Dünya hazır giyim ticaretinden alınan pay 35 yıl sonra yüzde 3’ün altına düştü

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Toygar Narbay, Türk hazır giyim sektörünün 35 yıl sonra ilk kez dünya ticaretinden aldığı payın %3’ün altına düştüğünü belirterek, sektörün “tarihi bir gerileme” yaşadığını duyurdu.
Dünya hazır giyim ticaretinden alınan pay 35 yıl sonra yüzde 3’ün altına düştü Dünya hazır giyim ticaretinden alınan pay 35 yıl sonra yüzde 3’ün altına düştü

Ekim ayında düzenlenecek olan 18. İstanbul Hazır Giyim Konferansı öncesinde yapılan basın toplantısında konuşan TGSD Başkanı Toygar Narbay, sektördeki tehlike sinyallerini gözler önüne seren çarpıcı veriler paylaştı.

Dünya hazır giyim ticaretinin büyüdüğü 2025’in ilk yarısında ihracatı azalan tek ülkenin Türkiye olduğunu belirten Narbay, yüksek enflasyonla mücadele politikalarının ve artan maliyetlerin rekabet güçlerini yok ettiğini söyledi.

Narbay, ithalatın içeride üretmekten daha ucuz hale geldiğini ve bu durumun, 2025 yılı sonunda 2 milyar dolarlık üretim kaybına yol açacağını öngördüklerini dile getirdi. İstihdam kaybının da ürkütücü boyutlara ulaştığını ifade eden Narbay, yılın ilk yarısında hazır giyim ve tekstil sektörlerinde toplam 55 bin 840 kişinin işini kaybettiğini, yıl sonunda bu rakamın 100 bine ulaşabileceği uyarısında bulundu.

Sektörün son iki yıldır zararına üretim yaptığını ve yüksek maliyetler nedeniyle öz sermayesini yitirdiğini belirten Narbay, “Şirketler, sermayelerini koruyacak kârlılık oranına ulaşamıyor. Dolar bazlı maliyetimiz 2022’den bu yana %25,8 artarken, satış fiyatlarına yalnızca %9,6’lık bir artış yansıtabildik. Bu durum, şirketlerin öz sermayesini eriterek onları kapanma veya yurt dışına taşınma noktasına getiriyor” dedi.

Toplantıda söz alan TGSD Başkanı Dr. Ümit Özüren ise sektörün içinde bulunduğu krizden çıkış yollarını aradıklarını belirtti. 7-8 Ekim tarihlerinde düzenlenecek olan İstanbul Hazır Giyim Konferansı’nın temasını “Yeni Düzenin Pusulası” olarak belirlediklerini söyleyen Özüren, konferansta “yeni ve uzak pazarlar, inovasyon ve markalaşma” gibi konuları ele alacaklarını ifade etti. Özüren, konferansın ikinci gününde yapılacak olan ikili iş görüşmeleriyle (B2B) sektörün ihracat potansiyelini artırmayı hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

Kaynak: Bülten

Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

fifteen − 7 =