Ülkenin Savunma Tedarik Programı İdaresi (DAPA), 2015 yılından bu yana geliştirilmekte olan gelişmiş avcı uçağının ilk partisi olarak 40 adet KF-21 üretmek üzere uçağın üreticisi Korea Aerospace Industries (KAI) ile bu yıl bir sözleşme imzalamayı hedefliyordu. Yeni onaylanan plana göre DAPA, bu yıl sadece 20 adetlik bir sözleşme imzalayacak ve jetin havadan havaya füze ve aktif elektronik faz dizinli (AESA) radar yetenekleri gibi daha ileri testlerin ardından önümüzdeki yıl 20 adetlik bir anlaşma daha yapacak.
SavunmaSanayiST.com haberine göre, aşamalı üretim, geçen yıl jet üzerinde yapılan fizibilite çalışmasında ortaya çıkan ve ek testlere ihtiyaç duyulduğunu savunan ve üretimin sadece 20 adede düşürülmesini öneren endişeleri gidermeyi amaçlıyor. Yonhap’a göre; isminin açıklanmaması kaydıyla gazetecilere konuşan yetkili, “Doğrulama testlerini bu yılın Haziran ayına kadar tamamlamayı ve ilgili kurumlarla istişarelerin ardından önümüzdeki Şubat ayına kadar kalan 20 birim için bir sözleşme imzalamayı planlıyoruz” dedi.

UÇAK BAŞI 147.5 MİLYON DOLAR
Savunma Projeleri Tanıtım Komitesi, 7.92 trilyon won’a (5.9 milyar ABD Doları) mal olacağı ve bu yıldan 2028 yılına kadar süreceği tahmin edilen toplam 40 adet KF-21 üretim planının tamamını onayladı. Projenin planlandığı gibi ilerlemesi halinde Güney Kore Hava Kuvvetleri’nin ilk KF-21’i 2026 yılının ikinci yarısında teslim alması bekleniyor. Gelişmiş süpersonik avcı uçağı, Hava Kuvvetleri’nin yaşlanan F-4 ve F-5 jetleri filosunun yerini almak üzere tasarlandı. Güney Kore, 2032 yılına kadar daha fazla KF-21 üretmeyi ve toplam 120 adet uçağı işletmeyi hedefliyor.
KF-21’İN ÖZELLİKLERİ
- Mürettebat: 1 veya 2
- Uzunluk: 16,9 metre (55,4 ft)
- Kanat açıklığı: 11,2 metre (36,7 ft)
- Yükseklik: 4,7 metre (15,4 ft)
- Kanat alanı: 46,5 metrekare (501 ft2)
- Boş ağırlık: 11.800 kilogram (26.015 lb)
- Brüt ağırlık: 17.200 kilogram (37.920 lb)
- Maksimum kalkış ağırlığı: 25.400 kilogram (55.997 lb)
- Motor: 2 × F414-GE-400K/EPE turbofan

KAAN MI KF-21 Mİ?
Türkiye’de ve dünya kamuoyunda zaman zaman KF-21 ile KAAN projeleri karşılaştırılıyor. Bir çok kişi iki tasarımı da benzer bulsa da Güney Kore’nin KF-21’i, KAAN’dan yaklaşık 4 metre daha küçük, F-16’nin biraz önünde bir uçak olduğu görülmekte. Lockeed Martin tarafından tasarlanan KF-21, daha çok F-35 ve F-22’in tasarımına benzediği belirtiliyor. Milli Muharip Uçak KAAN ise tasarımı tamamen yerli olmakla birlikte Amerika’nın kimseye satmadığı F-22 savaş uçağına benzediği söyleniyor. KF-21, F-16’dan biraz daha uzun (16,9 metre), yüzde 50 daha fazla menzilli ve gövde ömrü de yüzde 34 daha uzun bir uçak. Milli Muharip Uçak (MMU) ise 21 metre uzunluğunda çok daha büyük bir uçak. KF-21’in iki moturunun itiş gücü toplamı ki 26 bin libre, KAAN’ın tek motorundan daha az itiş gücü sunuyor. Güney Kore, ilk etapta yapacağı 4.5 nesil uçak modelini daha sonra 5’inci nesle geçirerek stealth bir yapıya ulaşması hedefleniyor. KAAN ise özellikler açısından başlangıç KF-21’den daha iyi özellikler sunuyor.