Coca-Cola İstanbul’dan 25 Ülkeye Dijital Servis Hizmeti Verecek

Coca-Cola Avrasya ve Orta Doğu Operasyon Birimi’nin Dijital Servis Merkezi İstanbul’da açıldı.

Coca-Cola İstanbul’dan 25 Ülkeye Dijital Servis Hizmeti Verecek: Coca-Cola Avrasya ve Orta Doğu Operasyon Birimi’nin Dijital Servis Merkezi İstanbul’da açıldı. Türkiye’yi de kapsayan geniş bir coğrafyaya yönelik hizmetler sunacak merkezin açılışı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu ve Coca-Cola İçecek Üst Yöneticisi (CEO) Karim Yahi’nin katıldığı törenle gerçekleşti.

Coca-Cola’nın 25 ülkeden oluşan Avrasya ve Orta Doğu Operasyon Birimi’ne hizmet verecek Dijital Servis Merkezi’nde, bölgesel ve global çaptaki, orta ve uzun vadeli iş planlarına uygun dijital çözümler ve uygulamalarla iş birimlerine destek olunacak. Merkez, Coca-Cola’nın 9 ayrı operasyon grubunda oluşturulması planlanan benzer birimler arasında ilk faaliyete geçenlerden biri olma özelliği taşıyor.

İş Verimliliğini Artırmayı Hedefliyorlar

Dijital Servis Merkezi’nde, dijital kabiliyet gelişimini ve dijital dönüşümü hızlandırmak, pazarlama, strateji ve finans gibi konularda bilgiye hızlı ve otomatik erişimi teknoloji uygulamalarıyla sağlamak ve veri analizi uygulamaları ile iş verimliliğini arttırmak üzere hizmet verilecek. Dijital Servis Merkezi’nin 13’ü Türk olan 20 kişilik ekibinin yüzde 60’ı kadın çalışanlardan oluşuyor.

Merkezde tüketiciye ulaşan kampanya ve sadakat programlarını içeren dijital pazarlama uygulamaları ve Coca-Cola’nın şişeleyici ortaklarıyla birlikte yürütülen ortak dijital dönüşüm projeleri de başta olmak üzere bilgiye hızlı ve otomatik erişimi sağlayan, iş verimliliğini artıran, karar ve aksiyon süreçlerini hızlandıran uygulamaların geliştirilmesine de öncelik verilecek.

Türkiye’ye İstihdam Sağlıyor

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Coca-Cola Dijital Servisler Merkezi Açılış Programı’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin 1964’ten bu yana Coca-Cola’nın bölgesel ve stratejik yönetim üslerinden biri olduğunu ve bugün Coca-Cola Türkiye’nin 11 fabrikasında ürettiği birbirinden değerli 16 markası ile Türkiye’ye yatırım yapıp istihdam sağladığını ifade etti.

Kacır, “Bu girişimin, Coca-Cola’nın 9 ayrı operasyon grubunda kurulması planlanan merkezlerden ilki olması da bizleri mutlu etti. Bu merkezin hem ülkemiz hem de Coca-Cola için çarpan etkisinde bir katma değer yaratacağını düşünüyoruz.” ifadelerini kullandı.

Türkiye’ye Dijitalleşme Yolunda Liderlik Etmeliyiz

Kacır, “Son 20 yılda AR-GE harcamalarımızın GSYH’ye oranını yüzde 0,5’ten 1,4’e çıkardık. 2002’de sadece 414 olan patent başvuru sayımız 20 kattan fazla artarak 9 bini aştı. Bu kazanımların sürdürülebilirliği bizim için kritik öneme sahip. Sanayimizin rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir ekonomik büyüme için dijital dönüşümü bir fırsat olarak görüyoruz.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak, Türkiye’nin dijitalleşme yolculuğuna liderlik etmek ve ülkemizin ekonomik büyümesini hızlandırmak için durmaksızın çalışıyoruz. Bu kapsamda önemli adımlar attık, atmaya da devam ediyoruz. Model Fabrikalar ile işletmelerimize uygulamalı yalın üretim ve dijital dönüşüm eğitimleri sağlıyoruz. Kurduğumuz model fabrikaların sayısını önümüzdeki dönemde 8’den 14’e çıkaracağız.” dedi.

Türkiye’de sanayinin dijital dönüşümünü yerli ve milli çözümler ile gerçekleştirmeyi hedeflediklerini ifade eden Kacır, “Yüksek teknolojili alanlarda yetkinliklerimizi artıran Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi Programı’nın dijital dönüşüm çağrısı kapsamında 36 projeyi destekliyoruz. Bu projeler ile 290 milyon dolar yatırımın önünü açtık. KOBİGEL Destek Programı ile hem dijital teknoloji geliştiren hem de bu teknolojileri imalat süreçlerine adapte eden KOBİ’leri destekliyoruz.

Ülkemizi Küresel Teknoloji Üssüne Dönüştüreceğiz

Bakan Kacır, her alanda olduğu gibi dijital dönüşüm alanında da uluslararası arenada aktif rol üstlendiklerini belirterek bu minvalde geçen hafta Türkiye’nin Dijital Avrupa Programı’na katılımı için imzaları attıklarını aktardı.

Türkiye’nin Dijital Avrupa Programı ile dijital altyapıların kurulumunu hızlandırarak dijital becerilerin artırılmasına odaklanacaklarını dile getiren Kacır, “Ülkemizin dijital dönüşüm hedeflerine ulaşması için nitelikli insan kaynağı kritik rol üstlenmekte. Dünyanın en büyük havacılık, uzay ve teknoloji festivali TEKNOFEST ile toplumun her kesiminde farkındalık oluşturuyor, gençlerimize hayallerinin peşinden koşma imkanı sunuyoruz.

Kacır, Türkiye’nin yatırım, üretim, ihracat ve istihdam ekseninde büyümesine destek olan tüm yatırımcıların arkasında durduklarını belirterek “Bu doğrultuda son 10 yılda Coca-Cola İçecek AŞ’nin toplam sabit yatırım tutarı 1,7 milyar TL olan 17 yatırımını teşvik sistemimiz kapsamında destekledik. Türkiye güçlü ekonomisiyle, nitelikli insan kaynağıyla bu ülkeye yatırım yapan herkese kazandırmaya devam edecek. Coca-Cola Dijital Hizmetler Merkezini de ülkemizin potansiyeline ve güçlü altyapısına duyulan güvenin bir nişanesi olarak görüyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı.