Hyundai’den devrim yaratacak LFP batarya! Menzili CATL ve BYD’yi bile geçecek…

Hyundai 2025’te 300 Wh/kg LFP pilleri piyasaya sürecek. Bu bataryalar ile Çinli otomobil devlerine meydan okuyacak.

Hyundai Motor Group, bu hafta 2025 yılı sonuna kadar 300 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip bir lityum demir fosfat (LFP) aküsü geliştirmek için iddialı bir hedef belirlediğini duyurdu. Bu hamle, Hyundai’nin mevcut Çin yapımı LFP akülerinin kapasitesini %15’ten fazla aşmasını ve elektrikli araç teknolojisini ilerletme ve pazar zorluklarının üstesinden gelme taahhüdünü sağlamlaştırmasını sağlayacak.

Yeni geliştirilen lityum demir fosfat pillerin, günümüzde genellikle nikel kobalt manganez pillere dayanan orta ila düşük maliyetli küçük elektrikli araçlara takılması bekleniyor. Bu strateji, giriş seviyesi EV’lerin teknolojisini geliştirmeyi ve EV pazarındaki talebin geçici olarak yavaşlaması olan “elektrikli araç uçurumunu” ele almayı amaçlıyor.

Şu anda CATL ve BYD gibi Çinli şirketler, pazarın yaklaşık %90’ını elinde bulunduran LFP pillerinin baskın tedarikçileridir. LFP pilleri, yüksek performanslı NCM pillerine kıyasla daha düşük maliyet ve daha yüksek kararlılık gibi avantajlar sunar. Ayrıca, kaçak termal olaylar, yani pil yangınları riski de önemli ölçüde daha düşüktür. Hyundai’nin girişimi, üstün LFP pillerini yurt içinde geliştirerek bu hakimiyete meydan okumayı amaçlamaktadır.

Hyundai Motor Group, Hyundai Steel ve EcoPro BM ile iş birliği yaparak “LFP Battery Cathode Active Material Direct Synthesis and Battery Technology Development” projesini oluşturdu. Bu ortaklıkta:

  • Hyundai Steel, LFP akülerinin temel malzemesi olan geri dönüştürülmüş demiri kullanarak ince demir tozu işleme teknolojisi geliştirecek.
  •  EcoPro BM bu demir tozunu Lityum Demir Fosfat katot malzemeleri geliştirmek için kullanacak.
  •  Hyundai Motor bu malzemeleri akü üretimine entegre edecek.

Bu üçlü işbirliğinin amacı, LFP pil malzemelerinin üretimini yerelleştirmek ve dışa bağımlılığı azaltmaktır.

Hyundai Motor Group, Ağustos ayındaki Yatırımcı Günü 2024 etkinliğinde “Hyundai Yolu” adını verdiği orta ila uzun vadeli pil stratejisini açıkladı. Bu strateji, 2030 yılına kadar şirket içi LFP, NCM pillerinin ve yeni nesil katı hal pillerinin kapasitesinin %20’den fazla artırılmasını öngörüyor. Bu strateji, Hyundai’nin pil geliştirme yeteneklerini geliştirme ve EV pazarında lider bir konum elde etme taahhüdünün altını çiziyor.

Hyundai Motor Group, duyurusunda ultra yüksek kapasiteli LFP pilleri geliştirmeye yönelik agresif hamlesinin elektrikli araç endüstrisindeki inovasyon ve rekabete olan bağlılığını gösterdiğini iddia etti. Hyundai, yerel ortaklarla iş birliği yaparak ve malzeme yerelleştirmesine odaklanarak, Çinli üreticilerin LFP pil pazarındaki hakimiyetinden kaçınmayı ve giriş seviyesi elektrikli araçlar için gelişmiş pil çözümleri sağlamayı amaçlıyor.

Kaynak: Haber Merkezi