Gmail’e mavi tik geliyor! E-posta güvenliğinde yeni dönem!

Gmail, Marka Göstergeleri (BIMI) sisteminde önemli bir güncelleme yaparak, markaların kendilerini daha iyi korumalarına olanak tanıdı.

Gmail, Mesaj Tanımlama için Marka Göstergeleri (BIMI) sisteminde önemli bir güncelleme gerçekleştirerek, markaların kendilerini daha iyi korumalarına olanak tanıdı. Artık e-posta gönderenler, Ortak İşaret Sertifikaları (CMC) kullanarak, markalarını ve logolarını güvence altına alabilecek.

BIMI, e-posta güvenliğini artırmak ve kullanıcıların meşru göndericileri kolayca tanımlamasını sağlamak amacıyla 2021’den beri kullanılmakta. Ancak, daha önce bu sisteme katılmak için tescilli bir ticari marka gereksinimi bulunmaktaydı. Yeni CMC desteği ile, daha geniş bir gönderici yelpazesi BIMI’yi kullanma fırsatına sahip olacak. CMC ile marka logoları, VMC’ler için sağlanan onay işareti olmadan da görüntülenebilecek.

Gmail, bu güncelleme ile birlikte doğrulanmış onay işaretlerinin Android ve iOS uygulamalarında da gösterileceğini duyurdu. Kullanıcılar, artık tescilli ticari markaya sahip olan gönderenlerin e-postalarında bu onay simgelerini görebilecekler.

Bu yenilik, e-posta güvenliği için kritik bir öneme sahip. Güçlü bir kimlik doğrulaması ile kullanıcıların spam ve kötü niyetli e-postaları ayırt etmesi kolaylaşacak. Ayrıca, markaların itibarını güçlendirerek, e-posta göndericilerine olan güveni artıracak.

Yöneticiler, BIMI kurulumu hakkında bilgi almak için Gmail Yardım Merkezi’ni ziyaret edebilirler. Kuruluşlarının DMARC politikasını benimsemeleri ve logolarını bir Sertifika Otoritesi aracılığıyla doğrulamaları, BIMI’den faydalanabilmeleri için önemli bir adım.

Bu güncellemeler, 24 Eylül 2024 itibarıyla kademeli olarak dağıtılmaya başlayacak ve tüm Google Workspace kullanıcıları için erişilebilir hale gelecek. Gmail’in bu adımı, e-posta ekosisteminde güveni artırarak, daha sağlam bir iletişim ortamı yaratmayı hedefliyor.

Kaynak: Haber Merkezi