Bizi Takip Edin
movenpick

İhracat

MAKİNE İHRACATI İLK 5 AYDA 10 MİLYAR DOLARI AŞTI

Makine İhracatçıları Birliği verilerine göre, makine imalat sanayisinin ihracatı ocak-mayıs döneminde 10,1 milyar dolara ulaştı.

Yayınlandı

Tarih

Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) verilerine göre, makine imalat sanayisinin ihracatı ocak-mayıs döneminde serbest bölgeler dahil edildiğinde 10,1 milyar dolara ulaştı.

Mayıs ayı incelendiğinde en yüksek ihracat Almanya’ya yapılırken, onu İtalya ve Fransa izledi. İthal edilen enerji ürünleri maliyetindeki hızlı artış sebebiyle dış ticaret açığı vermeye başlayan AB’nin Türkiye’den makine ithalatında, küresel salgının başından bu yana ilk defa düşüş yaşandı.

Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, ihracat rakamlarına ve sektördeki gelişmelere ilişkin yaptığı açıklamada, AB ile ticari ilişkilerde uzun vadeli bir iş birliği stratejisi geliştirmeye odaklandıklarını ve bölgedeki her adımı dikkatle mercek altına aldıklarını söyledi.

YEŞİL MUTABAKAT EYLEM PLANI YAKIN İZLEMEDE

AB Yeşil Mutabakat Eylem Planı, Sınırda Karbon Düzenlenmesi ve Emisyon Ticaret Sistemi gibi uygulamaların sektöre nasıl etki edeceğini sürekli değerlendirdiklerini anlatan Karavelioğlu, “AB Makine Direktifinin de revize edilerek yakın tarihte yürürlüğe girmesi bekleniyor. Bölgedeki görevli danışmanlarımız ile Avrupa makine ve teknoloji federasyonlarında ülkemizi temsil eden meslektaşlarımız yeni bir yönetmelik ve direktifler tsunamisi ile karşı karşıya kalacağımız konusunda bizi uyarıyor.” dedi.

Reklam

“BAŞROL MAKİNE VE SİSTEMLERİN DEĞİŞİMİNE VERİLDİ”

Kutlu Karavelioğlu, ülke sanayilerinin karbon salımının azaltılmasına yönelik stratejik dönüşüm planlarının tümünde başrolün “makinelerin ve sistemlerin değişimine” verildiğini kaydederek, tüm sektörlerde çözümün makine sanayisinden geçtiğini anlattı. Makine sektörünün endüstrinin dijital dönüşümünde belirleyici rolüyle Türkiye için bilgi üretmeye devam ettiğini aktaran Karavelioğlu, tüm imalat sanayisinin dönüşümünü merkeze alan ve kamuoyunda da merakla beklenen Makine Sektörü Sürdürülebilirlik Hedef ve Eylem Planını yakında açıklayacaklarını söyledi.

“MAKİNE VE TEÇHİZAT YATIRIMLARINDA BÜYÜME 10 ÇEYREKTİR SÜRÜYOR”

MAİB Başkanı Karavelioğlu, ilk çeyrekte makine ve teçhizat yatırımlarının da büyümeyi desteklediğini kaydederek, şu değerlendirmelerde bulundu: “Makine ve teçhizat yatırımlarında 2019 yılı dördüncü çeyreğinden başlayan büyüme 10 çeyrektir devam ediyor. Makine ve teçhizat üretimindeki artış da 7 çeyreğe ulaşmış bulunuyor. Son 2 yılda hem imalat yatırımlarımız hem de makine üretimimiz yüzde 50’den fazla arttı. Makine imalatında katma değerin yüksek, ithalat bağımlılığının düşük olması sayesinde sektördeki üretici fiyatları endeksi artışımız yüzde 71 ile, yüzde 132’yi bulan genel imalat sanayii ortalama endeksinin hayli gerisinde seyrediyor.”

“İÇ PAZARDAN DAHA FAZLA PAY ALMAYI HEDEFLİYORUZ”

Reklam

Kutlu Karavelioğlu, yerli makine imalatçılarının, katma değer yanında ölçek büyütmek suretiyle de bir maliyet avantajı sağlayabildikleri için makine fiyatlarındaki artışı da sınırlı tutabildiğini belirterek, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Rekabet gücümüzün avantajlarından yararlanmayı ve bundan böyle iç pazardan daha fazla pay alabilmeyi hedefliyoruz. Ne var ki makine ihracatımızın 24 milyar dolara yükseldiği son 12 ayda makine ithalatı 35 milyar doları, bu alandaki dış ticaret açığı ise 11,2 milyar doları buldu. Küresel gelişmeler enerjiyi büyük bir cari açık kalemi haline getirmişken, makine dış ticaret açığını artıracak değil, kapatacak bir unsur olarak değerlendirilmeli. Türkiye, vakit kaybetmeden ve bütün gücüyle yerli imalata ve yerlileşmeye destek vermeli.”

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

İhracat

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜ REKORA KOŞUYOR!

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü 10,8 milyar dolarlık rekor ihracatıyla hedefe koşuyor.

Yayınlandı

Tarih

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Ocak-Haziran 2022’de 10 milyar 796 milyon dolarlık ihracatla tüm zamanların ilk 6 aylık ihracat rekoruna imza attı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ihracatı, haziranda geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 18,5 artarak 23,4 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Söz konusu değerle tüm zamanların en yüksek aylık ihracat rakamına ulaşıldı.

Bu yılın ocak-haziran döneminde ihracat, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 20 artarak 126 milyar dolara taşındı. Yıllıklandırılmış ihracat değeri ise 246 milyar doları aştı. Haziran 2021’de 1 milyar 802 milyon dolarlık ihracat yapan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü de bu yılın aynı döneminde yüzde 9,5 artışla 1 milyar 972 milyon dolarlık ihracata imza attı. Söz konusu değerle tüm zamanların en yüksek haziran ayı ihracat rakamı elde edildi. Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Ocak-Haziran 2022’de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,5 artışla 10 milyar 796 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Böylelikle tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracatına ulaşılmış oldu.

Sektörün geçen ay gerçekleştirdiği ihracatın 1,4 milyar dolarlık kısmı İstanbul’dan yapıldı. İstanbul’u, 162 milyon dolarla Bursa, 138 milyon dolarla Denizli takip etti. Sektörün bu yılın ilk 6 ayında gerçekleştirdiği 10,8 milyar dolarlık ihracatın 7,4 milyar doları İstanbul’dan, 920 milyon doları Bursa’dan ve 773 milyon doları İzmir’den gerçekleştirildi.

SEKTÖR 6 AYDA EN FAZLA DIŞ SATIMI ALMANYA’YA YAPTI

Hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe geçen ay en fazla dış satım yapılan ülke, 333 milyon dolarla Almanya oldu. Almanya’yı, 242 milyon dolarla İspanya ve 191 milyon dolarla Birleşik Krallık izledi. Sektör ocak-haziran döneminde ise Almanya’ya 1,9 milyar dolar, İspanya’ya 1,3 milyar dolar ve Birleşik Krallık’a 1 milyar 47 milyon dolar ihracat yaptı. Sektörde geçen ay en fazla ihracatın yapıldığı ülke gruplarına bakıldığında, 1,2 milyar dolarla AB ülkeleri birinci, 243 milyon dolarla diğer Avrupa ülkeleri ikinci ve 164 milyon dolarla Orta Doğu ülkeleri üçüncü sırada yer aldı.

Reklam

Söz konusu ülke gruplarına 6 ayda yapılan ihracata bakıldığında, AB ülkelerine 6,7 milyar dolar, diğer Avrupa ülkelerine 1,4 milyar dolar ve Orta Doğu ülkelerine 878 milyon dolar ihracat gerçekleştirildiği görüldü. TİM verilerine göre, geçen ay 178 ülke ve bölgeye ihracat yapan sektör, aynı dönemde ülkenin toplam ihracatından yüzde 8,4 pay aldı. Bu yılın ilk 6 ayında ise 211 ülke ve bölgeye ihracat yapan sektör, ülkenin toplam ihracatında yüzde 8,6 paya sahip oldu.

İLK 6 AY SONUÇLARI…

TİM ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyon sektörü olarak 2021’deki 20,3 milyar dolarlık performansın ardından, 2022’ye 23 milyar dolarlık ihracat hedefi ile başladıklarını, ilk 6 ayın sonuçlarının hedefin uzak olmadığını gösterdiğini söyledi. Sektörel ihracatın ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,5 artışla 10,8 milyar dolara ulaştığını ifade eden Gültepe, “Haziran ayında 1 milyar 972 milyon dolarla 2 milyar dolar sınırına yaklaştık. Elde ettiğimiz bu sonuçla hem haziran ayı hem de ilk 6 ay özelinde en başarılı performansımızı gerçekleştirmiş olduk.” dedi.

Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyonda en büyük pazar olan AB’ye ihracatı yılın ilk yarısında yüzde 18 artırdıklarını, aynı dönemde ABD’ye ihracatta ise yüzde 24,7’lik artış yakaladıklarını aktararak, toplam hazır giyim ihracatının yüzde 65’ten fazlasını gerçekleştirdikleri bu pazarlarda ortalamanın üzerinde bir artışa imza attıklarını vurguladı.

” 2022’DE 1 MİLYAR DOLAR SINIRINI AŞABİLECEĞİZ”

Reklam

Gültepe, ülkeler özelinde bakıldığında ilk 3 pazarda yılın ilk yarısında 1 milyar doların üzerine çıktıklarına işaret ederek, “Ocak-Haziran döneminde Almanya’ya 1,9, İspanya’ya 1,3, Birleşik Krallık’a ise 1,1 milyar dolar tutarında ihracat gerçekleştirdik. Yine aynı dönemde ABD’ye 523 milyon dolarlık ihracatın altını çizmem gerekiyor. Dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı olan ABD’ye ihracatta yıllar sonra ilk kez 2022’de 1 milyar dolar sınırını aşabileceğiz.” diye konuştu. Rusya-Ukrayna savaşının ihracata olumsuz yansımasının etkilerinin de giderek azaldığına dikkati çeken Gültepe, ocak-haziran döneminde Rusya’ya ihracatlarının yüzde 11,3 daraldığını, Ukrayna’ya ihracatta ise aynı dönemde yüzde 16,9 artıda olduklarını söyledi.

Gültepe, yurt dışından siparişlerin devam ettiğini vurgulayarak, “Haziranda kapasite kullanım oranımız yüzde 84,8 ile salgın öncesindeki düzeye ulaştı. Eğer olağanüstü gelişmelerle karşılaşmazsak hazır giyim sektörümüzün 2022’yi 23 milyar dolar civarında bir ihracatla kapatabileceğine inanıyorum.” dedi.

Okumaya Devam Et

İhracat

SANAYİ GRUBUNDAN TÜM ZAMANLARIN EN YÜKSEK RAKAMI

Sanayi grubundan tüm zamanların en yüksek ilk yarı ihracatı gerçekleştirildi. Sanayi grubuna bağlı 16 sektörden 12’si ihracat rekoru kırdı.

Yayınlandı

Tarih

Türk sanayi sektörü, 94 milyar 180 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracatına imza attı. Sanayi grubuna bağlı 16 sektörden 12’si ihracat rekoru kırdı.

Küresel piyasalardaki resesyon endişeleriyle ekonomik aktivitenin olumsuz etkileneceğine dair endişeler ve merkez bankalarının para politikalarında sıkılaştırma sürecini başlatmasıyla küresel büyümenin olumsuz etkileneceğine dair öngörülere karşın Türk sanayi sektörü dünyanın dört bir yanına ürünlerini ulaştırmaya devam ediyor. Türkiye’nin sanayi ihracatı, 94 milyar 180 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracatına ulaştı. Sanayi sektörünün dış satımı yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 arttı. Türkiye’nin sanayi dış satımının toplam ihracat içerisindeki payı da yüzde 74,8 oldu. Kimyevi maddeler ve mamullerinin ihracatı 16,5 milyar doların üzerine çıktı

SANAYİ GRUBUNA BAĞLI 16 SEKTÖRDEN 12 TANESİ İHRACAT REKORU KIRDI

Tekstil ve hammaddeleri 5 milyar 391 milyon dolarla, deri ve deri mamulleri 978 milyon 608 bin , kimyevi maddeler ve mamulleri 16 milyar 748 milyon , hazır giyim ve konfeksiyon 10 milyar 795 milyon , elektrik ve elektronik 7 milyar 343 milyon, makine ve aksamları 4 milyar 968 milyon , demir ve demir dışı metaller 7 milyar 817 milyon, çelik sektörü 11 milyar 896 milyon, çimento cam seramik ve toprak ürünleri 2 milyar 830 milyon, mücevher sektörü 2 milyar 697 milyon, savunma ve havacılık sanayii 1 milyar 984 milyon ve iklimlendirme sanayii 3 milyar 363 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracat rakamlarına ulaştı.

Yılın 6 ayında tekstil ve hammaddeleri yüzde 10,9, deri ve deri mamulleri 23,5, kimyevi maddeler ve mamulleri 39,8, hazır giyim ve konfeksiyon 14,5, elektrik ve elektronik 6,9, makine ve aksamları 10,4, demir ve demir dışı metaller 37,6, çelik sektörü 30, çimento cam seramik ve toprak ürünleri 27,3, mücevher sektörü 9, savunma ve havacılık sanayii 47,9, iklimlendirme sanayii ise yüzde 11,7 ihracat artışı kaydetti.

Reklam

EN FAZLA TALEP AVRUPA’DAN GELDİ

Sanayi bünyesinde ihracat rekoru kıran sektörlere en fazla talep Avrupa ülkelerinden geldi. Yılın ilk yarısında Almanya’ya deri ve deri mamulleri 84 milyon 606 bin dolarlık, hazır giyim ve konfeksiyon 1 milyar 884 milyon, makine ve aksamları 503 milyon 648 bin, demir ve demir dışı metaller 1 milyar 126 milyon, iklimlendirme sanayii 356 milyon 46 bin dolarlık dış satım yaptı. Bu dönemde ABD’ye çimento cam seramik ve toprak ürünleri 480 milyon 934 bin dolarlık, mücevher sektörü 505 milyon 742 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

İtalya’ya tekstil ve hammaddeleri 567 milyon 589 bin dolarlık, Hollanda’ya kimyevi maddeler ve mamulleri 1 milyar 184 milyon, Birleşik Krallık’a elektrik ve elektronik sektörü 801 milyon 402 bin , çelik sektörü İsrail’e 872 milyon 321 bin dolarlık dış satım yaptı.

Okumaya Devam Et

İhracat

“ASGARİ ÜCRET ARTIŞI ZORUNLULUKTU”

Egeli ihracatçılar, “Asgari ücret artışı zorunluluktu. Sabit gelirli insanımızın bu hayat pahalılığına karşı korunması gerekliydi” değerlendirmesinde bulundu.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye’de 10 milyon çalışanı direkt ilgilendiren, diğer çalışanların ücretlerinde baz alınan asgari ücretin 2022 yılı içinde ikinci kez artışla 5 bin 500 TL olmasına Egeli ihracatçılar, “Asgari ücret artışı zorunluluktu. Sabit gelirli insanımızın bu hayat pahalılığına karşı korunması gerekliydi” değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye’de ilan edilen enflasyon ile hissedilen enflasyon rakamları arasında belirgin bir fark olduğu tespitinde bulunan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Türkiye’de 10 milyonu aşkın çalışanımız aileleriyle birlikte asgari ücretle geçimini sağlamak durumunda. İhracatçılar olarak Türkiye’nin uluslararası piyasalarda katma değerli ürünlerle öne çıkmasını arzu ediyoruz. Ülkemizin ucuz iş gücüyle anılan ülkeler arasından sıyrılması en büyük beklentilerimizden birisi” diye konuştu.

Türkiye’nin son 1 yıldır uyguladığı ekonomi politikalarının doğru sonuçlar vermediğinin görüldüğüne vurgu yapan Eskinazi sözlerini şöyle sürdürdü; “Türkiye, ekonomi politikalarını gözden geçirmeli. 2021 yılı Eylül ayında Merkez Bankası’nın politika faizi yüzde 19 iken, USD/TL kuru 8,65, enflasyon ise; yüzde 19,58 seviyesindeydi. MB’nin politika faizini kademeli olarak yüzde 14’e indirmesi sonrasında enflasyon TÜİK verilerine göre TÜFE’de Mayıs ayı itibariyle yüzde 73,5’e, Yİ-ÜFE’de yüzde 132’ye çıktı. Türkiye’nin kredi ödeyebilme durumunu gösteren ve risk primi olarak ifade edilen 5 yıllık CDS göstergesi 800 baz puanı aştı. Bu 2008 sonrasındaki en yüksek seviyeyi ifade ediyor. Türkiye, borç stokunu yönetme kabiliyetini kaybetmemek için piyasalara güven vermeli.”

“Ekonomi algı yönetimidir” şeklinde konuşan Eskinazi, “Türkiye 1 yıl içinde seçime gidecek. Mevcut ekonomik sistemde iyileşme istiyorsanız enflasyonu kontrol altına almak gerekiyor. Bunun içinde sıkı bir para politikası uygulamak lazım” diyerek görüşlerini noktaladı.

Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.