Çinli otomobil üreticisi Changan, yeni modeli Deepal g318’i ilginç bir çarpışma testine soktu. Changan’ın 32 metre yükseklikten helikopterle aşağı atıldığı görüntüler gündem oldu.
Yere düşmeden önce 90 km/saat hıza ulaşan aracın diğer testlere göre daha zor olduğu iddia ediliyor. Ancak Changan Deepal G318’in zorlu testten sağlam çıktığı görüldü. İşte o çarpışma testindeki görüntüler;
Araç çarpışmadan büyük ölçüde sağlam bir şasiyle kurtulmayı başarıyor. Videonun son kısmında bataryanın da herhangi bir hasar almadığı net bir şekilde görülüyor.

ÇİNLİ OTOMOBİLLER SAĞLAM DEĞİL SÖZÜNE KARŞI HELİKOPTER TESTİ
Daha önce gündeme gelen Çinli markaların sağlam olmadığına yönelik söylemleri tersine çeviren Changan, herkesi şaşırtmayı başardı.
CHANGAN’DAN TEK PARÇA ŞASİ TASARIMI
Otomotiv dünyasında devrim niteliğinde bir gelişme yaşandı. Tesla ve Xpeng’in ardından, tek parça şasi tasarımına geçiş yapan ilk marka Changan Auto oldu. Şirket, bu yenilikçi tasarımını ilk olarak Deepal E07 elektrikli modelinde kullanıma sundu.
Changan, G318 modelinde ise geleneksel şasi yapısına geri dönmüş olsa da, bu modelin oldukça sağlam bir yapıda üretildiği dikkat çekiyor. Otomotiv sektörü, bu yeniliklerle birlikte elektrikli araçların dayanıklılık ve performansını artırmayı hedefliyor. Changan Auto’nun bu hamlesi, gelecekteki araç tasarımlarında yeni bir dönemin habercisi olarak değerlendiriliyor.

CHANGAN DEEPAL G318 ÖZELLİKLERİ
Ocak 2024’te Deepal, bu kez SL03 ve S7 modellerinin agresif ve modern stilinden uzaklaşarak serideki üçüncü modelini sundu . Adını Çin’in doğu kıyılarını Tibet özerk bölgesiyle bağlayan otoyoldan alan G318 modeli , arazi araçlarını anımsatan oranlara sahip köşeli bir SUV’nin ham estetiğinde korundu.

Ön kısım, “C” harfi şeklinde tam LED aydınlatma ve ek ışık segmentlerine sahip bir tavan bagaj rafı ile dekore edilmiştir. Büyük tamponlar siyah plastik tekerlek yuvası kasasına sorunsuz bir şekilde bağlanmıştır, tekerlekler kalın profilli arazi lastiklerine monte edilmiştir, arka kısım ise dışarıda bir stepne bulunan bir bagaj kapağı ile kaplanmıştır. Arka lambalar minimalist bir forma sahiptir.
G318, menzil uzatıcı olarak adlandırılan ve birleşik çevrimde menzili uzatan ve gücü doğrudan tekerleklere aktarmayan 148 hp’lik 1,5 litrelik turboşarjlı benzinli bir motor sunuyor. Bu, temel versiyonda 248 hp güç geliştiren ve en üst versiyonda 424 hp’lik ikinci, ek bir motorla birlikte elektrik motoru tarafından yapılır. 18,4 kWh ve 35,1 kWh kapasiteli pillere sahip.
Kaynak: Haber Merkezi