İtalya’dan elektrikli araç teknolojisinde devrim niteliğinde bir gelişme geldi. Leonardo Corporation tarafından geliştirilen E-Cat güç üretim sistemi ile donatılan bir elektrikli araç, altı saatlik test sürüşü sırasında bataryasını tüketmek bir tarafa, başlarken sahip olduğu şarj oranını artırmayı başardı. Bu gelişme, elektrikli otomobil dünyasında önemli bir dönüm noktası olarak yatırlara geçti.

SÜRÜŞ SIRASINDA YÜZDE 33’LÜK ŞARJ İMKANI
Testler, İtalya’nın Latina şehrindeki Circuito Internazionale pistinde gerçekleştirildi. İki farklı Renault Twizy 80 modeli üzerinde yapılan sunumda, E-Cat sistemiyle modifiye edilen araç, standart modele göre dikkat çekici bir performans sunarken testin başlangıcında, modifiye edilmemiş aracın batarya şarjı yüzde 96 seviyesindeydi. E-Cat donanımlı aracın şarjı ise yüzde 62,18 olarak ölçüldü. Altı saatlik sürüşün ardından, E-Cat sistemli aracın batarya şarjı yüzde 83’e yükseldi, bu da sürüş esnasında yüzde 33’lük bir şarj imkanı sundu.
10 YILDAN FAZLA KESİNTİSİZ ELEKTRİK
Leonardo Corporation’ın geliştirdiği E-Cat teknolojisi, SKL NGU Power Cell adı verilen özel bir bileşen kullanıldığı bilgisine ulaşıldı. Bu hücre, güneş panellerinin güneş ışığından enerji üretmesine benzer şekilde, evrende var olan sıfır noktası enerji alanından elektrik üreterek sadece 60 mm çapındaki bir NGU Power Cell, yakıt veya dış bağlantı olmaksızın 10 yıldan fazla süreyle kesintisiz 10W DC elektrik üretebiliyor.
BATARYA ŞARJINI HEM KORUYOR HEM DE SÜREYİ UZATIYOR
Test sonuçları, elektronik mühendisliği uzmanı Maico Marzocchi tarafından doğrulandı. Marzocchi, aynı sistemi kendi Renault Twizy aracında da uyguluyor. Leonardo Corporation’ın CEO’su Andrea Rossi, “E-Cat teknolojisinin sadece batarya şarjını korumakla kalmayıp, zamanla artırabildiğini kanıtladık” sözleriyle bu sistemin potansiyeline vurgu yaptı.
Şirket, E-Cat güç üretim sisteminin 10W ve 100W kapasiteli modüller halinde üretilebileceğini ve istenilen güç seviyesine ulaşmak için bu modüllerin birleştirilebileceğini belirtti.
Kaynak: Haber Merkezi