Elektrikli Mercedes AMG GT XX konsepti tanıtıldı!

Alman otomotiv devi Mercedes, gelecek yıl üretime geçecek olan yüzde 100 elektrikli AMG GT XX konseptini tanıttı. Üç motorlu araç, 1341 beygir gücüyle dikkat çekiyor.
Elektrikli Mercedes AMG GT XX konsepti tanıtıldı! Elektrikli Mercedes AMG GT XX konsepti tanıtıldı!

Mercedes-AMG, elektrikli performans otomobilleri alanında iddialı bir adım atarak, yeni elektrikli süper otomobil konsepti AMG GT XX‘i tanıttı. Almanya’nın Rottweil kentinde yapılan tanıtımda, araç etkileyici teknik özelliklerinin yanı sıra markanın geleceğe yönelik vizyonunu da gözler önüne serdi.

Henüz bir konsept aşamasında olsa da AMG GT XX, 2025 yılında tanıtılacak ilk tam elektrikli AMG modelinin ön gösterimi niteliğinde. Mercedes-AMG yetkilileri, konseptte kullanılan teknolojilerin büyük ölçüde üretime hazır olduğunu ve gelecekteki AMG modellerinde yer alacağını vurguladı.

GT XX Concept, dört tekerlekten çekiş sağlayan üç aksiyel akı elektrik motoruyla tam 1.340 beygir güç üretiyor. 800V mimarisi üzerine inşa edilen sistem, 850 kW’a kadar şarj hızı sunabiliyor. Bu sayede aracın yaklaşık 400 kilometrelik menzili yalnızca beş dakikada kazanabileceği belirtiliyor. Bu olağanüstü güç ve hızlı şarj kapasitesi, GT XX’i hem günlük kullanımda hem de pist performansında son derece iddialı bir konuma getiriyor.

Aerodinamik verimlilikte de önemli bir başarıya imza atan GT XX, sadece 0.198’lik sürtünme katsayısıyla dünyanın en aerodinamik ikinci otomobili unvanını taşıyor. Bu düşük değer, özellikle karbon fiber panellerle donatılmış, hareketli jant kapakları sayesinde mümkün kılınmış. Bu paneller, ihtiyaç duyulduğunda frenleri soğutmak için açılıyor ve hareket enerjisiyle çalışıyor.

Tasarım konusunda cesur çizgileriyle öne çıkan GT XX, efsanevi C111 modeline gönderme yapan turuncu gövde rengiyle hem nostaljik hem de modern bir hava sunuyor. İç mekanda ise tamamen yarış ruhu hâkim. Kişiye özel vücut taramasına göre şekillendirilen karbon fiber koltuklar, geri dönüştürülmüş GT3 lastiklerinden elde edilen döşemeler ve kokpit hissi uyandıran yoke tipi direksiyon dikkat çekiyor.

Sürüş deneyimi yalnızca sessiz elektrik motorlarıyla sınırlı değil. AMG, bu araca özel geliştirdiği sahte V8 motor sesiyle duygusal bir bağ kurmayı hedefliyor. Farların içine entegre edilen hoparlörler sayesinde araç dışarıya güçlü bir motor sesi yayıyor. Marka yöneticileri bu sesi “şimdiye kadar geliştirdiğimiz en iyi V8” olarak tanımlıyor. Ayrıca direksiyon arkasındaki kulakçıklar, sürüşe manuel vites geçiş hissi katıyor.

Kaynak: Haber Merkezi