HİJYENE NAZAR DAMGASI

Türkiye’nin en büyük çamaşır suyu üreticilerinden Nazar Kimya, arap sabunu grubundaki pazar liderliğinin yanı sıra çamaşır suyunda yurt içi pazarda yüzde 12’lik bir pazar payına sahip. Firma, yurt içindeki başarısını global pazarlara da taşıyor.

Ülkenin BRC CP belgesine sahip ilk deterjan üretim tesisini kuran Nazar Kimya, yıllık 68 bin ton kapasite ile teknolojinin tüm üst standartlarının kullanıldığı tam otomasyonlu makine parkuru ve bilgi birikimiyle hizmet veriyor. 1982 yılında İstanbul’da 500 metrekarelik üretim alanında başladığı ticari faaliyetlerine 2007 yılı itibari ile İstanbul Anadolu Yakası OSB’de 7 bin metrekare kapalı alana sahip olan fabrikasında devam eden firma, 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Nazar Kimya Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Hatiboğlu, geniş bir ürün gamına sahip olduklarını, arap sabunu, sıvı arap sabunu ve derz temizleyici ürünlerinde sektör lideri olduklarını söyledi.

PANDEMİYLE TAVAN YAPTI

Pandeminin etkisiyle gerek kişisel gerekse yüzey hijyeni ürünlerinin, tüketicilerin en önemli alışveriş kalemleri arasına girdiğini dile getiren Hatiboğlu, çamaşır suyunun bir anda tüketimin bir numaralı maddesi haline geldiğini kaydetti. Hatiboğlu, firmalarının Türkiye’nin en büyük çamaşır suyu üreticilerinden biri olduğunu belirterek, “Pandemi döneminde tüm Türkiye’nin çamaşır suyu ihtiyacına cevap verebilmek adına olağanüstü bir gayretle çalıştık. Kapasite büyüklüğümüz ve güçlü tedarik zinciri yönetimimizle tüketicilerin taleplerine cevap verdik” dedi.

PAZAR LİDERİ

Yönetim Kurulu Başkanı  Hatiboğlu, üretimde kullandıkları ileri teknoloji, yüksek üretim kapasitesi ve köklü geçmişlerinin verdiği bilgi birikimiyle bugün Türkiye’nin önde gelen ulusal zincir marketleri ile çalıştıklarını ve deterjan grubunun önemli üreticileri arasında yer aldıklarını ifade etti. 20 yılı aşkın bir süredir arap sabunu ürününde pazar lideri olarak faaliyet gösterdiklerine dikkat çeken Hatiboğlu, arap sabunu grubunun yanı sıra çamaşır suyu özelinde yurt içi pazarda yüzde 12’lik bir pazar payları olduğunu, bitkisel temizlik ürünleri grubunun öncülerinden birisi olan Just Green Organic markası ile Türkiye’nin tüm illerinde tüketiciye ulaştıklarını söyledi.

GLOBALE TAŞIYOR

Nazar Kimya olarak ihracata verdikleri öneme dikkat çeken Hatiboğlu, “Özellikle bizim kategorimizde ihracat pazarları en önemli pazarlar noktasında. Biz de şirket olarak ihracatın öneminin farkındayız ve yaptığımız çalışmalarla yurt içindeki başarılarımızı global pazarlara da taşıma gayretindeyiz. Tamamen bitkisel ham maddelerden geliştirilen formül yapısı ile daha yaşanabilir bir dünya için karbon ayak izimizi minimuma indirdiğimiz, Ecocert sertifikalı, bitkisel temizlik ürünlerimiz Just Green Organic markamızla tüm dünyadan iyi bir ilgi gördük. Çok yeni bir ürün grubu olmasına rağmen, yurt içinde Migros, Macro Center ve e-ticaret platformlarında satılan ürünlerimizin, dünyada 25 ülkeye ulaşıyor olması ve ilginin katlanarak devam ediyor olması bizleri gururlandırıyor.  Just Green Organic ürünlerimizin yanı sıra private label ürünlerde yurtiçindeki başarımızı, ihracata da yansıtıyor ve dünyanın önemli zincirleri için private label ürün üretimi yapıyoruz” diye konuştu. 

KİMYA SEKTÖRÜ İÇİN YERLİLEŞME VURGUSU

Nazar Kimya Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Hatiboğlu, özellikle pandemi döneminin yerlileşmenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösterdiğini söyledi. Kimya sektörünün ivedilikle yerlileşmeye ihtiyacı olduğunu vurgulayan Hatiboğlu, “Bunun için devletimizin yanı sıra, birliklerimiz, sanayi odalarımız ve STK’larımıza önemli görevler düştüğünün bilincindeyiz. İstanbul Sanayi Odasındaki Meclis Üyeliği görevimin yanı sıra private label sektörüne yönelik çalışmalar ürettiğimiz PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği Başkan Yardımcılığı ve üretim tesisimizin de içerisinde olduğu İstanbul Anadolu Yakası OSB Yönetim Kurulunda bulunmaktayım. Bu bilinç ile görev aldığımız yapılarda yerlileşme ihtiyaçlarımız kapsamında sonuç odaklı projeler yürütüyor ve yerlileşmeye yönelik güçlü adımlar atıyoruz” dedi.