Genç girişimci Ahmet Ünlühisarcıklı, Erciyes Teknopark‘ta kurduğu şirket bünyesinde sürücüyü gözleri kapandığında veya gözünü yoldan ayırdığında sesli uyaran yapay zeka yazılımına sahip sistem geliştirdi.
Ünlühisarcıklı, Orta Anadolu Kalkınma Ajansının desteklediği “Benim İşim Girişim” iş fikri yarışması için 6 farklı yapay zeka parametresi ile güvenli sürüş projesini hazırladı. Araçtan elektriğini alacak ve sürücüyü görecek bir noktaya yerleştirilecek kameralı cihaz, şoföre uyuklaması veya gözünü yoldan ayırması halinde sesli uyarı gönderecek.
6 Farklı Yapay Zeka Parametresi
Yapay zeka teknolojisiyle sürücülerin trafikte daha güvenli sürüş yapabileceği projesi hakkında konuşan Ünlühisarcıklı, “Sürücü takibi ve güvenli sürüş sistemi, 6 farklı yapay zeka parametresiyle trafik kazalarının asıl sebebi olan sürücülere odaklanarak, trafik güvenliğini tehlikeye atabilecek durumların tespitlerini yapan bir sistem. Sistemi günümüz araçlarının hemen hepsine entegre edebiliyoruz. Kamera entegrasyon kolaylığına sahip bir sistem. Kamera üzerinden aldığımız verileri yapay zeka yazılımlarıyla analiz ediyoruz ve olası bir durumda sürücülerimize uyarı veriyoruz. Bunun dışında arka planda bildirim altyapımız var. Yani aracın yetkilisi, yetkili mercileri nerelerse oralara bildirim sağlayabiliyoruz ve detaylı güvenli sürüş analiz raporu üretebiliyoruz” diye konuştu.
Sürücü Hareketlerine Bakılıyor
Emniyet Genel Müdürlüğünün verilerinin, trafik kazalarının yüzde 91’inin sürücü hatalarından kaynaklandığını ortaya koyduğunu aktaran Ünlühisarcıklı, şöyle dedi:
“Sürücülerin bir anlık hatası, dalgınlığı, kendisinin, ailesinin, taşıdığı onlarca yolcunun hayatına mal olabiliyor. Bunun için hedefimiz, sürücüler. Direkt olarak sürücüye ve sürücünün hareketlerine bakıyoruz. Sürücünün gözü açık mı kapalı mı, göz kırpma sıklığı nedir, diğer taraftan kafa pozuna bakıyoruz. Sürücünün kafası sağa mı bakıyor, sola mı bakıyor, kafası yolda mı değil mi, esneme sıklık analizleri yapıyoruz. Ne sıklıkla bu kişi esniyor, direkt göz bebeğine odaklanarak bakış açısı çıkarımı yapıyoruz. Bütün bu sistemler aslında bir yüz tanıma sistemiyle beraber çalışıyor. Sürücünün kimlik tespitini aldıktan sonra bütün bu parametrelerimizi ardı ardına çalıştırıyoruz.”