Fast food devi Pizza Hut ve KFC ‘nin satışları hızla düşüyor!

Fast Food zincirleri KFC ve Pizza Hut’ın boykotlar nedeniyle satışlarında düşüş yaşanıyor. İşte detaylar…
İş Gıda'dan açıklama geldi! KFC ve Pizza Hut restoranları kapanacak mı ? İş Gıda'dan açıklama geldi! KFC ve Pizza Hut restoranları kapanacak mı ?

KFC, Pizza Hut ve Taco Bell restoranlarının sahibi ABD’li restoran işletmeciliği şirketi Yum! Brands, bu yılın ikinci çeyreğine ait bilançosunu açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yum! Brands’in geliri ikinci çeyrekte yüzde 4 artarak 1,76 milyar dolara çıktı. Şirket, geçen yılın aynı döneminde 1,69 milyar dolar gelir elde etmişti.

Yum! Brands’in geliri, söz konusu dönemde 1,8 milyar dolar olan piyasa beklentisinin altında kaldı. Şirketin net kârı ise ikinci çeyrekte yüzde 12 azalışla 367 milyon dolara geriledi. Yum! Brands, geçen sene ikinci çeyrekte 418 milyon dolar kâr etmişti. Geçen yılın ikinci çeyreğinde 1,46 dolar olan şirketin hisse başına kârı da bu yılın aynı döneminde 1,28 dolara geriledi.

İsrail’in Filistin’e saldırıları sebebiyle boykot edilen Pizza Hut ve KFC’nin satışları geçen yıl ve bu yıl etkilenmişti. KFC’nin satışları, geçen yılın son çeyreğinde Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika’da yüzde 5 azalmıştı. Aynı dönemde Pizza Hut’ın da Orta Doğu ve Afrika‘daki satışları yüzde 3 düşmüştü. Bu yılın ilk çeyreğinde de KFC’nin satışları, Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika’da yüzde 5 düşüş kaydetmişti. Pizza Hut’ın da Orta Doğu ve Afrika’daki satışları ilk çeyrekte yüzde 8 azalmıştı.

Pizza Hut, en büyük franchise sahiplerinden biriyle ileri geri bir hukuk savaşının içinde. QSR Dergisi’nin bir raporuna göre çok uluslu pizza zinciri, düşük performans ve mali kötü yönetim iddiaları nedeniyle EYM Pizza’ya dava açmıştı. EYM Pizza şu anda Georgia, Güney Carolina, Illinois, Indiana ve Wisconsin’de 140 restoran işletiyordu.

Pizza Hut, EYM’ye, markası altında restoran ürün ve hizmetlerini satış ve dağıtım hakkı sağlamış olsa da, son yıllarda yaşanan gelişmeler sorunları gündeme getirdi. 2019’dan 2023’e kadar süren süreçte, EYM’nin operasyonel standartları sürdürme, ödemeleri zamanında yapma ve gerekli restoran yükseltmelerini gerçekleştirme konusundaki sorumluluklarını yerine getirmediği bildiriliyor.

Bu dönemde Pizza Hut’ın aynı mağazadaki satışları yüzde yedi artış gösterirken, EYM’nin aynı mağazadaki satışları ise yüzde on oranında düşüş yaşadı. Uzmanlar, bu durumun franchise sözleşmesinin uygulanabilirliği ve marka imajı üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceği konusunda uyarıyor. EYM’nin karşılaştığı zorluklar, Pizza Hut markası altında faaliyet gösteren diğer franchise sahipleri için endişe kaynağı olmaya devam ediyor.

Kaynak: Haber Merkezi