Stellantis, geçen yıl satışları yüzde 57 düşüşle sadece 11.300 adede gerileyen lüks markası Maserati’yi kurtarmak için acil eylem planını devreye aldı. Şirket, Maserati’yi satacağı iddialarını yalanlayarak, markayı canlandırma konusundaki kararlılığını vurguladı.

Bu süreçte Stellantis, Modena merkezli Maserati’ye yaklaşık 250 km öteden bir dost eli uzatıyor: Alfa Romeo. Her iki markanın da CEO’su Santo Filici, yeni bir yol haritasının hazırlandığını ve Stellantis’in üst düzey yöneticilerinin onayını beklediğini belirtti. Otomotiv holdinginin CEO’su Antonio Filosa’nın, iki İtalyan markasının temsilcileriyle 23 Haziran‘da bir araya gelerek planın detaylarına son şeklini vermesi planlanıyor.
İŞ BİRLİĞİYLE MALİYETLER AZALACAK
Filici, Avustralya dergisi Drive’a yaptığı açıklamada, Alfa Romeo ve Maserati’nin yeni otomobil geliştirme süreçlerinde iş birliği yapacağını duyurdu. Alfa Romeo premium, Maserati ise lüks marka konumlandırmasını koruyacak. Ancak, maliyetleri düşürmek adına mümkün olan yerlerde sinerjiler bularak güçlerini birleştirecekler.

SORUNLAR VE GELECEK PLANLARI
Maserati’deki sorunların kaynağı olarak eski Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “araçların iyi olduğunu ancak zayıf pazarlama ve net olmayan marka konumlandırması” olduğunu belirtmişti. Tamamen elektrikli MC20’nin iptali de kaynak israfına yol açmıştı. Ayrıca, Ghibli’nin yerini alacak yeni nesil Quattroporte’nin lansmanı 2028 yılına ertelenmişti.
ALFA ROMEO’NUN YENİ MODELLERİ
Alfa Romeo’nun yeni nesil Stelvio ve Giulia’nın piyasaya sürülmesi beklenenden uzun sürdü. Başlangıçta sadece tam elektrikli olarak planlanan bu modellerin, ek mühendislik gerektiren içten yanmalı motor versiyonlarına da sahip olacak olması, gecikmelerin temel nedeni olarak gösteriliyor.
Kaynak: Haber Merkezi