Elon Musk alay etmişti… O otomobil markası şimdi Tesla’nın en büyük rakiplerinden!

Çin’li otomobil üreticisi BYD, Tesla’yı geçerek en çok satan marka oldu. Tesla CEO’su Musk’ın BYD’yi küçümsediği röportaj gündeme geldi

Çinli otomobil üreticisi BYD, geçen yılın sonunda dünyada en çok elektrikli araç satan şirket olarak Tesla’yı geride bıraktı. Tesla’nın sahibi Elon Musk’ın bir zamanlar küçümsediği BYD şimdi Tesla ile şimdi kafa kafaya rekabet ediyor.

BYD, şimdi de yakıt ikmali yapmadan New York’tan Miami’ye rahatça gidebileceği yeni bir hibrit güç aktarma organını tanıtarak diğer otomobil üreticilerine meydan okuyor. Bu, tek seferde yaklaşık 2.100 kilometre yol kat edebileceği anlamına geliyor. Wall Street Journal’a göre, sektörde önde gelen hibrit otomobil üreticilerinin menzilleri genellikle 1.100 kilometre civarında. BYD’nin bu iddiası, hibrit otomobil teknolojilerindeki ilerlemelerin ne kadar hızlı gerçekleştiğini gösteriyor.

CNN’nin analizine göre Tesla ABD’nin en çok satan elektrikli otomobili, ancak denizaşırı pazar payını daha az maliyetle araç üretebilen rakiplerine kaptırıyor. CNN’ne göre Tesla’nın son yıllarda önemli bir yenilik yapmaması, BYD’nin nispeten ucuz olması Çinli markanın Tesla’ya meydan okumasını sağlıyor.

CNN makalesinde BYD’nin küçük bir hurda üreticisinden nasıl küresel bir güç merkezine nasıl dönüştüğünü de inceliyor. Elon Musk’ın 2011 yılında Bloomberg’e verdiği bir röportajda BYD’yi ciddiye almadığını söylediğini hatırlıyor.

CNN, “Elon Musk o röportajda BYD’nin Tesla’ya rakip olmasıyla ilgili soruya kendini beğenmiş bir kahkaha ile yanıt vermişti. Röportajı yapan kişiye “Arabalarını gördünüz mü?” diye sordu, muhabir üzerine gidince, BYD’nin ürününün “çekici” olmadığını ve teknolojisinin “çok güçlü olmadığını” düşündüğünü söyledi” diyor.

CNN’e göre BYD, Tesla’nın sahip olmadığı bir üstünlüğe sahip: Hibrit üretiyor… CNN, “Toyota Prius gibi hibrit otomobillerin tamamen elektrikli geleceğimize giden kısa ömürlü bir basamak olması gerekiyordu. Ancak en azından Amerika Birleşik Devletleri’nde elektrikli araç satışları, kısmen ülkenin yollarının onları destekleyecek altyapıdan yoksun olması nedeniyle düşüyor. Yakın zamanda yapılan bir JD Power anketinde tüketicilerin %52’sinin belirttiği üzere, ABD’li müşterilerin elektrikli araç kullanmayı düşünmemesinin en önemli nedeni şarj istasyonlarının bulunmaması. Bunun yerine, EV’lerden büyük ölçüde daha ucuz olan, uzun vadede yakıt maliyetini düşüren ve çevre için normal motorlardan çok az daha iyi olan daha fazla hibrit satın alıyoruz. Şimdilik Tesla ve diğer ABD’li otomobil üreticileri, katı gümrük vergileri ve büyük düzenleyici engellerle Çin rekabetinden korunuyor. Ancak Amerikalı tüketiciler denizaşırı ülkelerde mevcut olan daha ucuz seçenekleri talep etmeye başlarsa bu korumaların ne kadar süreceği belli değil” yorumunu yapıyor.

Kaynak: Haber Merkezi