Halkalı-Kapıkule Hızlı Treni Projesi 2025’te tamamlanacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74 oranında tamamlandığını duyurdu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74 oranında tamamlandığını duyurdu ve projenin 2025 yılının sonunda tamamlanmasını hedeflediklerini açıkladı.

Halkalı-Ispartakule Demiryolu Hattı TBM-1 Işık Görme Töreni’nde konuşan Uraloğlu, yaklaşık 8.4 kilometrelik tünel kesiminde ışık görmenin mutluluğunu paylaştı. Uraloğlu, “Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın toplam uzunluğu yaklaşık 229 kilometre. Bu proje, Asya ile Avrupa arasında en kısa, güvenli ve ekonomik koridor olarak değerlendiriliyor”, dedi.

Bakan Uraloğlu, hattın 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule ve 8.4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etaplarından oluştuğunu belirterek, “Tamamlandığında mevcut hat kapasitesini dört kat artırmayı hedefliyoruz. Yolcu seyahat süresini 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresini ise 8 saatten 3.5 saate indireceğiz”, ifadelerini kullandı.

Halkalı-Ispartakule etabında TBM makinaları ile kazı çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Uraloğlu, “Projemizde genel ilerleme yüzde 74. Çalışmalarımızı 2025 sonunda tamamlamayı hedefliyoruz,” diye ekledi. Proje, İstanbul’u mevcut Halkalı İstasyonu’ndan Çerkezköy ve Kapıkule hattına entegre ederek yolcu ve yük taşımacılığında yeni bir dönemi başlatacak.

Bakan Uraloğlu, Halkalı-Çerkezköy Demiryolu Hattı’nın ulusal demir yolu ağı içinde önemli bir yer edineceğini belirterek, “Bu hat, 3.1 milyon insanın İstanbul’a ulaşımını kolaylaştıracak”, dedi. Ispartakule’den devam eden 67 kilometrelik hatla Bahçeşehir ve Çatalca istasyonları inşa edilerek Çerkezköy’e ulaşım sağlanacak.

Uraloğlu, Kapıkule-Çerkezköy etabının finansmanında Avrupa Birliği fonu kullanıldığını ve projede toplam dört yeni istasyon inşa ettiklerini açıkladı. “Kapıkule-Çerkezköy etabında yaklaşık yüzde 88 fiziki ilerleme sağladık. Bu etabımızın çalışmalarını da 2025 sonunda bitirmeyi hedefliyoruz,” dedi.

Uraloğlu, projelerin sadece ulaşım değil, aynı zamanda ekonomik kalkınmaya da katkıda bulunacağını vurguladı. “Yeni demir yolları, ticari hareketliliği artıracak ve Türkiye’nin Avrupa ile ilişkilerini güçlendirecektir”, şeklinde konuştu. Türkiye’nin demir yolu altyapısında yeni bir çağ başlatıldığını ifade eden Uraloğlu, 2053 hedefleri doğrultusunda demir yolu uzunluğunun 28 bin 600 kilometreye çıkarılacağını açıkladı.

Kaynak: Haber Merkezi