Mercedes-Benz Türk Hoşdere AR-GE Merkezi, Otomotiv Dünyasının Gelişmesinde Öncü Oluyor

Mercedes-Benz Türk Hoşdere AR-GE Merkezi, otomotiv ve otobüslerin geleceğinin şekillenmesinde önemli bir rol oynuyor.
Mercedes-Benz Türk Hoşdere AR-GE Merkezi, Otomotiv Dünyasının Gelişmesinde Öncü Oluyor Mercedes-Benz Türk Hoşdere AR-GE Merkezi, Otomotiv Dünyasının Gelişmesinde Öncü Oluyor

2009 yılında faaliyetlerine başlayan Mercedes-Benz Türk Hoşdere AR-GE Merkezi, Mercedes-Benz ve Setra marka otobüslerin geliştirerek otomotiv ve otobüs teknolojisinin şekillenmesinde önemli bir rol oynuyor. Sıfır emisyonlu, elektrikli şehir içi otobüsü Mercedes-Benz eCitaro’nun AR-GE çalışmalarını da yürüten merkez, güncelleme ve geliştirme çalışmaları sürüyor.

Mercedes-Benz Tourrider’ın AR-GE Faaliyetlerinde Önemli Sorumluluklar Üstlendi

Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibi, Kuzey Amerika pazarına özel olarak geliştirilen Mercedes-Benz Tourrider aracının AR-GE faaliyetlerinde yeni geliştirmelerle birlikte paslanmazçelik için yeni analiz ve test aşamalarında yüksek korozyon dayanıklılığı elde edildi. Ayrıca otobüslerin satış sonrasında yetkili servislerde bakım ve onarımlarının yapılabilmesi için gerekli uygulamalar da Mercedes-Benz Tourrider’a özel olarak geliştirildi.

eCitaro’nun AR-GE Faaliyetleri Mercedes-Benz Türk AR-GE Merkezi Tarafından Yürütüldü

Mercedes-Benz’in elektrikli şehir otobüsü eCitaro’nun AR-GE faaliyetleri de Mercedes-Benz Türk Hoşdere AR-GE Merkezi tarafından yürütüldü. eCitaro; yol testleri kapsamında farklı iklim ve müşteri kullanım koşullarında, tüm sistem ve ekipmanlarının fonksiyon ve dayanıklılık açısından denenmesinin ardından yollara çıktı. Bu kapsamda eCitaro’nun ilk prototip aracı; 2 yıl süreyle, yaklaşık 140.000 km mesafede, 10.000 saat boyunca Türkiye’nin zorlu iklim şartlarında ve farklı sürüş koşullarında test edildi. Türkiye’nin global sorumluluğu kapsamında zorlu testlerden geçirilen tamamen elektrikli eCitaro’lar Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde hizmet vermeye başladı

Dijital Çözümler İle Gerçek Zamanlı İletişim

Endüstri 4.0 koşullarına uygun olarak donatılan Hoşdere Otobüs AR-GE Merkezi’nde kullanılan Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ve Karma Gerçeklik (Mixed-Reality) teknolojileri, Daimler Truck global ağı içerisinde dünyanın dört bir yanında görev yapan AR-GE mühendislerinin eş zamanlı olarak çalışmasına olanak sağlıyor. Bu yöntem sayesinde, dünyanın farklı lokasyonlarındaki Daimler mühendisleri sanal ortamda buluşarak bir parçayı 3 boyutlu şekilde gerçeğe en yakın haliyle geliştirebiliyor. İlgili yöntem ile bugüne kadar tamamen dijital 20 bin parça geliştirildi.

Otobüs sürücülerinin hayatlarını kolaylaştırmak, gerekli bilgileri ve hizmeti sunmak için geliştirilen web tabanlı “OMNIplus ONdrive” akıllı telefon uygulamasının altında da Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibinin imzası bulunuyor. Uygulama, sürücülerin günlük olarak yaptığı birçok görevi otomatikleştirirken; yakıt durumu, AdBlue ve batarya seviyesi gibi birçok verinin OMNIplus ONdrive uygulaması sayesinde uzaktan takip edilmesine imkan sağlıyor.

Çevre Dostu Çözümlerle Sürdürülebilirlik ve Döngüsel Ekonomiye Katkı Sağlanıyor

Küresel olarak Daimler Buses otobüsleri içerisinde yeni şehir içi araçlar için oluşturulan tavan konsepti ve tekstil hava kanalı ilk defa Hoşdere AR-GE Merkezi’nde geliştirildi. Yeni tavan konsepti ve tekstil hava kanalı sayesinde Mercedes-Benz marka otobüslerde hafiflik ve pratiklik sağlanırken verimlilik de artırıldı.

Sürdürülebilir geri dönüşüm malzemelerin otomotiv sanayiinde kullanılabilirliği kapsamında Mercedes-Benz Intouro modelinin arka tamponunu, ev atıklarının geri dönüşümü ile elde edilen hammaddeden üretilen ilk numune parça oldu.