Kongre’nin onayı ile birlikte Türkiye’ye 40 adet F-16 Block 70 satışı ve 79 adet uçağın da modernizasyon izni, imalatçı Lockheed Martin’i harekete geçirdi. Amerikan savunma devi, Türkçe web sayfası hazırlayarak yayına aldı.
Geçtiğimiz şubat ayında onayın çıkmasının ardından mart ve nisan aylarında Milli Savunma Bakanlığı ile ABD’li yetkililer bir araya gelerek F-16 paketinin son hali konusunda görüşmeler yapmıştı. Türkiye ile ABD arasında imzalanacak anlaşmanın haziran ayı içinde veya en geç temmuzda imzalanarak yürürlüğe girmesi bekleniyor. Bu gelişmeler ışığında Lockheed Martin, “F-16: Türkiye Hava Savunmasının Geleceğinin Geliştirilmesi” başlığı ile web sitesini yayına aldı. F-16 Block 70’in tanıtıldığı sayfanın girişinde ise şu bilgiler yer alıyor: “Lockheed Martin uçakları, helikopterleri ve güvenlik çözümleri 70 yılı aşkın süredir Türkiye’nin silahlı kuvvetlerini güçlendiriyor. Türkiye’nin NATO’daki en büyük ikinci F-16 filosu, 21. Yüzyıl Güvenlik savaş alanının temel taşlarından biridir. Fighting Falcon ile Türkiye, uçağın birlikte çalışabilirlik kapasitesinden yararlanarak, ortak güvenlik hedeflerine sahip NATO görevlerini destekleyebilir. Lockheed Martin’in Türk Hava Kuvvetleri ile uzun süredir devam eden ortaklığı, Türkiye’nin stratejik savunma ihtiyaçlarını karşılamasını sağlamak için gelişmiş yetenekleri maliyet verimliliği ile birleştiren F-16 Block 70 ve Viper yükseltmeleri ile daha da güçleniyor”

TÜRKÇE VİDEOLAR
Sayfada videolar Türkçe yazılı olarak hazırlandı. Lockheed Martin, F-16 konusundaki ilişkilerin 1980’lerin başından bu yana devam ettiği vurgusu yapıyor.

F-16V Block 70 ÖZELLİKLERİ
F-16’ların kullanım ömrünü 2060’lı yıllara kadar çıkartılması amacıyla yapılmıştır. Block 50/52 plus model F-16’ların AN/APG-84 AESA radarıyla güçlendirilmiş ve biraz daha geliştirilmiş versiyonudur. Pilotun yüksek G’de bayılmasıyla oluşabilecek kazaları önleyen GCAS sistemi takılmıştır. Bazı parçalarında kullanılan kompozit parçalar sayesinde, parçaların geçmiş F-16’lara göre %50 uzatılmış. Bu değiştirilen kompozit parçalar için 12000 saatlik servis ömrü öngörülmektedir.
| Özellik | Değer |
|---|---|
| Motor | F110-GE-132 |
| İtki Gücü | 29.000 pound |
| Kanat Genişliği | 9.48 metre |
| Uzunluk | 15.03 metre |
| Yükseklik | 5.09 metre |
| Boş Ağırlık | 8.582 kg |
| Azami Kalkış Ağırlığı | 21.772 kg |
| Azami Hız | Mach 2.0 (2.124 km/saat) |
| Menzil | 3.900 km |
| Servan Tavanı | 50.000 feet (15.240 metre) |
Silahlar:
- AIM-120 AMRAAM
- AIM-9 Sidewinder
- GBU-12 Paveway II
- AGM-88 HARM
- JDAM
- CBU-105
Elektronik Sistemler:
- APG-83 SABR AESA radarı
- AN/ALQ-254(V)1 Viper Shield elektronik harp paketi
- Link 16 datalink
- Joint Helmet Mounted Cueing System (JHMCS)
- AN/APX-118 IFF sistemi
Eklenen Özellikler:
- Geliştirilmiş kokpit
- Legion Pod ile IRST kabiliyeti
- Otomatik Zemin Çarpışma Önleme Sistemi (GCAS)
- 6″x8″ yüksek çözünürlüklü renkli çok fonksiyonlu ekran (CPD)
- Geliştirilmiş silah istasyonları
- F-35 ve F-22 radarları ile benzerlik gösteren APG-83 AESA radar
- Hava-hava ve hava-yer görevlerini eş zamanlı olarak icra etme yeteneği
Kaynak: tolgaozbek.com