Bizi Takip Edin
movenpick

Sanayi

KARAİSMAİLOĞLU: “OSB’LERİ DEMİRYOLLARIYLA LİMANLARA BAĞLAYACAĞIZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TCDD’de işletmeyle ilgili yeni bir modele ihtiyaç duyulduğunun altını çizdi. Karaismailoğlu, yeni çalışmaları sayesinde OSB’leri demiryollarıyla limanlara bağlayacaklarını açıkladı.

Yayınlandı

Tarih

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TCDD’nin holdingleşmesi ve taşımacılık bölümlerinin ayrılmasına yönelik yeni bir model üzerinde çalıştıklarını söyledi. Karaismailoğlu, yeni çalışmaları sayesinde OSB’leri demiryollarıyla limanlara bağlayacaklarını açıkladı.

KOİ MODELİ NEDİR?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kamu Özel İşbirliği (KOİ) modeli kapsamında devletin şu ana kadar ödediği garanti paranın, sadece Antalya Havalimanı’nın ikinci ihalesinde tahsil edilen bedelin altında kaldığını söyledi. Gelir paylaşımı sistemi sayesinde Bakanlığın 2040 yılına doğru artık yatırımlarını kendi kaynaklarından karşılayacak duruma geleceğini kaydeden Karaismailoğlu, özellikle Karadeniz’de Ro Ro taşımacılığında araç başına teşvik vermeye hazırlandıklarını aktardı. Karaismailoğlu, lojistikte demiryolu payının yüzde 22’ye çıkarılacağını ifade etti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Dünya gazetesinin sorularını cevapladı.

YERLİ ELEKTRİKLİ TRENE İSİM ARANIYOR

Reklam

■ Bundan sonraki süreçte yatırımlarda hangi alana ağırlık verilecek?

Özellikle karayolu altyapısı tamamlandı, son 20 yıl bu alanda ciddi yatırım yapıldı ve bütçenin yüzde 65’ini karayolu doldurdu. Şu an karayolu ile demiryolu yüzde 43’lerde başa baş noktaya geldiler. Karayolu yüzde 30’a inecek, demiryolu yatırımları yüzde 65’e kadar çıkacak. Artık bundan sonra demiryolu ağırlıklı yatırım dönemine girmiş bulunuyoruz. Demiryolu maliyeti yüksek ve uzun sürüyor, uzun süre hizmet edebilecek projeler. Demiryolunda serbestleşme var ama kârlı olmadığı için özel sektör girmiyor. 160 km hıza ulaşan yerli elektrikli tren ürettik. Yerli elektrikli trene TOGG gibi bir özel isim bulacağız. Karadeniz’de Ro Ro taşımacılığında araç başına teşvik vereceğiz. Lojistikte demiryolunun payı yüzde 22’ye çıkacak. KOİ’de deniz ve hava yolunda kârdayız.

“FİLYOS DAHİL OSB’LERİ BAĞLAYACAĞIZ, CİDDİ ÇALIŞMALAR VAR”

■ Sanayi bölgelerinin demiryolu hattına entegrasyonu konusundaki çalışmalarınız ne aşamada?

Özellikle lojistik maliyetinin düşürülmesi açısından demiryolu yatırımları çok önemli. OSB, liman, anayolu demiryoluna bağlayıp lojistik maliyetinin düşmesi için önemli iş yapıyoruz. Emisyonun azaltılması Paris İklim Anlaşması taahhütleri nedeniyle demiryolu önemli. Hem yeni yatırımlar, hem eski hatların elektrikli hale dönüştürülmesinde seferberlik halinde çalışma başladı. Son olarak Dünya Bankası 500 milyon dolar kredi aldık, Filyos dahil OSB’leri bağlayacağız, ciddi çalışmalar var, imalatlar devam ediyor.

Reklam

İş dünyası bu anlamda düzgün hizmet alamamaktan şikayetçi oluyor…

Bununla ilgili planlamalarımız var. İşletme modelinde sıkıntıları çok iyi biliyoruz. İşletmeyle alakalı yeni düzenlemeye ihtiyaç var. Hem yeni teknoloji hem personel eğitiminin artırılması, kazaların düşürülmesini önemsiyoruz. Bu yüzden elektrik, sinyalizasyona önem verdik. Demiryolu ağı genişlerken, içerdeki vizyonu mutlaka yükseltmemiz gerekiyor.

PARASAL TEŞVİK VERECEĞİZ

■ Peki Ro-Ro taşımacılığı konusunda Türkiye ne durumda?

Bu alanda çok güzel gelişmeler oluyor. Karasu- Rusya, Rusya-Samsun hatlarında Ro-Ro taşımaları çok arttı. Hem savaş hem kapı sıkıntısı nedeniyle. Şimdi de Romanya ile çalışarak Köstence Limanına yönelik Ro-Ro taşımacılığı için çalışıyoruz. Ro-Ro ile ilgili araç başına teşvik vermenin hazırlıklarını yapıyoruz karayoluna talebi azaltmak için. Baya şekillendi, parasal teşvik vereceğiz. Son aşamaya getirdik. Özellikle daha aktif olmak için Karadeniz tarafında bunu kullanacağız.  Orta Koridor konusunda da önemli görüşmeler yapıyoruz. Azerbaycan’da Dışişleri Bakanlarımızla toplantı yaptık, yakında Özbekistan’a gideceğiz. Oradaki kapasitenin artırılması için çalışma yapıyoruz. Çin’den Avrupa’ya 710 milyar dolarlık ticaret hacminden lojistik olarak faydalanmak için ciddi görüşmelerimiz var.

Reklam

3 FABRİKADA 5 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR

■ Raylı sistemlerde, yerli üreticilere yeterince pozitif ayrımcılık yapılmadığı yönünde genellikle yabancıların tercih edildiği yönünde eleştiriler geliyor

Demiryolu ekipmanlarında yüzde 60 yerlilik zorunluluğu var. Bunun by-pass edilmesi mümkün değil. Gayrettepe Havalimanı hattını Eylül ayında açacağız. Araçlarda yüzde 60 yerli zorunluluğu vardı Ankara’da imal edildi. Gebze-Darıca hattının araçlarını yine Ankaralı bir firma yapıyor. Şu anda Kayseri’de tramvay hattının araçlarını da yerli firma yapıyor.

Öte yandan TCDD Sakarya Fabrikası da araç üretiyor. TÜRESAŞ Gaziantep raylı sistem ihalesini aldı. Bunlar Türkiye’ye ürettikleri gibi ihracata yönelik de üretim yapıyorlar.

Ayrıca Adapazarı fabrikasında 160 km hıza ulaşabilen hızlı elektrikli tren ürettik, testleri devam ediyor. 10 bin km test yaptı TÜRESAŞ’ta, sertifikasyon süreci devam ediyor. Bu yıl içinde yolcu taşımaya başlayacağız. Milli Elektrikli Hızlı Trenin adını da TOGG gibi bir isim vereceğiz.

Reklam

Eskişehir fabrikasında lokomotif üretiyoruz, Sivas’ta da vagon üretiyoruz. 3 fabrikada 5 bin kişi çalışıyor.

“20 YIL ÖNCE 40 KM OLAN ORTALAMA HIZ 80 KM’YE ÇIKTI”

Bundan 20 yıl önce yollarda ortalama hız 40 km iken, bütün Türkiye’de 80 kilometreye çıktı. Bu artışa rağmen trafik kaza oranı da yüzde 80 azaldı. Bu durum özellikle bölünmüş yollar sayesinde oldu. Hatırlayın, Bolu Dağı Tüneli 17 senede bitmemişti, konfor ve tasarrufundan faydalanamadı. Boğaz Köprüsü ilk yapıldığında Türkiye’nin yatırım bütçesinin tamamı o projeye harcandı, Anadolu projeleri geri kalmıştı. O dönemde bu finans modeli olsaydı, yatırım bütçesi Anadolu’ya harcanabilirdi.

ÇANAKKALE 2 MİLYAR 545 MİLYON EURO YATIRIM MALİYETİ VAR

-Raylı sistem eklenecek mi?

Reklam

İhalesini yapmaya hazırlanıyoruz. Çerkezköy Kapıkule arası için yüzde 50 hibe desteği aldık. Bunun da 2029’a kadar yapılması öngörülüyor. Gebze’den başlayıp Çatalca’ya kadar ulaşan 5 milyar dolarlık proje.. Bugün yapılsaydı 3.5 milyar Euro tutuyor. Bu yüzden uygun zamanda fizibilitesi uygun projeleri yapmaz lazım. Eski yoldan gitseler sadece yakıtı hesaplasan daha fazla ödeyecekler.

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sanayi

ATO’lu Sanayici İstihbarat Merkezine Kavuştu

İhracatını artırmayı hedefleyen Ankaralı sanayicilere hizmet verecek, Ankara Ticaret Odası (ATO) Dış Ticaret İstihbarat Merkezi hizmete başladı.

Yayınlandı

Tarih

İhracatını artırmayı hedefleyen üyelere ücretsiz hizmet verecek Ankara Ticaret Odası (ATO) Dış Ticaret İstihbarat Merkezi hizmete başladı.

ATO’da yapılan açılış törenine, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Çetin Ali Dönmez, ATO Başkanı Gürsel Baran, Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Cahit Çelik katıldı.

Ankara Kalkınma Ajansının destekleriyle kurulan merkezde ATO üyelerine, pazar araştırmasından müşteri bulmaya, müşteri ile irtibata geçip ödeme şekillerinin kararlaştırılmasına, gümrük işlemlerine ve ödemenin tamamlanmasına kadar geçen tüm ihracat süreçlerinde ücretsiz danışmanlık hizmeti sunulacak.

ÇATI KURULUŞLAR İHRACAT İÇİN ÖNEMLİ

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dönmez, burada yaptığı konuşmada, çatı kuruluşların ihracat için öncül olmasının önemine işaret etti. Dönmez, ihracat yapan firmalara yönelik, uluslararası alanda hukuki problemlere karşı danışmanlık hizmeti verilmesini de tavsiye etti. OSB’lerde yer bulunamadığına dikkati çeken Dönmez, orta ve uzun vadede ülkenin önünün çok açık olduğunu söyledi.

SAVUNMA SANAYİNDE ÖNEMLİ YERLERE GELDİK

ATO Başkanı Baran da başkentin ihracatta önemli yerlere geldiğini, bunun en çok savunma sanayi alanında hissedildiğini dile getirdi. İhracatın artırılması için yaptıkları çalışmalara değinen Baran, “Büyükelçilerle de ihracatı nasıl artırırız diye görüşmelerde bulunuyoruz, tek derdimiz Ankara’nın ihracatını artırmak. İhracattan gözü korkanlar oluyor, bu iş zor değil ihracat yapmayanları bu yola sokmak zor değil, çalışacağız başaracağız” diye konuştu.

Reklam

Baran, Ankara’da 6 bin olan ihracatçı sayısını kısa vadede 7 bin 500’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Çelik de kurulan dış ticaret istihbarat merkezlerinin başkentin ihracatını artıracağını belirterek, hedeflerinin daha önce hiç ihracat yapmamış firmaların da bu işe girmelerini sağlamak olduğunu ifade etti.

Okumaya Devam Et

Sanayi

ATO ile Verimli Bir Görüşme Gerçekleştirdik

Hazine ve Maliye Bakanı Nebati, ATO Başkanı Gürsel Baran ve beraberindeki heyeti kabul etti.

Yayınlandı

Tarih

Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran ve beraberindeki heyeti kabul etti.

Nebati, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, Baran ve beraberindeki heyetle Bakanlıkta bir araya geldiklerini bildirdi.

Küresel ekonomide yaşanan gelişmeler ile son dönem devreye aldıkları uygulamalar hakkında konuştuklarını ifade eden Nebati, istişare odaklı verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirtti.

Okumaya Devam Et

Sanayi

BAYOSB, İş Güvenliğinde Çağı Yakaladı

Bağyurdu Organize Sanayi Bölgesi (BAYOSB) iş sağlığı ve güvenliği konusundaki vereceği eğitimlerde teknolojinin son ürünlerini sanal gerçeklik senaryolarını kullanıyor.

Yayınlandı

Tarih

Bağyurdu Organize Sanayi Bölgesi (BAYOSB) Türkiye iş hayatının en büyük sorunlarından birisi olan iş sağlığı ve güvenliği konusundaki vereceği eğitimlerde teknolojinin son ürünlerini kullanıyor.

BAYOSB, Avrupa Birliği Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı’ndan de hibe desteği aldığı ‘BAYOSB Sürdürebilir Eğitim Merkezi Projesi kapsamında hem BAYOSB katılımcılarının inşaat ve firmalarının çalışanlarına, çevredeki diğer firmaların çalışanlarına, bölgedeki üniversite ve meslek liselerindeki öğrencilere  arttırılmış sanal gerçeklik gözlükleri ile iş güvenliği eğitimini önümüzdeki aylardan itibaren vermeye başlayacak.

SANAL GERÇEKLİK SENARYOLARI HAZIR

BAYOSB Sürdürülebilir Eğitim Merkezi’ni Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Daire Başkanlığı’ndan 191 bin Euro hibe desteği alarak hayata geçirdiklerini ve proje kapsamında Uzun bir hazırlık sürecinin ardından sanal gerçeklik senaryo içeriklerinin oluştuğunu belirten BAYOSB Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Telseren, “İnşaat ve fabrikadaki makinaların çalışmalarına yönelik bu içerikler ile yenilikçi eğitimlere hazırlandık. Bu eğitimlerin verileceği izole sınıf ortamı da tamamlandı. Şu anda eğitime hazırız. Çalışanlar ile öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği konusundaki farkındalığını bu eğitimlerle artıracağız” dedi.  

Sürdürebilir Eğitim Merkezi Projesinin diğer faaliyeti olan uzak eğitim sistemlerinin ve mobil uygulamaların da hazır olduğunu anlatan Telseren, teorik eğitimlere uzaktan katılmak isteyen kişilere uzaktan eğitim sistemi üzerinden eğitim verileceğini söyledi. Telseren, mobil uygulama ile uzaktan eğitim sistemi, sanal gerçeklik eğitim görselleri, mevzuaat gibi konularda içeriklerin de paylaşılacağını ifade etti.  

ETKİN BİR EĞİTİM OLACAK

Türkiye iş hayatında en büyük sorunlardan biri olan iş sağlığı ve bu noktada teknolojinin geldiği en son noktayı da bu eğitimlere dahil ederek en verimli sonucu almayı hedeflediklerini belirten Telseren,“ Bölgedeki üretim yapan sanayicilerin çalışanları ile devam eden inşaatların işçileri dışında çevre firmaların çalışanları, üniversite ve meslek lisesi öğrencilerine de artırılmış sanal gerçeklik gözlükleri VR ile iş güvenliği eğitimi vereceğiz. VR teknolojisi tamamen farklı bir gerçekliği simüle ediyor. Daha fazla sürükleyici ekipman kullanıyor. Kullanıcının işitsel duygularını harekete geçirerek daha etkin bir eğitim imkanı sunuyor. Bu yenilikçi eğitim ile iş kazalarının azalmasını ve iş sağlığı ve güvenliği bilincinin artırılmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Reklam
Okumaya Devam Et

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.