Fed Başkanı Jerome Powell’a yönelik eleştirileri ve peş peşe gelen tarife kararları ile piyasaları altüst eden ABD Başkanı Donald Trump kolaya da el attı.
Kolaya düşkünlüğü ile bilinen ABD Başkanı’nın talebiyle dev marka Coca-Cola içeriğini değiştirme kararı aldı. Bundan böyle Coca-Cola içeceklerinde mısır şurubu yerine şeker kamışı kullanacak.

“TADI DAHA GÜZEL OLACAK”
Coca-Cola’nın değişim kararını kendi sosyal medya platformu Truth Social’da duyuran Trump, bir süredir Coca-Cola yetkilileriyle bu konu hakkında iletişim halinde olduğunu söyledi.
45 yıl sonra yapılacak olan bu büyük değişikliği memnuniyetle karşıladığını belirten Trump, “Bu çok iyi bir adım olacak. Göreceksiniz, bu haliyle tadı daha güzel” açıklamasında bulundu.
Öte yandan bu adım 1980’lerden bu yana içeceklerde mısır şurubu kullanılan ABD pazarında köklü bir değişiklik anlamı taşıyor.
ABD’de formül değişiyor, peki diğer ülkelerde ne kullanılıyor?
Coca-Cola, ürün formülasyonunu ülkelere göre değiştiriyor.
- Meksika ve bazı Latin Amerika ülkelerinde kamış şekeri
- Avrupa’nın birçok ülkesinde (örneğin Almanya) pancar şekeri
- Türkiye’de ise pancar şekeri ile fruktoz-glikoz şurubu birlikte kullanılıyor.

COCA-COLA’NIN TARİHİ
Coca-Cola’nın hikayesi, 1886 yılında Georgia, Atlanta’da eczacı John Pemberton‘ın kendine özgü bir şurup formülü yaratmasıyla başladı. Başlangıçta bir ilaç olarak pazarlanan bu içecek, kısa sürede Jacobs’ Eczanesi’nde bardak başına beş sentten satılan popüler bir meşrubata dönüştü. Pemberton’ın muhasebecisi Frank M. Robinson, “Coca-Cola” adını önerdi ve günümüzde de kullanılan karakteristik el yazısı logosunu tasarladı. 1888’de Pemberton’ın vefatının ardından iş adamı Asa Candler, Coca-Cola’nın haklarını satın alarak şirketin modern anlamda kuruluşunu gerçekleştirdi. Candler’ın agresif pazarlama stratejileri ve şişeleme sisteminin yaygınlaşmasıyla Coca-Cola, 20. yüzyılın başlarında Amerika Birleşik Devletleri’nde ulusal bir fenomen haline geldi. Şirket, dünya savaşları döneminde askerlere ulaşarak uluslararası alanda da tanınmaya başladı ve günümüzde 200’den fazla ülkede milyarlarca insan tarafından tüketilen küresel bir ikon haline geldi.
Kaynak: Haber Merkezi