Bizi Takip Edin
movenpick

Yatırım

ELEKTRİKLİ TAŞITLARI ŞARJ ETMEK İÇİN KURULACAK TESİSATA İLİŞKİN TEKNİK ŞARTNAME!

Elektrikli taşıtları şarj etmek için kurulacak tesisata ilişkin teknik şartname! Resmi Gazete’de yayımlandı.

Yayınlandı

Tarih

Elektrikli taşıtları şarj etmek için kurulacak tesisata ilişkin teknik şartname Resmi Gazete’de yayımlandı.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca hazırlanan Yapı İşleri İnşaat, Makine ve Elektrik Tesisatı Genel Teknik Şartnamelerine Dair Tebliğ’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ, Resmi Gazete’de yayımlandı.

Tebliğe göre, 30 Haziran 2007’de yayımlanan Yapı İşleri İnşaat, Makine ve Elektrik Tesisatı Genel Teknik Şartnamelerine Dair Tebliğ’in ekinde yer alan Elektrik Tesisatı Genel Teknik Şartnamesine, Elektrikli Taşıt Şarj Sistemi Tesisatı Genel Teknik Şartnamesi eklendi.

Şartnamede, elektrikli taşıtları şarj etmek için beyan frekansı 50Hz veya 60Hz, beyan besleme gerilimi 1000 volta (alternatif akım) kadar veya 1500 volta (doğru akım) kadar olan kablolu, kablosuz şarj sistemlerinin şebekeye bağlanmasını sağlayan alçak gerilim elektrik tesisatının, tasarımı, kurulması, devreye alınması ve doğrulanması ile ilgili gereklilikleri, bakımı ve konum seçimine ilişkin bilgiler yer alıyor.

ÜNİTENİN SEÇİMİ TASARIMI UYGULAMASI

Reklam

Şartnameye göre, şarj istasyonlarının konum seçiminde Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği, Otopark Yönetmeliği, Karayolları Kenarında Yapılacak ve Açılacak Tesisler Hakkında Yönetmelik hükümleri ve ilgili standart esas alınacak. Ünitenin tasarımı, seçimi, uygulaması ve doğrulanmasında, iç ve dış ortamda, şarj ünitesinin bulunduğu alandaki ortam sıcaklığı, rutubet ve yükseklik göz önüne alınacak.

İLGİLİ STANDARTLARDA BELİRTİLEN EMNİYET MESAFELERİ

Akaryakıt, CNG, LNG ve LPG ikmal istasyonlarına yapılacak şarj üniteleri, ilgili standartlarda belirtilen emniyet mesafeleri dikkate alınarak, tehlikesiz bölgelere kurulacak. Şarj hizmeti sunulan halka açık şarj istasyonları, ölçme, ödeme ve benzeri uygulamalar için gerekli donanım ve yazılım birimlerine sahip olacak. Şartnamede, şarj sistemi tesisatında, elektrik çarpmasına karşı koruma için de güvenlik önlemleri yer alıyor. Bu kapsamda erişime açık tüm şarj bağlantı noktaları da aşırı gerilimlere karşı korunacak. Atmosferik kaynaklı ve anahtarlamadan kaynaklanan aşırı gerilimlere karşı, ilgili standartlar doğrultusunda tasarım ve uygulama yapılacak.

Şarj üniteleri, ilk toprak hatası durumunda, devreyi kesmek için bir koruma cihazının monte edildiği durumlar hariç, ilgili şartları sağlayan, uygun “yalıtım izleme cihazı” ile korunacak. Elektrikli taşıt şarj sistemi tesisatının, ilgili mevzuat ve üretici talimatlarına uygun, periyodik kontrol ve bakımları yapılacak ve kayıt defterine işlenecek. Periyodik kontrolü, yılda en az bir kez yapılacak.

Reklam
Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yatırım

ELEKTRİKLİ ARAÇ  ŞARJ İŞLETMECİSİ İLK AKARYAKIT ŞİRKETİ

TotalEnergies ve M Oil markalarını bünyesinde bulunduran Güzel Enerji, Türkiye’de EPDK’dan elektrikli araç şarj işletmecisi lisansı alan ilk akaryakıt şirketi oldu.

Yayınlandı

Tarih

TotalEnergies ve M Oil markalarını bünyesinde bulunduran Güzel Enerji, Türkiye’de Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan (EPDK) elektrikli araç şarj işletmecisi lisansı alan ilk akaryakıt şirketi oldu.

TotalEnergies’den yapılan açıklamaya göre, sektör yenilenebilir kaynaklar ve düşük karbon odaklı döngüsel ekonomi modelleri üzerine kurulu yeni bir sistem inşa ederken, Türkiye’de EPDK’den elektrikli araç şarj işletmecisi lisansı alan ilk akaryakıt şirketi Güzel Enerji oldu.

Elektrikli geleceğe yatırım yapan şirket, bu alanda “Otojet” markasıyla hizmet verecek. OtoJet üniteleri, yine bir Güzel Enerji markası olan TotalEnergies istasyonlarında yer alacak. Ulusal bir şarj hizmet sağlayıcısına dönüşme hedefiyle yola çıkan OtoJet, 6 ayda 50 şarj ünitesiyle kurarak Güzel Enerji çatısı altında Türkiye’deki sürdürülebilirlik dönüşümüne katkı yapacak.

Okumaya Devam Et

Yatırım

DAİKİN 100 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YAPACAK

Daikin Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hasan Önder, Japon iklimlendirme şirketi Daikin’in Türkiye’ye yeni yatırım planları olduğunu belirtti.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye’nin yabancı yatırımcı için avantajlarına dikkati çeken Önder, şu an 2021 ihracat gelirlerinin 261 milyon avro olduğunu fakat Hendek’teki yeni yatırımlarının kendilerine ekstra 100 milyon avro daha ihracat geliri getireceğini dile getirdi.

Önder, ihracatlarının 2025’e kadar 500 milyon avroya ulaşmasını beklediklerini kaydederek, “Daikin olarak, 2025 yılına kadar 80 milyon avro veya 100 milyon dolar civarı daha ek yatırımımız olacak. Bunu henüz açıklamamıştık ama 100 milyon dolar daha 2025 yılına kadar yatırımımız var. Çünkü Türkiye, bütün Türki Cumhuriyetler, Ukrayna, Belarus, Rusya, Ermenistan, Kuzey Afrika, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkeler ve bu bölgeler için müthiş bir lojistik üs olarak hizmet veriyor. Çoğuyla vergi anlaşmamız var. O yüzden ana depolardan biri Türkiye. Doğal olarak yabancı yatırımın gelmesinin en büyük nedenlerinden biri ülkemizin bulunduğu konumun stratejik avantajı. Tabii bunda devletin verdiği vergi kolaylıkları ve çalışanlara yönelik destekler de etkili oluyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Geçen ay Sakarya Hendek Fabrikası’nda yatırım tutarı 15 milyon avro olan VRV üretim tesisinin açıldığını hatırlatan Önder, “Pandemi şartları çok zorluyordu, bizim yatırımlar için de önemliydi. Çünkü biz 5 yıllık planlarla çalışıyoruz. Günübirlik hiçbir uluslararası firma yatırım yapmıyor zaten. 5 yıllık planlar dahilindeki hemen her yatırımımızı 2020’ye kadar yapmıştık. 100 milyon avronun üzerinde yatırım yaptık, bulunduğumuz fabrikaya. Şimdi en son yatırımımızın açılışını geçen ay yaptık. Orada da 15 milyon avro bir yatırımla Türkiye’de ilk defa merkezi sistem değişken debili klima üretimine geçtik. Bu stratejik bir yatırım çünkü teknolojik ürünler üretmeye başlarsanız yan sanayinizi de geliştiriyorsunuz.” ifadelerini kullandı.

Önder, 98 yıldır faaliyette olan Daikin’in ısıtma ve soğutmaya konsantre olmuş bir şirket olduğunu kaydederek, “Kurulduğundan beri inovasyon ve yeni ürünler üzerine çalışıyor. Geçen sene cirosunu 24 milyar dolara çıkardı. Yaklaşık 160 ülkede faaliyet gösteriyor, bunlardan biri de biziz. Türkiye, şu an Daikiniçinde yıldız ülkelerden biri. En hızlı büyüyen, en fazla ciro yapan ve karlılığı normalin üzerinde olan bir firma Daikin Türkiye. Geçen sene ciromuz iki kat arttı. Yani 2 milyar 800 milyondan 5 buçuk milyara TL’ye çıktı. Pandemi şartlarında cironun iki katına çıkması çok büyük bir rekor oldu.” şeklinde konuştu.

– “Müthiş bir lojistik avantajımız var”

Reklam

Hasan Önder, AR-GE merkezi kurduklarını, dünyanın en küçük kombisini Türk mühendislerin ürettiğini ve ödül aldıklarını belirtti.

Japonya tarihinde de ilk olan bir kombiyi ürettiklerni ve ihracatına başladıklarını analtan Önder, şunları kaydetti:

“Pandemi birçok şeyi öğretti şirketlere. Dünyanın üretim merkezi Çin’di fakat bu lojistik kesintilerinin olması, tedarik zincirinin kısıntıya uğramasından dolayı artık farklı yerlerde lojistik üsler kurulmak zorunda. Türkiye o yüzden merkez olarak çok avantajlı. Günübirlik politikalar, kur sorunları çok geçici şeyler ama orta ve uzun vadede Türkiye’ye yatırımların artacağına inanıyorum. Çünkü müthiş bir lojistik avantajımız var. Pandeminin etkisi bize fayda verecek. Globalde enflasyonist bir ortam var. Ukrayna-Rusya savaşının getirdiği gerginlikler, ham maddelerdeki fiyat artışı var. Tabii bu sıkıntılı dönem 1,5-2 yıl sürebilir ama sonunda toparlanacaktır.”

– “Çalışan sayısında 2 bin 500’e ulaşacağız”

Daikin Türkiye CEO’su Önder, ihracatta çok güçlü olduklarını ve bir nevi Avrupa’nın da üssü olmayı başardıklarını vurguladı.

Reklam

Çünkü 1,5 milyonun üzerinde klima kapasitelerinin bulunduğuna dikkati çeken Önder, “Bunun yüzde 90’ı Avrupa’ya gidiyor. İhracatımıza 100 milyonlarda başladık, (2018’den itibaren) 140 milyon, 180 milyon derken 260 milyon avroyla kapattık. Seneyi 320 milyon avroyla kapatıyoruz. Bunun en büyük etkeni Türkiye’deki teknolojik ürünlerin artık dünya kalitesinde olması. İhracat o yüzden ivmeli devam ediyor. Sadece kur avantajını gündeme getirmemek lazım. Yani şu an bizim ürünlerimiz çok kaliteli diye biliniyor hem Avrupa’da hem dünyada.” ifadelerini kullandı.

Yeni yatırımla birlikte istihdamın da artacağına değinen Önder, şu an merkezde 400, fabrikada 1.400 çalışanları bulunduğunu ancak 2025’e kadar bu sayıyı 2 bin 500’lere ulaştırmayı düşündüklerini kaydetti.

Daikin Türkiye Üst Yöneticisi Önder, şunları söyledi:

“Yani 700 çalışma arkadaşımız daha bizimle olacak. Hat kapasitelerimizi artırıyoruz. Örneğin 1,5 milyon olan kapasitemizi 2,5 milyon adete çıkarıyoruz. Bunlar aslında bir iki fabrika kurma gibi bir yatırım. Bunlar ciddi derecede eleman artışına sebep oluyor, tabii bizi de sevindiriyor. Çünkü istihdama ne kadar katkı verebilirsek o kadar iyi. Hedeflerimizden biri yüzde 50 kadın çalışana ulaşmak, şu an yüzde 35. Kadının gücünün, toplumun gücü olduğuna inanıyoruz. Yatırımlarda genel manada kombi ve klimada kapasite artırımı olacak. VRV’de iç ünite üretimi önümüzdeki dönemde başlayacak. Şu an dış ünite üretimiyle başladık.”

– “Türkiye’ye güveniyoruz”

Reklam

Çevreci adımlara çok önem verdiklerini belirten Hasan Önder, 2050’ye kadar karbon ayak izi bırakmamak için yeni ürünlerini hem dijitalleştirdiklerini hem de tüketim seviyelerini minimuma indirdiklerini kaydetti.

Önder, karbon ayak izi bırakmamayı en büyük hedef olarak gördüklerini söyledi.

Üretimde çevreye verilen zararı hemen herkesin sıfırladığını anlatan Önder, şöyle devam etti:

“Biz de bütün enerjiyi güneşten alıyoruz. Ürettiğiniz ürünün de yaşam döngüsü içinde çevreye zarar vermemesi lazım. Bütün yoğunluğu ona vermiş vaziyetteyiz. Şu an çok yeni ürünler geliyor. Gazlar değişiyor, belki R32 gazı da ömrünü dolduracak. Daha çevreci yeni bir gaz üzerine çalışılıyor. Hem tüketimi azaltacak hem boyutlar daha küçülecek, hem de çevreye verilen karbon ayak izi azalacak. Bir ihtimal önümüzdeki dönemde bu kimyasallarda da olan gelişmelerden dolayı cihazların boyutunda çok farklı şeyler gelebilir. Çok hızlı olmaz da iki, üç yıl içinde beklentimiz.”

Önder, Türkiye’deki yatırım ortamına ilişkin bir soru üzerine, Türkiye’ye güvendiklerini dile getirdi. Sürekli karanlık şeylerin konuşulmasının hiç kimseye fayda sağlamadığını kaydeden Önder, “Çünkü rakipleriniz için de karanlık. Bütün dünyada enflasyonist ortam var. Her yerde ham madde sorunu var. Tedarik zinciri Almanya’da, Belçika’da da kopmuş vaziyette. Aynı sorunlar onlarda da var. Türk insanı daha çevik, aksiyona daha odaklı, hızlı çözüm üretebiliyor. Yani bir Avrupalı veya dünyadaki diğer ülkelerle karşılaştırınca bizim bu kriz dönemlerinde daha fazla ön plana çıkmamız lazım.” diyerek sözlerini tamamladı.

Reklam
Okumaya Devam Et

Yatırım

“1 TRİLYON 600 MİLYAR LİRANIN ÜZERİNDE YATIRIM GERÇEKLEŞTİRDİK”

Bakan Karaismailoğlu, “Türkiye’nin geleceği için sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik.” dedi.

Yayınlandı

Tarih

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Türkiye’nin geleceği için sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Bunun da yaklaşık yüzde 60’tan fazlasını, yani yüzde 65’lik oranını kara yollarına yatırdık.” dedi.

Karaismailoğlu, Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Köprülü Kavşağı Açılış Töreni’nde, yalnızca Adana’da değil 81 ilin tamamında yatırımlar yaptıklarını, eserler inşa ettiklerini söyledi. Millete hizmetin en kalitelisini sunmak için canla başla çalıştıklarını ifade eden Karaismailoğlu, ulaşım ve haberleşme yatırımlarıyla “Büyük ve Güçlü Türkiye”yi inşa etmek için çalıştıklarını vurguladı.

172 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM SAYESİNDE ÜRETİME TAM 1 TRİLYON DOLARLIK KATKI SAĞLADIK

Karaismailoğlu, hedefleri doğrultusunda ülkenin yalnızca çehresini değil, geleceğini de hep birlikte değiştirdiklerini anlatarak, şöyle konuştu: “Türkiye’nin geleceği için sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Bunun da yaklaşık yüzde 60’tan fazlasını, yani yüzde 65’lik oranını kara yollarına yatırdık. Bunun sonucunda 28 bin 650 kilometrelik bölünmüş yol ağına sahip olduk. Bunun yanında ülkemizi dünyanın en gözde projeleriyle, teknolojileriyle donattık. Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli, Ankara-Niğde Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü gibi dünyanın en gözde projelerini tamamen Türk mühendis ve müteahhitlerle gerçekleştirerek Türkiye’nin ve dünyanın hizmetine sunduk. Yatırımlarımız devam edecek. Bugüne kadar ulaştırma altyapısı olarak tam 172 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu 172 milyar dolarlık yatırım sayesinde üretime tam 1 trilyon dolarlık katkı sağladık. Milli gelire 500 milyar dolarlık yine katkı sağlamış olduk.”

Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.