Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında uygulanacak Güvenli Ödeme Sistemi zorunluluğunun başlangıç tarihinin 1 Ekim 2026’ya ertelendiğini açıkladı.
Taşınmaz alım satımlarında alıcı ve satıcıların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik gibi risklerle karşılaşmasının önüne geçilmesi hedefleniyor. Ayrıca kayıt dışılığın azaltılması ve satış bedelinin güvenli şekilde aktarılması amaçlanıyor.
Bu kapsamda Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelikte yapılan düzenlemeyle, taşınmaz satışlarında ödemenin bir kısmının ya da tamamının nakit, havale veya elektronik fon transferi yoluyla yapılması durumunda, satış bedelinin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden aktarılması zorunlu hale getirilmişti.
Sistem, taşınmaz mülkiyeti ile satış bedelinin eş zamanlı olarak el değiştirmesini sağlayarak taraflar açısından daha güvenli bir işlem süreci oluşturmayı amaçlıyor. Düzenlemenin daha önce 1 Temmuz 2026’da yürürlüğe girmesi öngörülürken, Bakanlık tarafından yapılan açıklamayla uygulama tarihi 1 Ekim 2026’ya ertelendi.
Taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi 1 Ekim’e ertelendi
Söz konusu yönetmelik değişikliğiyle Ticaret Bakanlığı’na, sistemin yürürlüğe giriş tarihini üç aya kadar erteleme yetkisi tanındı.
Bakanlık, Güvenli Ödeme Sistemi’nin sorunsuz ve eksiksiz şekilde devreye alınması için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kurumlar ve paydaşlarla teknik çalışmaların sürdüğünü bildirdi.
Bu kapsamda, sisteme ilişkin teknik altyapı süreçleri ile entegrasyonların tamamlanabilmesi amacıyla uygulamanın başlama tarihinin üç ay uzatıldığı açıklandı. Buna göre taşınmaz satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi’nin devreye alınma tarihi 1 Ekim 2026 olarak belirlendi.
