Eskişehir Sanayi Odası (ESO) Yönetim Kurulu Başkanı Celalettin Kesikbaş, açıklanan ihracat rakamlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. “Eskişehir ihracatta
göstermiş olduğu yükselişle ülkemizde en fazla ihracat yapan iller arasında 12. sırada yer aldı. Son yıllarda yakalanan ivmenin devam etmesini ve önümüzdeki sene
Eskişehir ihracatının yeni bir rekor kırmasını bekliyoruz” ifadelerinde bulundu.

İHRACATIN ANAHTARI YEŞİL VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM OLACAK
Açıklanan rakamları sektörler bazında değerlendiren ve Eskişehir’den gerçekleştirilen ihracatın yüzde 30’dan fazlasının orta yüksek ve yüksek teknolojili ürünlerden oluştuğunu belirten ESO Başkanı Kesikbaş, “Bu alanda Türkiye ortalamasının yüzde 4 civarında seyrettiğini düşündüğümüzde oldukça iyi bir noktada bulunduğumuzu söyleyebiliriz. Özellikle havacılık, savunma, beyaz eşya, makine imalat ve kimyevi maddelerde yüksek ihracat hacmine sahibiz.

EN ÖNEMLİ PAZARLAR ABD, FRANSA VE ALMANYA
En önemli pazarlarımızın ABD, Fransa ve Almanya olduğunu görmekteyiz. Tüm dünyada 170’den fazla ülkeye Eskişehir ürünlerini ihraç ediyoruz. Özellikle yeşil dönüşüm ve dijitalleşme alanlarına yapacağımız stratejik yatırımlarla Avrupa Birliği ve OECD ülkeleri gibi önemli pazarlardan ciddi oranlarda pay alabiliriz. Enerji ve karbon yönetiminin her zamankinden daha önemli olduğu bir dönemden geçmekteyiz” açıklamalarında bulundu.

HEDEFİMİZ 2025’TE 5 MİLYAR DOARI AŞMAK
Eskişehir Sanayi Odası olarak hazırlanan vizyon belgelerinde Eskişehir’in 2025 sonu
itibariyle 5 milyar dolar ihracat hedefinin bulunduğunu ve bu hedefe yaklaşıldığını
ifade eden Kesikbaş, “Eskişehir ihracat performansını ülkemizin genel performansı ile karşılaştırdığımızda daha iyi bir seviyede olduğumuzu görmekteyiz. Nitekim ülkemizde ihracat 2024 yılı aralık ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,2 oranında artarken, bu oran Eskişehir için yüzde 26,63 olmuştur. Yükselişin devam etmesini ve 2025 yılı sonunda hedefimiz olan 5 milyar doları aşmayı ümit ediyoruz. Türkiye’nin ihracatını artırabilmesi için yüksek katma değerli ürünlere odaklanması, teknoloji ve inovasyon yatırımlarını artırması, dijital dönüşümü hızlandırması gerektiğini düşünüyoruz. İhracat pazarlarını çeşitlendirmenin ve özellikle gelişmekte olan ülkelere açılmanın dış ticaret dengesi açısından önemli olduğuna inanmaktayız. Bu bağlamda, KOBİ’lerin uluslararası pazarlara entegrasyonu sağlanmalı, lojistik ve altyapı yatırımları geliştirilmelidir” şeklinde konuştu.
Kaynak: Haber Merkezi