Elektrikli araçlarda batarya devrimi! Bu yöntemle batarya ömrü yüzde 50 uzayacak!

Elektrikli araç bataryalarında kullanım ömrünü yüzde 50 ile yüzde 70 arasında uzatıp üretim süresini kısaltacak yeni bir yöntem ortaya çıktı

Yapılan yeni araştırmaya otomotiv devi Toyota’nın da sahil olmasıyla yeni bir yöntem ortaya koyuldu. Elektrikli araç bataryalarında kullanım ömrünü yüzde 50 ile yüzde 70 arasında uzatıp üretim süresini ise kısaltacak yeni bir yöntem ortaya çıktı.

Lityum iyon hücrelerin üretimden sonra aktif hale gelmesi ve stabilize edilmesi için fabrikada düşük akımla saatlerce şarj ediliyor. Üreticiler şarj sürecinde 10 saate kadar vakit harcıyordu.

 

Yapılan testler sonucunda, ilk şarjı çok yüksek akımla gerçekleşen hücrelerin daha fazla aktif malzeme kaybı yaşasa da çok daha uzun ömürlü olduğu tespit edilmiş. Mevcut ilk şarj yöntemi 10 saat sürüp yüzde 9 civarında aktif malzeme kaybına yol açarken yeni yöntem ile şarj 20 dakikaya kadar düşmekte. Malzeme kaybı ise yüzde 30’a ulaşıyor. Daha fazla malzeme kaybı olsa da bataryanın bu sayede kalan ömründe şarj/deşarj döngüsünü daha pürüzsüz gerçekleştirebildiği ve bunun kullanım ömrüne yüzde 50 ile yüzde 70 arasında pozitif etkisi olduğu ifade ediliyor.

Elektrikli araçlarda batarya ömrüne ciddi fayda sağlayacak bu yöntem üzerinde testler devam ediyor. Üreticiler ilerleyen dönemde ek masraf yapmadan mevcut ilk şarj süreçlerini revize ederek bu şekilde batarya üretimine başlayabilecek.

Kaynak: Dolu Batarya