Fahrettin Altun açıkladı: Dijital dönüşümde dijital terörist tehlikesi

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından düzenlenen ‘Analogdan Dijitale Fotoğrafın Yolculuğu’ adlı sempozyumda Fahrettin Altun açıklamalarda bulundu.

Sevgi PİLGİ

Sempozyum, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun ve kültür sanat dünyasından birçok ismin katılımıyla Rixos Tersane İstanbul’da gerçekleştirildi.

Program kapsamında 88 yaşındaki fotoğraf sanatçısı İzzet Keribar’ın Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerifi fotoğraflarından oluşan sergi katılımcıların beğenisine sunuldu.

“İzzet Keribar Fotoğraf Sergisi” ile “Analogdan Dijitale Fotoğrafın Yolculuğu Sempozyumu’na katılan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, sempozyumdan önce sergiyi gezdi.  Saygı duruşu ve istiklal marşının okunmasıyla başlayan program, İzzet Keribar’ın belgeseliyle devam etti.

Programda konuşma yapan İletişim Başkanı Fahrettin Altun, “Analogdan – dijitale dönüşüm’  bizler için fırsatlar kadar krizleri de içinde barındırıyor. İletişim Başkanlığı olarak, bilgiye ulaşmanın bu denli kolay olduğu “dijital dönüşüm” çağında, en büyük mücadelemizi “hakikat” krizine karşı veriyoruz. Giderek artan internet kullanımı ile ülkemizde iletişim artık çok daha hızlı kurulurken, buna karşın ‘dijital teröristlerin’ sayısını da artırmakta, hakikat krizini derinleştirmektedir. Terörizm artık yeni formlar kazanmış durumda. Önümüzdeki dönemin en büyük mücadele alanlarından biri olan dijital dönüşümde, tüm kurumlarımıza, her bir vatandaşımıza büyük sorumluluklar düşüyor” ifadelerine yer verdi.

İzzet Keribar’a da teşekkür etmeyi ihmal etmeyen Altun, “Elinde fotoğraf makinesiyle ülke ülke gezen, en çok memleketi Türkiye’yi seven, zor dönemlerde dahi asla vatanını terk etmeyi düşünmeyen büyük bir fotoğraf sanatçısıdır İzzet Keribar Beyefendi.  88’inci yaşında hala vatana faydalı olmaya çalışıyor” dedi.

Fotoğraf sanatının kendisi için sadece bir meslek olmadığını söyleyen Fotoğraf Sanatçısı İzzet Keribar, “Aynı zamanda hayata dair duygularımı, gözlemlerimi ifade etmenin en güçlü yolu. Yaşam boyunca her bir fotoğrafımda farklı bir açıdan bakmaya çalıştım. Anların güzelliklerini, hayatın karmaşasını portrelerimde insan ruhunun derinliklerini yakalamaya gayret ettim.  Bu belgesel film bana ilham veren, beni seven ve destekleyen tüm fotoğraf sanatçı dostlarım içindir. Türkiye’mizin fotoğraf ve sanat dünyasına bir armağandır” şeklinde konuştu.

Sempozyumun ilk oturumu “Fotoğrafçılığın Dünü, Bugünü ve Yarını” başlığıyla, İletişim Başkanlığı Süreli ve Süresiz Yayınlar Koordinatörü Hilal Turan’ın moderatörlüğünde yapıldı.

Oturumda konuşan foto muhabiri Coşkun Aral, fotoğrafın icadından çok kısa bir süre sonra Türk fotoğrafçılarının Osmanlı coğrafyasında bir yol öyküsü yaptıklarını belirtti.

Kırım Savaşı sırasında ilk kez cepheye fotoğraf makinesinin götürüldüğüne değinen Aral, “Birinci Dünya Savaşı, yine fotoğrafın olduğu bir dönem ama foto muhabirliğinde dünyanın karanlık yüzü olarak tanımladığımız travmaların, toplumsal acıların, insanoğlunun içine düştüğü o vahşi ortamların fotoğraflanmasının en iyi olduğu dönem 2. Dünya Savaşı. Çok farklı cephelerde, teknolojinin getirdiği imkânlarla, daha kolay taşınabilir makinelerle acıya tanık olmuşlar. O dönemdeki fotoğrafların etkisi büyük” ifadelerine yer verdi.

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı da 1968’den beri Eczacıbaşı bünyesinde her yıl fotoğraf yıllıkları yayımladıklarını belirterek, hobi olarak fotoğraf çektiğini söyledi.

Kendisini sokak fotoğrafçısı olarak tanımlayan Eczacıbaşı, dijital makinelerle çekilen fotoğrafların kimseyi başarılı yapamayacağına dikkati çekerek, “Dijital fotoğraf, görüntü kayıt etmeyi kolaylaştırır, fotoğraf çekmeyi kolaylaştırmaz. Görüntü kaydetmekte cihazlar geliştirildi ama dijital görüntünün fotoğraf olabilmesi için bazı özellikler gerekli. İçerik, kompozisyon, ışık, renk gibi. Bunların mutlaka öğrenilmesi gerekiyor. Dolayısıyla dijital teknolojiye güvenerek fotoğrafçılık yapılmaması lazım” cümlelerine yer verdi.

Sempozyum kapsamında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Halis Ozan Bilgiseren ile Anadolu Ajansı foto muhabiri Özge Elif Kızıl da konuşma yaptı.

Sempozyumun “İnsani Krizlerin Objektife Yansıması” başlıklı  oturumunda da İletişim Başkanlığı Kurumsal İletişim Koordinatörü Sümeyra Değirmenci’nin moderatörlüğünde, Cumhurbaşkanlığı Foto Film Şube Müdürü Murat Çetinmühürdar, foto muhabiri Belal Khaled, Wolfgang Schwan ile Aytuğ Cem Sancar deneyimlerini aktardı.

Kaynak: Sanayi Gazetesi