Gaziantep OSB’ye Ulaşımı Kolaylaştıran Dev Proje Tanıtıldı

Gaziantep’te Organize Sanayi Bölgesi ile şehir merkezi arasında İpekyolu’nun ulaşım yükünü hafifletecek Çevreyolu- OSB-Otoyol Tüneli tanıtıldı.

Gaziantep’te Organize Sanayi Bölgesi  ile şehir merkezi arasında İpekyolu’nun ulaşım yükünü hafifletecek Çevreyolu- OSB-Otoyol Tüneli tanıtıldı.

Şehirgösteren Kavşağı ile 5. OSB’yi birbirine bağlayacak dev proje için ilk adım atıldı. Büyükşehir ve OSB işbirliğinde yapılacak 3 km’si tünel toplam 7 km’lik  proje meclis gündemine geldi. 2 milyar TL’lik proje ile  5. OSB”ye ulaşım artık çok daha kolay ve kısa olacak.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Eylül Ayı Dönem Toplantısı’nın 1’inci birleşiminde Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ile şehir merkezi arasında İpekyolu’nun ulaşım yükünü hafifletecek Çevreyolu- OSB-Otoyol Tüneli hakkında bilgilendirme yapıldı.

Gündem maddesine ilişkin bir sunum yapan GBB Genel Sekreteri Sezer Cihan, Dülük Kavşağından başlayacak olan imar yolu ile Gaziantep OSB’nin birbirine bağlayacaklarını söyledi.

Tünel Kısmı 3 Şeritten Oluşacak

Dülük Kaşvağı, Gaziantep OSB’yi birbirine bağlayacak olan projeyi anlatan Cihan, ‘’Bu proje esasında, hatırlarsanız bizim 1/25 bin ölçekli planlamalarda Gaziantep’in nasıl büyüyeceğini, büyüme yollarından bazılarını ve çevre yollarını nasıl planladığımızı anlatmıştık. Görüldüğü üzere Şehirgösteren ve Dülük kavşakları bulunuyor. Daha önce Şehirgösteren bölgesinden Kalyon Stadyumuna doğru bir yol planlamasını hayata geçireceğimizi söylemiştik. Dülük Kavşağı ile Aktoprak gişeleri arasında kalan bölümde otobandan normal yola oradan tekrar otobana giriliyordu. Geliştireceğimiz proje ile Dülük Kavşağından yapılacak tünel ile 2 bin 900 metre yer altından yol alacak, Dülük tarihi sit alanının 100 metre altından geçerek, sit alanına ya da yeşil alana zarar vermeden, Gaziantep OSB 5.Bölgeye ulaşım sağlanacak. GBB-Gaziantep OSB işbirliğinde hayata geçirilecek olan ve İpekyolu, Mezarlık Kavşağı, Beylerbeyi Kavşağı, Tugay-Basra Yolu’nun trafik yükünü azaltacak. 7 bin 414 metre uzunluğundaki projede, 2 bin 900 metrelik tünel yer alacak, 2 milyar TL’ye mal olacak. Yatırım tamamlandığında Gaziantep’in ulaşımdaki en büyük projesi olacak.’’

Zaman Ve Yakıt Tasarrufu Sağlanacak

Açıklamalarını sürdüren Cihan, ‘’Bu uzun zamandır üzerinde çalıştığımız bir projedir.  Planlamaları tamamladık, şu anda tünelin mühendislik hesapları kaldı.  Gaziantep OSB ile anlaşmalar yapıldı, bittiği anda GBB ile ortak olarak inşaata başlanacak. Yolun tamamı 7 bin 414 metre, 2 bin 900 metresi tünel.  Projenin bir bölümü Gaziantep OSB tarafından yapılıyor, biz de Gaziray’ın üzerindeki köprüyü yapacağız. Bu yolu tünel ile birlikte bağlamış olacağız. Şehrin her noktasında buraya bağlantı sağlanmış olacak. Zaman ve akaryakıt tasarrufu sağlanmış olacak.’’

Projeye Artık Başlanacak

Projenin kent trafiğinin yükünü alacağını kaydeden Cihan, ‘’Beykent’ten gelenler de bu aksı kullanacağı için Mezarklık, Beylerbeyi ve Tugay-Basra Yolu’nda trafik rahatlayacak aynı zamanda Aktoprak’taki yük de azalmış olacak. Bu yol tamamlandığında Çevre Yolu’nda direkt olarak Şanlıurfa istikametine gidilmiş olacak. Ulaşım anlamında en büyük projemiz. 2 Milyar TL’lik bir yatırım ağımız var. Mühendislik işlemlerinin ardından projeye başlanacak’’ dedi.

İpek Yolunun Artık Çevre Yoluna İhtiyacı Var

Tünel projesi hakkında açıklamada bulunan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, konuşmasında İpekyolu’nun artık şehrin içinde kaldığını ve yeni bir çevre yolu ihtiyacı doğduğuna değindi. Şahin konuşmasında ayrıca, yapılan çalışmanın yeni yolu desteklediğinden, projenin planlanmasını gerektiren nedenlerden ve tamamlanması ile elde edilecek kazanımlardan da bahsetti.

İkinci Çevre Yolu Da Desteklenmiş Olacak

Projeye ilişkin açıklamalarda bulunan GBB Başkanı Fatma Şahin, ‘’Ulaştırma Bakanımız Gaziantep’e geldiği zaman Gaziray’ın test sürüşlerine katıldı. Daha önceki ziyaretinde sinyalizasyon işlemleri ile ilgili incelemelerde bulunmuştu. Tüm işlemler tamamlandı, arkadaşlarımız Gaziray’ın işletmesini yapacaklar. Ekim ayı itibariyle de seri olarak çalışmaya başlayacağız. Bakanımız ziyareti sırasında bu projeyi de görüştük. Çevre yolu bir iç yol olmuş durumda, en küçük bir kazada trafik kilitleniyor. Bizim yeni bir çevre yolunu daire olarak tamamlamamız gerektiğini söyledik. Bu çalışma ikinci çevre yolu bağlantısını da desteklemiş olacak’’ dedi.

OSB-Otoyol Bağlantısı da Sağlanacak

Proje kapsamında değerlendirmelerde bulunan Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Cengiz Şimşek ise proje ile Gaziantep OSB ile otoyol bağlantısının sağlanacağını söyledi. GBB-OSB işbirliğinde gerçekleştirilecek proje ile ilgili mühendislik çalışmalarının da tamamlanması ile protokol imzalanacağını ve ihaleye çıkacaklarını kaydetti.

Projenin Uzunluğu 7 Bin 414 Metre

Proje sayesinde Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’ne ulaşım kesintisiz olarak gerçekleşecek ve OSB – kent merkezi hattı için çevre yolu ile alternatif bağlantı sağlanacak. 7 bin 414 metre uzunluğundaki projenin, Dülük Ormanı kısmı 2 bin 900 metrelik tünelden oluşarak ormanın doğal ve tarihi yapısı da korunmuş olacak. Çevreyolu ile D-400’ün kesişim noktasından başlayacak proje, OSB ve Adana- Şanlıurfa Otoyolu’na (TAG) bağlanacak. Tünel kısmı gidiş geliş 3’er şeritten oluşacak.