Dünya Markası Türkiye’de Üretim Gerçekleştirecek

vivo Türkiye Genel Müdürü Ted Dai tarafından vivo’nun Türkiye fabrikasında dördüncü üretim bandını hayata geçireceği bilgisi paylaşıldı.

vivo Türkiye Genel Müdürü Ted Dai, vivo’nun Türkiye fabrikasında dördüncü üretim bandını hayata geçirmek için gerekli araştırmalara ve çalışmalara başladıklarını belirterek, “Yaklaşık 100 kişiye istihdam yaratacağımız yeni üretim bandımızı 2023 yılında hayata geçirmek istiyoruz.” dedi.

Dünyanın en çok satan 5 telefon markasından biri olan vivo, 2021 yılında Gebze’de açtığı Türkiye üretim tesisinin kapılarını gazetecilere ilk kez açtı. 20 milyon dolar yatırım ile Gebze’de hizmete giren vivo Türkiye üretim tesisi, Çin, Güney ve Güneydoğu Asya’dan sonra 8’inci üretim merkezi olarak vivo’nun global üretim kapasitesini yıllık 200 milyon adedin üzerine çıkardı.

Yıllık 5 milyon adet cihaz üretim kapasitesi ile yatırımı tamamlanan vivo Türkiye üretim tesisinin aktif kapasitesi, 2022 sonunda devreye alınan 3’üncü üretim bandı ile yüzde 35 artırıldı. vivo Y serisi modellerinin üretildiği tesiste 300’ün üzerinde kişi istihdam ediliyor.

“Türkiye Pazarında İstikrarlı ve Başarılı Bir Büyüme İvmesi Yakaladık”

vivo Türkiye Genel Müdürü Ted Dai, toplantıda yaptığı konuşmada, vivo’nun toplum için değer yaratma misyonunu, Çin’de “doğru şeyleri yapma ve işleri doğru şekilde yapma” anlamına gelen “Benfen” felsefesine dayandığını belirterek, bu bakış açısı ile üstün kalite, şık tasarım, en ince akıllı telefon, ilk ekran altı parmak izi okuyucu, ilk açılır kapanır pop-up kamera gibi sektöre yön veren inovasyonlarıyla sektörde haklı üne sahip olduğunu söyledi.

“Benfen” felsefesi doğrultusunda vivo’nun dünyadaki tüm üretim tesislerinde, tüm ürün kategorilerinde aynı kalite standardını yakalamayı hedeflediğini aktaran Dai, şunları kaydetti:

“Üstün kalite tutkumuz ve kullanıcılarımıza tüm kategorilerde sunduğumuz harika ürünler ile hem dünyada hem Türkiye pazarında istikrarlı ve başarılı bir büyüme ivmesi yakaladık. Türkiye’de de tüm Y serisi modellerimizi vivo Türkiye fabrikasında üretiyor, kullanıcılarımıza sıkı kalite kontrol testlerinin ardından sunuyoruz. Türkiye vivo için çok önemli bir pazar. Türkiye yatırımımızı uzun vadeli ve geniş kapsamlı planlıyoruz.

Burada kullanıcılara yatırım yapmaya, rekabetçi ve kaliteli ürünler sunmaya, artan talebi karşılamak için yeni üretim hatlarını hayata geçirerek üretim tesisimizi tam kapasiteli olarak kullanmaya ve tedarik zincirlerine yatırım yapmaya devam edeceğiz. Bu bağlamda dördüncü üretim bandını hayata geçirmek için gerekli araştırmalara ve çalışmalara da başladık. Yaklaşık 100 kişiye istihdam yaratacağımız yeni üretim bandımızı 2023 yılında hayata geçirmek istiyoruz.”

vivo Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve E-Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ertan Şensoy da bağımsız araştırma şirketi Ipsos tarafından gerçekleştirilen kullanıcı memnuniyet araştırmasına göre vivo’nun, Türkiye’de Android markaları arasında yüzde 72 oranla tüketicilerin en çok tavsiye ettiği marka olduğunu vurguladı.