Eskişehir Büyükşehir Belediyesi memur alacak! İşte başvuru şartları

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi 60 KPSS puanıyla 45 itfaiye eri alımı yapacak. Peki başvurular nereden ve nasıl yapılıyor?

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, bünyesindeki eksiklikleri gidermek amacıyla 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında İtfaiye Eri alımı için ilana çıktı. Belediye, toplamda 45 İtfaiye Eri almayı planlıyor. Peki başvuru şartları neler? Kimler başvurabilir? İşte haberin detayları…

Adayların, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48. maddesinde belirtilen nitelikleri sağlaması gerekiyor. Bu bağlamda aranan genel şartlar şöyle:

  1. Türk vatandaşı olmak,
  2. Kamu haklarından mahrum bulunmamak,
  3. Herhangi bir suç hükümlülüğü olmamak,
  4. Erkek adaylar için askerlik durumu itibarıyla; askerlikle ilgisi olmamak veya askerlik çağında bulunmamak, askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış ya da ertelenmiş ya da yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
  5. Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı veya bedensel engeli bulunmamak,
  6. İlan edilen kadrolar için aranan diğer başvuru şartlarını taşımak.

Adayların, 2024 yılında yapılan KPSS’den Ön Lisans seviyesinde KPSSP93 puan türünden en az 60 puan almış olmaları gerekmektedir. Ayrıca, erkeklerin en az 167 cm, kadınların ise en az 160 cm boyunda olmaları şartı aranıyor. Yapılacak sınav tarihi itibarıyla 30 yaşından gün almamış olmak da diğer önemli bir kriter olarak belirtiliyor.

Sürücü belgesi açısından ise, 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu hükümlerince belirtilen en az (C) sınıfı sürücü belgesine sahip olmak gerekir.

Başvurular, 9 – 13 Aralık 2024 tarihleri arasında yalnızca şahsen, istenen belgelerle yapılacaktır. Başvuru yapacak adaylar, Gültepe Mahallesi, Şehit Yüzbaşı Tuncer Caddesi’ndeki belirtilen adrese müracaat edecekler.

Adayların şartları dikkatlice incelemeleri ve belirtilen tarihlerde başvurularını yapmaları önemle duyurulur.

Kaynak: Haber Merkezi