Küresel otomotiv sektörünün önemli oyuncularından Çinli SWM Motors ve JAC, Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding ile kurulan Urzat ortak girişimi aracılığıyla Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’ndeki (OSB) fabrikalarında üretime başlıyor. İlk araçlar eylül ayından itibaren banttan inecek.
ATMO Group’un Üst Yöneticisi (CEO) Anton Chernov, Türkiye pazarının stratejik önemine vurgu yaparak, regülasyonlardaki değişikliklerin üretim kararlarında etkili olduğunu belirtti. Chernov, “Türkiye’nin 2023 ve 2024 yıllarındaki sıfır araç satış başarısı ve Avrupa pazarına girişi stratejik planlamalarımızda önemli bir etmen oldu” dedi. Özellikle devlet desteğiyle büyüyen yeni enerjili araç pazarının kendilerine büyük bir ivme kazandırdığını ifade eden Chernov, Urzema Holding ile kurulan ortak girişimin araç geliştirme ve üretimine odaklanacağını söyledi.
OTOMOTİVDE GÜCÜN YENİ MERKEZİ
Anton Chernov, Türkiye için özel olarak üretilmiş ve tasarlanmış bir araçla işe başlayacaklarını duyurdu. İlk etapta içten yanmalı benzinli motorlu araçların üretileceğini, ancak stratejilerinin elektrikli ve hibrit araçların üretim ve satışını da kapsadığını belirtti. Chernov, “Projemize içten yanmalı araçların üretimiyle başlayacağız fakat elektrikli ve hibrit modellerde en az yüzde 50 pazar payına ulaşmayı düşünüyoruz” dedi. Kısa vadede yıllık 20 bin adet satış, 2029’a kadar ise yıllık 40 bin adet satış hedeflediklerini açıkladı.
Urzema Holding CEO’su Murat Ertaş ise Urzat’ın, ATMO’nun ticari deneyimi ile Urzema Holding’in mühendislik deneyimini birleştirdiğini vurguladı. Ertaş, “Urzat olarak, yerli kültürümüzü global markalar için bir ortak üretim merkezi haline getirmek üzerine bir strateji belirledik. Bu kadar büyük bir projeyi bu kadar kısa sürede gerçekleştirmemiz, ‘şu çılgın Türkler istediği zaman her şeyi yapabiliyor’ gerçeğini bir kez daha gösterdi” ifadelerinde bulundu.
20 BİN ADETLİK KAPASİTEYLE ÜRETİM
Murat Ertaş, Eskişehir’deki fabrikanın alelade bir montaj atölyesi olmadığını, tam tersine yüksek yerlilik oranı hedefiyle yola çıktıklarını belirtti. Eskişehir’in Türkiye’nin en büyük ihracat fazlası veren şehirlerinden biri olduğunu ve OSB’nin yatırım için büyük destek sağladığını dile getirdi. Ertaş, “Önümüzdeki 2 yıl boyunca yaklaşık 20 bin adetlik kapasiteyle üretime başlayacağız. Faz 2 ile 2027-2029 yılları arasında daha büyük bir üretim tesisine geçerek kapasitemizi 40 bin adede çıkaracağız” dedi. 2026’da yüzde 25-30 yerlilik oranına ulaşmayı hedeflediklerini ve 2027’de bu oranı yüzde 40’a çıkarmayı planladıklarını aktaran Ertaş, yüzde 51’in üzerinde bir yerlilik oranıyla araçlara yerli malı belgesi almayı amaçladıklarını vurguladı. Ertaş ayrıca, projenin tamamen öz kaynaklarla, devletten herhangi bir teşvik veya destek alınmadan hayata geçirildiğini belirtti.
EYLÜLDE BANTTAN İNECEK
SWM ve JAC Türkiye Ticari Operasyonlar Direktörü Burak Azmanoğlu, eylülde banttan inecek ilk modelin SWM G01 PRO olacağını açıkladı. SWM markasıyla 2026’da G03F, 2027’de ise bir MPV modelin yerli üretime dahil edileceğini söyledi. JAC markasının ilk yerli modelinin ise tam elektrikli kompakt hatchback E30X olacağını ve yıl sonu itibarıyla üretimine başlanacağını duyurdu. Önümüzdeki yıl JAC’ın PHEV pick-up modeli, ardından 2027’de hem hibrit hem elektrikli bir SUV modelin de üretim hattına gireceği bilgisi verildi. Azmanoğlu, şu anda SWM markasıyla 17 satış noktası ve 7 servis noktası bulunduğunu, yıl sonuna kadar 30 bayiye ulaşarak pazar kapsama alanını yüzde 90’a çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Ayrıca Eskişehir’deki tesiste SWM Akademisi kurularak teknisyenlere ve servis ekibine eğitim verileceğini, yüzde 95 yedek parça bulunabilirlik hedefiyle müşteri memnuniyetinin sağlanacağını ifade etti. Yerli üretim SWM G01 PRO için 5 yıl veya 150 bin kilometre garanti sunulacağı açıklandı.
GÜÇLÜ PERFORMANS VE KONFOR
Eylül ayında Türk tüketicilerle buluşacak olan SWM G01 PRO, sportif tasarımı, Full LED far teknolojisi, tavan rayları ve elektrikli otomatik bagaj kapağı gibi özellikleriyle dikkat çekiyor. 4670 mm uzunluğu ve 2750 mm aks mesafesiyle sınıfının en geniş hacmini sunuyor. İç mekânda premium deri koltuklar, açılabilir cam tavan, 64 renk ambiyans aydınlatması ve kablosuz şarj gibi detaylar konforu artırıyor. Teknoloji tarafında ise 8.8 inç gösterge ekranı, 14.6 inç multimedya ekranı ve 360 derece HD kamera sistemi bulunuyor. Araç, Guinness Rekorlar Kitabı’na giren CHANGAN tarafından geliştirilen 1.5 TGDI ‘Blue Core’ benzinli motorla donatılıyor. 178 HP güç ve 300 Nm tork üreten motor, 7 DCT çift kavramalı şanzımanla kombine edilerek 0’dan 100 km/s hıza 9.4 saniyede ulaşıyor ve 8.5 lt/100 km karma tüketim sunuyor. FCW, LDW, LCA, RCTA, DOW, BSD ve 360 Derece Çevre Görüş Kamerası gibi ADAS sistemleriyle de güvenlik ön planda tutuluyor.
30 DAKİKADA HIZLI ŞARJ ÖZELLİĞİ
Aralık ayında Eskişehir’de üretilecek olan JAC E30X, tam elektrikli kompakt hatchback modeli olarak öne çıkıyor. CNCAP’ten 5 yıldızlı güvenlik derecesi alan araç, 100 km’de 10 kWh enerji tüketimiyle sınıfının en iyi verimliliğini sunuyor. 51.5 kWh kapasiteli LFP bataryası ile 374 km karma ve 400 km şehir içi menzil sağlıyor. Rakiplerine göre yüzde 15 daha fazla menzil ve yüzde 20 daha uygun fiyatla pazara girecek olan E30X, 134 HP motor gücüne ve 30 dakikada hızlı şarj özelliğine sahip. İç mekanda panoramik cam tavan, siyah veya kahverengi renk seçeneği, Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu 15.6 inç dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. BSD, LDW, FCW, AEB, LKA, DOW, RCTA ve ICA gibi gelişmiş güvenlik ve sürüş destek sistemleri, güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor.
Kaynak: Haber Merkezi