Misawa Hava Üssü’nden gelen bir eğitim misyonunun parçası olan jetler, birinde belirtilmeyen bir mekanik sorun ortaya çıktıktan sonra acil iniş için Aomori Havalimanı’na güvenli bir şekilde indi. Aomori Valiliği Limanı ve Havaalanı Bölümü’ne göre ilk uçak sabah saat 08:46’da, ikincisi ise sabah 08:56’da iniş gerçekleştirdi.
The Eurasian Times haberine göre acil iniş, havalimanı pistinin kısa süreliğine kapanmasına neden oldu ve normal faaliyetler yeniden başlamadan önce yaklaşık 20 dakika boyunca operasyonların aksamasına neden oldu. Japonya Hava Öz Savunma Kuvvetleri, mekanik sorunla ilgili ayrıntılı bilgi vermedi. Misawa Hava Üssü yetkilileri, olayın nedenini araştırdıklarını söyledi. Yerel yetkililere göre olayda herhangi bir yaralanma veya hasar meydana gelmedi. Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri ve Donanması tarafından ortak kullanılan Misawa Hava Üssü, Hava Kuvvetlerinin 35. Avcı Kanadı da dahil olmak üzere Japon ve Amerikan birliklerini barındırıyor. Ayrıca Japon F-35‘leri Komatsu Hava Üssü ve Nyutabaru Hava Üssü’nde konuşlandırılmış durumda.

Japonya’daki bu olay, 28 Mayıs’ta ABD’nin New Mexico kentinde meydana gelen son F-35B kazasının ardından geldi . Uçak, Albuquerque Uluslararası Sunport/Kirtland Hava Kuvvetleri Üssü çevresinin dışına düştü. Bu kaza, F-35 jetlerinin karıştığı bir dizi olayın sonuncusuydu. Bu gelişmiş avcı uçaklarının güvenliği ve güvenilirliği konusunda daha fazla inceleme yapılmasına yol açtı. Havacılık Güvenliği Ağı’na dayandırılan basında çıkan haberlere göre , 2018’den bu yana 10 F-35 kazası yaşandı. Bu olaylar aynı zamanda Pentagon’un TR-3 donanım ve yazılım yükseltmesi de dahil olmak üzere önemli F-35 yeteneklerini test ettiği zamanlarda da meydana geliyor. Pentagon, filonun güvenliğini ve etkinliğini sağlamak için bu sorunları derhal ele alması yönünde giderek artan bir baskıyla karşı karşıya.

TR-3 testinin tamamlanmasını veya JPO’nun (Ortak Program Ofisi), TR-3 yazılımının “kesilmiş” bir sürümüyle operasyonlarına izin verme kararını bekliyorlar. Lockheed, TR-3 jetlerinin uçuş izninin bu yılın üçüncü çeyreğine kadar beklenmediğini belirtti. Bu arada, F-35’lerin acil inişi, Japonya ordusunun yürüttüğü uçuş eğitimiyle ilgili olayların ardından geldi. Gece tatbikatı sırasında iki Japon Donanması SH-60K Seahawk helikopteri çarpışırken, bir C-2 nakliye uçağı da kokpit penceresindeki arıza nedeniyle acil iniş yaptı.

JAPONYA’NIN F-35 FİLOSU
Japonya, Amerika Birleşik Devletleri dışındaki F-35 hayalet savaş uçaklarının önde gelen operatörlerinden biri olma yolunda ilerliyor. 127 uçak tedarik etmeyi planlıyor. Bu satın alma, 105 adet F-35A Konvansiyonel Kalkış ve İniş (CTOL) jeti ve 42 adede kadar F-35B Kısa Kalkış ve Dikey İniş (STOVL) varyantını içeriyor. Japon hükümetinin hava kuvvetleri yeteneklerini F-35’lerle güçlendirme yolculuğu, başlangıçta 42 geleneksel kalkış ve iniş (CTOL) varyantını tercih ettiği Aralık 2011’de başladı. Ancak bu taahhüt, 105 jetin ek alımını da içeren 147 Lightning II satın alma planlarının yapıldığı Aralık 2018’de önemli ölçüde genişledi. 105 F-35A ve 42 F-35B’yi kapsayan Japonya’nın Orta Vadeli Savunma Programının 2020 yılında onaylanması, bu iddialı çabada önemli bir kilometre taşı oldu.