Bizi Takip Edin
movenpick

İhracat

ESKİNAZİ: “İHRACATÇI SİPARİŞ ALMAKTA TEREDDÜT EDİYOR”

Ege İhracatçı Birlikleri, temmuz ayında ihracatını yüzde 12’lik artışla 1 milyar 236 milyon dolardan 1 milyar 384 milyon dolara çıkardı. Ancak küresel resesyonun ayak seslerinin daha güçlü duyulmaya başladığına işaret eden Eskinazi, “İhracatçı sipariş almakta tereddüt ediyor” dedi.

Yayınlandı

Tarih

Ege İhracatçı Birlikleri, temmuz ayında ihracatını yüzde 12’lik artışla 1 milyar 236 milyon dolardan 1 milyar 384 milyon dolara çıkardı. Temmuz ayında, Türkiye’nin ihracatı ise; yüzde 13,4 artışla, 18,6 milyar dolar oldu. Ancak, küresel resesyonun ayak seslerinin daha güçlü duyulmaya başladığına işaret eden Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “İhracatçı sipariş almakta tereddüt ediyor” dedi.

EİB’nin 2022 yılının Ocak-Temmuz döneminde ihracatı yüzde 20’lik gelişimle 8 milyar 885 milyon dolardan 10 milyar 655 milyon dolara ilerledi. Ege İhracatçı Birlikleri’nin son 1 yıllık dönemde yaptığı ihracatta 14 milyar 819 milyon dolardan, 18 milyar 76 milyon dolara yükseldi. EİB’nin son 1 yılda ihracatı yüzde 22 artış kaydetti. 2022 yılı sonu için 18 milyar dolar ihracat hedefleyen EİB, temmuz ayı sonunda 2022 yılı hedefini tutturdu.

EGE’DE TARIM SEKTÖRÜ İHRACATINI YÜZDE 22 ARTIRDI

Sanayi sektörleri, 2021 yılı temmuz ayında EİB’nin ihracatına 744 milyon dolarlık katkı sağlamışken, 2022 yılının temmuz ayında yüzde 6’lık ilerleyişle 791 milyon dolar ihracatı hanesine yazdırdı. Tarım ürünleri ihracatında Türkiye lideri olan Ege İhracatçı Birlikleri, temmuz ayında tarım ürünleri ihracatını yüzde 22’lik artışla 414 milyon dolardan 504 milyon dolara taşıdı. Madencilik sektörü de yüzde 11’lik artışla 87 milyon dolarlık ihracatı kayda aldı.

ZİRVE HER ZAMANKİ GİBİ DEĞİŞMEDİ

Reklam

Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği, temmuz ayında 167 milyon 190 bin dolar dövizi Türkiye’ye kazandırırken, EİB bünyesindeki 12 ihracatçı birliği arasında zirvedeki yerini korudu. Son aylarda sürekli ihracat artış rekortmeni olan Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, temmuz ayında da geleneği bozmadı. EHBYİB, temmuz ayında ihracatını yüzde 125’lik rekor artışla 48 milyon dolardan 108,7 milyon dolara artırdı. Birliğin son 1 yıllık ihracatı da 933 milyon dolara ulaştı.

SU ÜRÜNLERİ VE HAYVANSAL MAMULLER İHRACATI 1,5 MİLYAR DOLARI AŞTI

EİB bünyesinde, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ile Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği arasındaki ikincilik yarışının kazananı temmuz ayında ESÜHMİB oldu. ESÜHMİB, 2021 yılı temmuz ayında 110 milyon dolar olan ihracatını, 2022 temmuzunda yüzde 20’lik artışla 132 milyon dolara çıkardı. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği son 1 yıllık dönemde ihracatını yüzde 29’luk artışla 1 milyar 160 milyon dolardan, 1 milyar 500 milyon dolara yükseltti. ESÜHMİB, EİB bünyesindeki 7 tarım birliği arasında yıllık 1,5 milyar dolar ihracat barajını geçen ilk birlik olarak tarihe geçti.

EHKİB’İN İHRACATINI PARİTE EKSİYE DÜŞÜRDÜ

İhracatının yüzde 90’ını Avrupa Birliği pazarına yapan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Avro/Dolar paritesindeki avro aleyhine seyirden etkilendi. EHKİB Avro bazında ihracatını 118 milyon dolardan, 122 milyon dolara çıkarmasına karşın dolar bazında ihracatı yüzde 11’lik kayıpla 140 milyon dolardan 125 milyon dolara geriledi. Ege Maden İhracatçıları Birliği ihracatını 11 ileri taşıyarak 87 milyon dolarlık ihracatla EİB bünyesinde beşinci sırada yer buldu. Temmuz ayında, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği 85 milyon dolarlık dışsatım gerçekleştirdi.

Reklam

MOBİLYA, KÂĞIT, ORMAN ÜRÜNLERİ VE TÜTÜN İHRACATI ARTIYOR

Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği ihracatını yüzde 15’lik ilerlemeyle 53 milyon dolardan, 61 milyon dolara çıkarırken, Ege Tütün İhracatçıları Birliği yüzde 13’lük artışla 49 milyon dolarlık ihracatını 55,5 milyon dolara taşıdı. Türkiye’nin ilk ihracatçı birliği Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin temmuz ayı ihracatı 42 milyon dolar oldu. Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği yüzde 12’lik artışla 25 milyon dolar ihracata imza attı.  Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği 17,7 milyon dolarlık dövizi hanesine yazdırırken, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği 15,6 milyon dolar ihracatı kayda aldı. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türkiye’nin yıllık ihracatının 248 milyar doları, EİB’nin ihracatının ise; 18 milyar doları aştığını, Türkiye’nin dünyanın küresel tedarikçisi olduğunun altını çizdi.

KÜRESEL RESESYONUN AYAK SESLERİ

Küresel resesyonun ayak seslerinin daha güçlü duyulmaya başladığına işaret eden Eskinazi, “Önce pandemi, sonrasındaki Rusya-Ukrayna savaşı dünyanın dengelerini iyice sarstı. Bu süreçte Türk Eximbank ve TCMB kaynaklarının ne denli önemli olduğunu yaşayarak görüyoruz. 2022 yılı başından beri ihracatçı reeskont kredilerini kullanamaz noktaya geldi. Hammadde, işçilik ve enerji fiyatlarındaki artış, dolar/avro paritesindeki aleyhimize yaşanan gelişmeler yetmezmiş gibi şimdi de finansmana erişemiyoruz. Serbest piyasada faizler yüzde 40 bandında. Bu şartlarda ihracatçılarımız sipariş almakta bile tereddüt eder konuma geldi. Türk ihracatçısının finansmana erişimi önündeki engeller kaldırılmalı. Aksi takdirde 2022 yılının ikinci yarısı ihracat rekorları sona erebilir” diye konuştu. 

“UZAK ÜLKELER STRATEJİSİNİ DESTEKLİYORUZ”

Reklam

Türkiye’nin ihracat hedeflerine ulaşmak için ilerlemesi gereken alanlardan bir diğerinin ise; ihraç pazarlarını çeşitlendirme zorunluluğu olduğunu vurgulayan Eskinazi sözlerini şöyle sürdürdü; “İhracatımızın menzilini yaklaşık 1.600 km öteye taşıyacak olan Ticaret Bakanımız Sayın Mehmet Muş tarafından detayları kamuoyu ile paylaşılan, Uzak Ülkeler Stratejisini destekliyoruz. Güçlü olduğumuz Avrupa Birliği’nde daralma beklentisi gündemde. Avrupa’da yaşanması muhtemel bir talep daralması, bölgeye ihracat yapan tüm ülkeleri etkileyecek. Bu ortamda Uzak Ülkeler Stratejisi çok daha anlamlı hale geliyor. İhracatçılar olarak, yeni pazarlara odaklanmalıyız.”

EGE BÖLGESİ’NİN İHRACATI 2 MİLYAR 215 MİLYON DOLAR

Ege Bölgesi, 2021 yılı temmuz ayında 2 milyar 43 milyon dolarlık ihracat yaparken, 2022 yılının aynı ayında ihracatını yüzde 8’lik artışla 2 milyar 215 milyon dolara taşıdı. İzmir, Ege Bölgesi ihracatına 1 milyar 245 milyon dolarlık katkı sağlarken, bu ihracatın 172 milyon dolarlık dilimi Ege Serbest Bölgesi ve İzmir Serbest Bölgesi’nden geldi. Egeli ihracatçılar, 2021 yılı ocak – temmuz döneminde Türkiye’ye 15 milyar 357 milyon dolar kazandırmışken, Egeli ihracatçıların 2022 yılının aynı zaman aralığındaki katkıları yüzde 17’lik gelişimle 17 milyar 966 milyon dolar oldu.

2022 yılı temmuz ayında Manisa, 338,7 milyon dolarlık performans ortaya koyarken, Denizli 330,5 milyon dolarlık ihracatla Manisa’yı takip etti. Muğla, 2021 yılı temmuz ayında 62 milyon dolar olan ihracatını 2022 yılı temmuz ayında 82 milyon dolara ilerleterek Ege Bölgesi illeri arasında dördüncü sıraya adını yazdırdı. Ege Bölgesi ihracatına, Aydın 64,7 milyon dolarlık, Balıkesir ise; 64,2 milyon dolarlık katkı sağladı. Ege Bölgesi illerinden Uşak, temmuz ayında 31 milyon dolar ihracat yaparken, Afyonkarahisar 30 milyon dolar, Kütahya 28 milyon dolar ihracata imza attı.

EİB 211 ÜLKE VE BÖLGEYE İHRACAT GERÇEKLEŞTİRDİ

Reklam

Ege İhracatçı Birlikleri, 2022 yılının 7 aylık bölümünde 211 ülkeye ihracat yaparken, 145 ülkeye ihracatını artırmayı başardı. EİB’nin en çok ihracat yaptığı 20 ülke arasında sadece Çin’e yapılan ihracatta düşüş yaşandı. Almanya, 1 milyar 138 milyon dolarlık ihracatla ilk sıradaki yerini korurken, EİB üyeleri ABD’ye 856 milyon dolarlık ihracat yapma başarısı gösterdi. İtalya 646 milyon dolarlık taleple üçüncü olurken, İngiltere’ye 614 milyon dolarlık dışsatım gerçekleştirildi. Listenin beşinci sırasına 558 milyon dolarlık ihracatla İspanya adını yazdırdı.

AB’NE İHRACAT 5 MİLYAR DOLARI GEÇTİ

Ege İhracatçı Birlikleri’nin 2022 yılı ocak-temmuz döneminde yaptığı 10 milyar 655 milyon dolarlık ihracatın ülke gruplarına göre dağılımında Avrupa Birliği, 5 milyar 2 milyon dolarla aslan payını alırken, Amerika kıtasına 1 milyar 230 milyon dolarlık, Ortadoğu ülkelerine 1 milyar 158 milyon dolarlık, Afrika ülkelerine 928 milyon dolarlık ihracata imza attı.

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

İhracat

MADEN SEKTÖRÜNDE İHRACAT YILIN İLK 7 AYINDA 4 MİLYAR DOLARA DAYANDI

Maden sektörü bu yılın ilk yedi ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16,92 artışla 3,85 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi.

Yayınlandı

Tarih

Maden sektörü bu yılın ilk yedi ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16,92 artışla 3,85 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) açıklamasına göre, temmuzda aylık bazda ihracat ise, geçen yılın aynı ayına oranla yüzde 3,11 artışla 491,6 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Ocak-temmuz döneminde ürün grubu bazında metalik cevherler yüzde 14,03 artışla ilk sırada, ikinci sırada yüzde 2,94 artışla doğal taşlar, üçüncü sırada ise yüzde 33,83’lük artışla endüstriyel mineraller yer aldı. 7 aylık dönemde blok doğal taş ihracatında yüzde 21,15’lik düşüş yaşanırken işlenmiş doğal taş ihracatında yüzde 19,30’luk artış yaşandı. Toplam doğal taş ihracatında yüzde 2,94’lük artış görüldü.

EN FAZLA İHRACAT YAPTIĞI ÜLKE?

Maden sektörünün ocak-temmuz döneminde en fazla ihracat yaptığı ülke, geçen yılın aynı ayına göre değer ve miktar bazında düşüş yaşansa da 829,5 milyon dolarla Çin oldu. Çin’i, miktar bazında yüzde 6,38 düşüş, değer bazında yüzde 18,39 artışla Amerika Birleşik Devletleri takip ederken, Bulgaristan geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 106,57’lik artış, 251,7 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada yer aldı.

Doğal taş grubunda ise yedi aylık dönemde en çok ihracat, 295,3 milyon dolarla Amerika Birleşik Devletleri’ne yapıldı. Çin, 242,3 milyon dolarla ikinci, Hindistan 67 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı.

Reklam

“KÜRESEL SORUNLAR İHRACATIN SEYRİNİN NASIL OLACAĞINI BELİRLEYECEK”

Açıklamada görüşlerine yer verilen İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Muhasip Üyesi Vedat Öksüz, temmuz ayında metalik cevherlerde miktar bazında yüzde 33,02 gibi yüksek oranda düşüş yaşandığını ifade etti.

Öksüz, “Her ne kadar parasal değer bazında 7 aylık dönemde yüzde 14,03’lük bir artış olsa da aşağı doğru seyreden talep ve birim fiyatlar, önümüzdeki aylarda bu mal gurubu bazında ihracat rakamlarımızı geriye götürebilir.” ifadelerine yer verdi.

Doğal taşta, işlenmiş ürünlerin payındaki artışın, bu yıl da devam ettiğini kaydeden Öksüz, “Çin’in ‘Sıfır Covid’ tolerans uygulamasından kaynaklı olarak Çinli firmaların temsilcilerinin ülkemize gelememesi, doğal taş blok pazarındaki en büyük alıcımıza olan ihracat rakamlarına ciddi manada negatif etki yapıyor. Sektör, bu açığı işlenmiş mermer ihracatımızdaki artış ile pozitif yöne çevirmeyi başarmış.” değerlendirmesinde bulundu.

Küresel sorunların gelecek dönemde ihracatın seyrinin nasıl olacağını belirleyeceğini ifade eden Öksüz, “Kovid-19’un etkilerinin azaldığı bu dönemde, Amerika ile Çin arasında Tayvan ekseninde oluşan yeni gerilimler, Rusya’nın doğal gazda vanayı elinde tutmasından kaynaklı yakın dönemde enerji fiyatlarında beklenen artışlar, Avrupa’nın ortasında Sırbistan-Kosova gerilimi ve Amerika’da ekonomik durgunluk beklentileri, gelecek dönemde ihracatımızın seyrinin nasıl olacağını belirleyecektir” açıklamasını yaptı.

Reklam
Okumaya Devam Et

İhracat

İSTANBUL SANAYİ ÜRÜNLERİ İHRACATINDA YÜZDE 44,5 PAYA ULAŞTI

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlediği bilgilere göre, İstanbullu şirketlerin dış satımı, geçen ay 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 3,3 artarak 6 milyar 958 milyon 509 bin dolara çıktı.

Yayınlandı

Tarih

İstanbullu şirketler, geçen ay sanayi sektörü ihracatının yüzde 44,5’ini tek başına üstlenirken, Türkiye’de 14 ilin sanayi ürünleri ihracatı temmuzda 100 milyon doların üzerinde gerçekleşti.

Sanayi şirketleri, küresel ticarette önemli bir konuma sahip olan İstanbul’dan ürünlerini dünyanın dört bir yanına ulaştırıyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlediği bilgilere göre, İstanbullu şirketlerin dış satımı, geçen ay 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 3,3 artarak 6 milyar 958 milyon 509 bin dolara çıktı. Temmuz ayında sanayi sektörü 13 milyar 627 milyon dolarlık ihracata imza atarken, bu dış satımın 6 milyar 59 milyon 233 bin dolarını İstanbullu şirketler gerçekleştirdi. Böylece İstanbullu şirketler, söz konusu dönemde sanayi ürünleri ihracatında yüzde 44,5 paya sahip oldu.

İstanbul’dan temmuz ayında kimyevi maddeler ve mamulleri 1 milyar 197 milyon dolarlık, hazır giyim ve konfeksiyon 1 milyar 115 milyon dolarlık, çelik sektörü 726 milyon 920 bin dolarlık, otomotiv endüstrisi 544 milyon 119 bin dolarlık, demir ve demir dışı metaller 535 milyon 204 bin dolarlık, elektrik ve elektronik 507 milyon 196 bin dolarlık, mücevher sektörü 328 milyon 565 bin dolarlık, tekstil ve ham maddeleri 317 milyon 403 bin dolarlık, makine ve aksamları 227 milyon 251 bin dolarlık, çimento, cam, seramik ve toprak ürünleri 199 milyon 535 bin dolarlık, iklimlendirme sanayi 178 milyon 184 bin dolarlık, deri ve deri mamulleri 113 milyon 29 bin dolarlık, halı sektörü 37 milyon 191 bin dolarlık, gemi yat ve hizmetleri 24 milyon 268 bin dolarlık ve diğer sanayi ürünleri 7 milyon 363 bin dolarlık ihracat yaptı.

SANAYİ ÜRÜNLERİ İHRACATINDA 100 MİLYON DOLARI AŞAN 14 İL

Reklam

İstanbul’un ardından temmuz ayında en fazla sanayi ihracatı gerçekleştiren ikinci il; 1 milyar 741 milyon dolar ile Kocaeli oldu. Kocaeli’nin ardından 939,6 milyon dolarla Bursa üçüncü sırada yer alırken, İzmir 764,3 milyon dolarlık, Ankara 746,8 milyon dolarlık, Gaziantep 407,7 milyon dolarlık, Denizli 287,8 milyon dolarlık, Sakarya 266,2 milyon dolarlık, Manisa 265 milyon dolarlık ve Hatay 234,1 milyon dolarlık sanayi ihracatı gerçekleştirdi. Aynı dönemde Konya’dan 188,8 milyon dolarlık, Kayseri’den 173,4 milyon dolarlık, Adana’dan 168,9 milyon dolarlık ve Tekirdağ’dan 104,3 milyon dolarlık sanayi ürünleri ihracatı yapıldı.

Böylece Türkiye’nin 14 ilinde geçen ay 100 milyon doların üzerinde sanayi ürünleri ihracatına imza atıldı.

ALMANYA VE ABD ZİRVEDE YER ALIYOR

Türkiye’nin sanayi ihracatının yüzde 44,5’inin gerçekleştirildiği İstanbul’dan geçen ay dünyanın 210 noktasına dış satım yapıldı. İstanbul’un en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülkelere bakıldığında, Almanya ve ABD zirvede yer alıyor. İstanbul’dan en fazla ihracat 615 milyon 587 bin dolarla Almanya’ya yapıldı. Almanya’yı, 422 milyon 714 bin dolarla ABD, 399 milyon 721 bin dolarla Birleşik Krallık, 291 milyon 535 bin dolarla Rusya Federasyonu ve 279 milyon 562 bin dolarla İtalya izledi.

Reklam
Okumaya Devam Et

İhracat

İSO: İHRACAT İKLİMİNDE İYİLEŞME SONA ERDİ

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi Temmuz’da 50,0 düzeyinde gerçekleşerek ihracat talep koşullarının değişmediğine işaret etti. Endeks Şubat 2021’den bu yana devam eden iyileşme dönemini sona erdirdi.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi’nin Temmuz 2022 dönemi sonuçları açıklandı. Endekste eşik değer olan 50,0’nin üzerinde ölçülen tüm rakamlar ihracat ikliminde iyileşmeye, 50’nin altındaki değerler ise bozulmaya işaret ediyor.

İstanbul Sanayi Odası Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, Temmuz’da 50,0 düzeyinde gerçekleşerek ihracat talep koşullarının değişmediğine işaret etti. Endeks Haziran ayındaki 51,8 seviyesine göre azalarak ihracat ikliminde Şubat 2021’den bu yana devam eden iyileşme dönemini sona erdirdi.

Türk imalatçılarının önemli ihracat pazarları arasında talep artışının ana kaynağı, petrol dışı aktivitenin keskin şekilde artmaya devam ettiği Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) oldu. Bu artış son yedi ayda görülen en yüksek seviyeye ikinci kez ulaştı. Diğer Orta Doğu ülkelerine bakıldığında, Katar ve Suudi Arabistan’daki güçlü büyümeye karşın Mısır ve Lübnan’da ekonomik aktivite yavaşladı.

Reklam

AVRUPA KARMAŞIK BİR TABLO ÇİZDİ

Avrupa ise üçüncü çeyreğin başında üretim açısından karmaşık bir tablo çizdi. Birleşik Krallık, İspanya, Fransa ve Hollanda’da büyüme devam etmekle birlikte bu ülkelerin tamamında ivme kaybetti. Buna karşılık Almanya, İtalya, Polonya ve Yunanistan’ın üretimi temmuz ayında düşüş gösterdi. Toplam yüzde 9’luk payıyla Türk imalat sanayi ihracatının en büyük pazarı konumunda bulunan Almanya’da ekonomik aktivite yıl başından beri ilk kez azaldı ve söz konusu azalış Covid-19 salgınının ilk dalgasından bu yana en yüksek oranda gerçekleşti. ABD’de de özel sektör aktivitesi yeniden daralmaya geçti. Üretim iki yıldan biraz uzun bir süredir ilk kez düşüş kaydetti ve söz konusu düşüş Mayıs 2020’den beri en yüksek oranda gerçekleşti.

ÇİN’DE ÜST ÜSTE İKİNCİ AY ARTIŞ

Orta Doğu dışında en hızlı üretim artışları Asya’da kaydedilirken büyüme Hindistan, Singapur ve Tayland’da belirgin gerçekleşti. Çin, salgına yönelik kısıtlamaların gevşetilmesinin ardından ekonomik aktivitede üst üste ikinci ay artış kaydetti.

Üretimdeki en keskin düşüş ise Polonya’da gerçekleşti. Tayvan, Kenya ve Çek Cumhuriyeti’nde de talep belirgin yavaşlama gösterdi.

Reklam

İstanbul Sanayi Odası Türkiye İhracat İklimi Endeksi hakkında değerlendirmede bulunan S&P Global Market Intelligence Ekonomi Direktörü Andrew Harker, şunları söyledi: “Küresel ekonomi, enflasyonist baskıların talep üzerinde oluşturduğu olumsuz etkiyi temmuzda hissetmeye devam etti ve böylece ana ihracat pazarlarından bazıları daralma bölgesine geçti. Zayıflıkta özellikle Avrupa ve ABD belirleyici olurken aktivitenin güçlü şekilde artmaya devam ettiği Orta Doğu’nun mevcut durumda Türk imalatçıları açısından yeni iş fırsatlarının başlıca kaynağı haline gelebileceği görülüyor.”

Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.