyle katma değerli bir işe imza atılmış olması, firmalarımızın bu işe yatırım yapıp katma değer oluşturması, kendi markalarını ortaya çıkarmaları Türkiye’nin her yerinde üretim ekonomisinin geldiği noktayı göstermesi açısından çok değerli ve önemli.”

“KENDİNİZİ BİR ADIM ÖNE ÇIKARMANIN YOLU…”

Reklam

Bakan Varank, böyle katma değerli bir işe imza atılmasının, Türkiye’nin her yerinde üretim ekonomisinin geldiği noktayı göstermesi açısından önemli olduğuna işaret ederek, “Firmamızın Ar-Ge Merkezi olma talebi var. İnşallah bakanlıkta arkadaşlarımız onu değerlendirecek çünkü bu sektörde kalıcı olmanın yolu, kendinizi bir adım öne çıkarmanın yolu hep Ar-Ge’ye yatırım yapmaktan geçiyor.” diye konuştu.

“FATSA’DAN YURT DIŞINA NELER SATILIYOR GÖRSÜNLER”

“Türkiye’de fabrika mı var?” diyerek eleştiri yapanlar olduğunu belirten Varank, “Tesisin günlük 40 tır yükleme kapasitesi var, şu anda günlük 35 tır kedi kumunu yükleyerek yurt dışına ihraç ediyorlar. Türkiye’de üretim var mı, yok mu? Fatsa’ya gelsinler, Fatsa’dan yurt dışına neler satılıyor görsünler.” dedi.

Varank, bölgede sektörle ilgili farklı firmaların da olduğunu kaydederek, “Bu sektörü inşallah Türkiye’de büyütürüz, yüzde 80-90 ihracata çalışan bir sektörden bahsediyoruz. Ben firmayı gerçekten tebrik ediyorum.” ifadesini kullandı.

“PANDEMİYİ ÇOK İYİ DEĞERLENDİRDİK”

Reklam

Firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Ömür de yaptıkları Ar-Ge çalışmalarının karşılığını almanın mutluluğunu ve gururunu yaşadıklarını dile getirerek, “İhracat rakamlarımız Bakanımızın açıkladığı gibi artıyor. Yatırım planlarımız hiçbir zaman durmadı. Pandemiyi çok iyi değerlendirdik, teknolojik yatırımlar yaptık. Bunun yanı sıra üretim yatırımları ve verimlilik yatırımlarını had safhada yaptık. Elimizden ne geliyorsa ülkemiz için, firmamız için her şeyi yapıyoruz.” diye konuştu.

Okumaya Devam Et

İhracat

KAVCIOĞLU TİM ZİYARETİ SONRASI KONUŞTU!

Kavcıoğlu, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe ve ihracatçı temsilcileri ile TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde bir araya geldi.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Şahap Kavcıoğlu, “Hedefli ve selektif kredi bizim olmazsa olmazımız. Yeni ekonomik programımız içerisinde ihracatı artırmak ve cari dengenin sağlanması noktasında hedefli kredilerimizi inşallah iyi bir şekilde ihracatçılarımız kanalıyla kullandırmaya devam edeceğiz.” dedi.

Kavcıoğlu, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe ve ihracatçı temsilcileri ile TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde bir araya geldi.

BASINA KAPALI OLARAK YAKLAŞIK 4 SAAT

Basına kapalı olarak yaklaşık 4 saat süren toplantı çıkışında açıklamalarda bulunan Kavcıoğlu, “İyi şeyler yapıyoruz. İhracatçılarımızın desteklenmesi noktasında Eximbank, bankalarımız, Ticaret Bakanlığımız her türlü desteği veriyor. Bunların uygulamasında daha fazla neler yapılabilir onları konuştuk. Bence zaten güzel de bir görüşme oldu. Yani sıkıntı yok.” ifadelerini kullandı.

“SIKINTI YOK OLURSA ÇÖZERİZ”

Reklam

Yapılan görüşmede reeskont kredilerinin gündeme gelip gelmediği yönündeki bir soruyu yanıtlayan Kavcıoğlu, “Tüm konular gündeme geldi. Konuştuk. Sıkıntı yok. Olursa çözeriz.” diye konuştu. Selektif kredi politikasından taviz vermediklerini vurgulayan Kavcıoğlu, “Hedefli ve selektif kredi bizim olmazsa olmazımız. Yeni ekonomik programımız içerisinde ihracatı artırmak ve cari dengenin sağlanması noktasında hedefli kredilerimizi inşallah iyi bir şekilde ihracatçılarımız kanalıyla kullandırmaya devam edeceğiz.” dedi.

TCMB Başkanı Kavcıoğlu, “Tüm Türkiye çok rahatlıkla tüm kredilere ulaşıyor, bir sıkıntı yok. Hepsini konuştuk. Hepsi burada. Her şeyi konuştuk. Her şey yolunda gidiyor. Bir problem yok. Olursa da çözeriz.” değerlendirmesinde bulundu.

Okumaya Devam Et

İhracat

İKMİB BAŞKANI PELİSTER, TİM BAŞKAN VEKİLİ OLDU

TİM’de, Mustafa Gültepe’nin başkanlığında oluşturulan yeni yönetim kurulunda görev dağılımı yapıldı. Yeni yönetimde TİM Başkan Vekilliği görevini İKMİB Başkanı Adil Pelister üstlendi.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)’de, Mustafa Gültepe’nin başkanlığında oluşturulan yeni yönetim kurulunda görev dağılımı yapıldı. Yeni yönetimde TİM Başkan Vekilliği görevini İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Adil Pelister üstlendi. TİM Başkan Vekili Adil Pelister, İKMİB’de kimya ihracatçılarına verdikleri sözü tuttuklarını ve TİM’in yeni yönetiminde kimya ailesini en üst düzeyde temsil edeceklerini söyledi.

İki dönemdir İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanlığı görevini başarıyla sürdüren ve güçlü yönetimi ile kimya sektörünü ihracatta birinciliğe taşıyan Adil Pelister, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanlığı’na seçilen Mustafa Gültepe’nin yeni yönetim kurulunda TİM Başkan Vekili olarak görev yapacak.

“GÜÇLÜ İHRACAT AİLEMİZLE BİRLİKTE YENİ HEDEFLERE YÜRÜYECEĞİZ”

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin yeni yönetimiyle birlikte Türkiye’nin dünya ihracatından aldığı payı artırmak için çalışacağını ifade eden TİM Başkan Vekili ve İKMİB Başkanı Adil Pelister, “Öncelikle TİM Başkanımız Sayın Mustafa Gültepe’yi kutluyor ve yeni yönetim kurulumuza başarılar diliyorum. Ülke ekonomimizin büyümesinde, sanayimizin gelişmesinde ve istihdamımızın artmasında ihracat ailemiz çok önemli bir rol üstleniyor. TİM çatısı altındaki 27 sektör ve 61 ihracatçı birliği ile güçlü ve büyük bir aileyiz. Özellikle son 2 yıldır ihracatta tarihi rekorlara imza atarken; ihracatımızın niteliğini artırmak, “Made in Türkiye” kalitesini dünyanın dört bir yanına taşımak, küresel ihracattan aldığımız payı yükseltmek ve kilogram başına ihracat değerimizi en üst seviyeye taşımak için güç birliğiyle çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde yine aynı ortak akıl ile hareket ederek, Türkiye’ye ihracatta eşik atlatacak vizyon dolu projelere imza atacağımıza inanıyorum. İKMİB’de kimya ihracatçılarımızla yakaladığımız sinerji ile kimya sektörümüzü ihracatta birinciliğe taşımayı başardık. Kalıcı birincilik için de var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Bununla birlikte söz verdiğimiz üzere TİM Yönetim Kurulu’nda da kimya ihracatçılarımızı en üst düzeyde temsil edeceğiz. İhracat ailesi olarak TİM’in önderliğinde yeni rekorlar kıracağımıza ve Türkiye’yi ihracatta bir üst lige taşıyacağımıza inanıyoruz. Bir önceki dönem TİM Başkanımız olan İsmail Gülle’ye de bugüne kadarki özverili ve başarılı çalışmaları için teşekkür ediyorum” dedi.

Okumaya Devam Et

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.