Bizi Takip Edin
movenpick

İhracat

MÜCEVHER İHRACATÇILARI BİRLİĞİ, İLK İHRACAT DESTEK OFİSİNİ AÇTI

Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB), Türkiye’de mücevher sektörüne yönelik ilk ihracat destek ofisini İstanbul Kuyumcukent’te hizmete açtı.

Yayınlandı

Tarih

Mücevher İhracatçıları Ofisi (MİB), sektörde bir ilke imza atarak, İstanbul’da Mücevher İhracatçıları Birliği Destek Ofisi’ni hizmete açtı. Kuyumcukent AVM’de faaliyete geçen destek ofisinin açılışına, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gültepe, Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Yakın, TOBB Kuyumculuk Sanayi Meclisi Başkanı İmam Altınbaş, İstanbul Kuyumcular Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Atayık, İstanbul Kuyumcular Odası Başkan Yardımcısı ve İTO Kuyumculuk Komitesi Üyesi İlhami Yazıcı, Kuyumcukent İşletme A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Karbeyaz, Kuyumcukent Blok Kat Malikleri Yönetim Kurulu Başkanı ve İTO Kuyumculuk Komitesi Üyesi Ercan Özboyacı katıldı.

İHRACATI OLAN FİRMALARA REHBERLİK EDECEK

Mücevher İhracatçıları Birliği Destek Ofisi; ihracat danışmanı, teşvik danışmanı, mali müşavir, gümrük müşaviri ve hukuk danışmanlarından oluşan geniş bir ekiple, mücevher sektöründe faaliyet gösteren ihracat potansiyeli yüksek firmalara destek verecek. Aynı zamanda ihracatçı olmayan ya da çok az ihracatı olan firmalara da rehberlik edecek. 

“SEKTÖRÜMÜZ İÇİN BİR İLKİ HAYATA GEÇİRDİK”

Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Yakın, Mücevher İhracatçıları Birliği Destek Ofisi’nin açılışında yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Yönetim kurulu olarak yeni görevimize başlarken, sektörümüzün ihracatını artırma hedefiyle tüm üye kuruluşlarımıza destek olacağımızın sözünü vermiştik. Gerekli çalışmalarımızı hızla tamamlayarak sektörümüz için bir ilki hayata geçirdik. Mücevher İhracatçıları Birliği Destek Ofisimiz tam donanımlı bir şekilde hizmete açıldı. Sektörümüzde hali hazırda ihracat yapan firmaların yeni pazarlara girmesine katkıda bulunmak, daha fazla firmanın ihracat yapmasını teşvik etmek için elimizden gelen desteği vermeye hazırız. Sürekli ve düzenli iletişime dayalı bir bilgilendirme ağı kurmayı hedefliyoruz. Tüm üye firmalarımızı Mücevher İhracatçıları Birliği Destek Ofisimize bekliyoruz.”  

Reklam
Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

İhracat

MADEN SEKTÖRÜNDE İHRACAT YILIN İLK 7 AYINDA 4 MİLYAR DOLARA DAYANDI

Maden sektörü bu yılın ilk yedi ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16,92 artışla 3,85 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi.

Yayınlandı

Tarih

Maden sektörü bu yılın ilk yedi ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16,92 artışla 3,85 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) açıklamasına göre, temmuzda aylık bazda ihracat ise, geçen yılın aynı ayına oranla yüzde 3,11 artışla 491,6 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Ocak-temmuz döneminde ürün grubu bazında metalik cevherler yüzde 14,03 artışla ilk sırada, ikinci sırada yüzde 2,94 artışla doğal taşlar, üçüncü sırada ise yüzde 33,83’lük artışla endüstriyel mineraller yer aldı. 7 aylık dönemde blok doğal taş ihracatında yüzde 21,15’lik düşüş yaşanırken işlenmiş doğal taş ihracatında yüzde 19,30’luk artış yaşandı. Toplam doğal taş ihracatında yüzde 2,94’lük artış görüldü.

EN FAZLA İHRACAT YAPTIĞI ÜLKE?

Maden sektörünün ocak-temmuz döneminde en fazla ihracat yaptığı ülke, geçen yılın aynı ayına göre değer ve miktar bazında düşüş yaşansa da 829,5 milyon dolarla Çin oldu. Çin’i, miktar bazında yüzde 6,38 düşüş, değer bazında yüzde 18,39 artışla Amerika Birleşik Devletleri takip ederken, Bulgaristan geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 106,57’lik artış, 251,7 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada yer aldı.

Doğal taş grubunda ise yedi aylık dönemde en çok ihracat, 295,3 milyon dolarla Amerika Birleşik Devletleri’ne yapıldı. Çin, 242,3 milyon dolarla ikinci, Hindistan 67 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı.

Reklam

“KÜRESEL SORUNLAR İHRACATIN SEYRİNİN NASIL OLACAĞINI BELİRLEYECEK”

Açıklamada görüşlerine yer verilen İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Muhasip Üyesi Vedat Öksüz, temmuz ayında metalik cevherlerde miktar bazında yüzde 33,02 gibi yüksek oranda düşüş yaşandığını ifade etti.

Öksüz, “Her ne kadar parasal değer bazında 7 aylık dönemde yüzde 14,03’lük bir artış olsa da aşağı doğru seyreden talep ve birim fiyatlar, önümüzdeki aylarda bu mal gurubu bazında ihracat rakamlarımızı geriye götürebilir.” ifadelerine yer verdi.

Doğal taşta, işlenmiş ürünlerin payındaki artışın, bu yıl da devam ettiğini kaydeden Öksüz, “Çin’in ‘Sıfır Covid’ tolerans uygulamasından kaynaklı olarak Çinli firmaların temsilcilerinin ülkemize gelememesi, doğal taş blok pazarındaki en büyük alıcımıza olan ihracat rakamlarına ciddi manada negatif etki yapıyor. Sektör, bu açığı işlenmiş mermer ihracatımızdaki artış ile pozitif yöne çevirmeyi başarmış.” değerlendirmesinde bulundu.

Küresel sorunların gelecek dönemde ihracatın seyrinin nasıl olacağını belirleyeceğini ifade eden Öksüz, “Kovid-19’un etkilerinin azaldığı bu dönemde, Amerika ile Çin arasında Tayvan ekseninde oluşan yeni gerilimler, Rusya’nın doğal gazda vanayı elinde tutmasından kaynaklı yakın dönemde enerji fiyatlarında beklenen artışlar, Avrupa’nın ortasında Sırbistan-Kosova gerilimi ve Amerika’da ekonomik durgunluk beklentileri, gelecek dönemde ihracatımızın seyrinin nasıl olacağını belirleyecektir” açıklamasını yaptı.

Reklam
Okumaya Devam Et

İhracat

İSTANBUL SANAYİ ÜRÜNLERİ İHRACATINDA YÜZDE 44,5 PAYA ULAŞTI

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlediği bilgilere göre, İstanbullu şirketlerin dış satımı, geçen ay 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 3,3 artarak 6 milyar 958 milyon 509 bin dolara çıktı.

Yayınlandı

Tarih

İstanbullu şirketler, geçen ay sanayi sektörü ihracatının yüzde 44,5’ini tek başına üstlenirken, Türkiye’de 14 ilin sanayi ürünleri ihracatı temmuzda 100 milyon doların üzerinde gerçekleşti.

Sanayi şirketleri, küresel ticarette önemli bir konuma sahip olan İstanbul’dan ürünlerini dünyanın dört bir yanına ulaştırıyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlediği bilgilere göre, İstanbullu şirketlerin dış satımı, geçen ay 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 3,3 artarak 6 milyar 958 milyon 509 bin dolara çıktı. Temmuz ayında sanayi sektörü 13 milyar 627 milyon dolarlık ihracata imza atarken, bu dış satımın 6 milyar 59 milyon 233 bin dolarını İstanbullu şirketler gerçekleştirdi. Böylece İstanbullu şirketler, söz konusu dönemde sanayi ürünleri ihracatında yüzde 44,5 paya sahip oldu.

İstanbul’dan temmuz ayında kimyevi maddeler ve mamulleri 1 milyar 197 milyon dolarlık, hazır giyim ve konfeksiyon 1 milyar 115 milyon dolarlık, çelik sektörü 726 milyon 920 bin dolarlık, otomotiv endüstrisi 544 milyon 119 bin dolarlık, demir ve demir dışı metaller 535 milyon 204 bin dolarlık, elektrik ve elektronik 507 milyon 196 bin dolarlık, mücevher sektörü 328 milyon 565 bin dolarlık, tekstil ve ham maddeleri 317 milyon 403 bin dolarlık, makine ve aksamları 227 milyon 251 bin dolarlık, çimento, cam, seramik ve toprak ürünleri 199 milyon 535 bin dolarlık, iklimlendirme sanayi 178 milyon 184 bin dolarlık, deri ve deri mamulleri 113 milyon 29 bin dolarlık, halı sektörü 37 milyon 191 bin dolarlık, gemi yat ve hizmetleri 24 milyon 268 bin dolarlık ve diğer sanayi ürünleri 7 milyon 363 bin dolarlık ihracat yaptı.

SANAYİ ÜRÜNLERİ İHRACATINDA 100 MİLYON DOLARI AŞAN 14 İL

Reklam

İstanbul’un ardından temmuz ayında en fazla sanayi ihracatı gerçekleştiren ikinci il; 1 milyar 741 milyon dolar ile Kocaeli oldu. Kocaeli’nin ardından 939,6 milyon dolarla Bursa üçüncü sırada yer alırken, İzmir 764,3 milyon dolarlık, Ankara 746,8 milyon dolarlık, Gaziantep 407,7 milyon dolarlık, Denizli 287,8 milyon dolarlık, Sakarya 266,2 milyon dolarlık, Manisa 265 milyon dolarlık ve Hatay 234,1 milyon dolarlık sanayi ihracatı gerçekleştirdi. Aynı dönemde Konya’dan 188,8 milyon dolarlık, Kayseri’den 173,4 milyon dolarlık, Adana’dan 168,9 milyon dolarlık ve Tekirdağ’dan 104,3 milyon dolarlık sanayi ürünleri ihracatı yapıldı.

Böylece Türkiye’nin 14 ilinde geçen ay 100 milyon doların üzerinde sanayi ürünleri ihracatına imza atıldı.

ALMANYA VE ABD ZİRVEDE YER ALIYOR

Türkiye’nin sanayi ihracatının yüzde 44,5’inin gerçekleştirildiği İstanbul’dan geçen ay dünyanın 210 noktasına dış satım yapıldı. İstanbul’un en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülkelere bakıldığında, Almanya ve ABD zirvede yer alıyor. İstanbul’dan en fazla ihracat 615 milyon 587 bin dolarla Almanya’ya yapıldı. Almanya’yı, 422 milyon 714 bin dolarla ABD, 399 milyon 721 bin dolarla Birleşik Krallık, 291 milyon 535 bin dolarla Rusya Federasyonu ve 279 milyon 562 bin dolarla İtalya izledi.

Reklam
Okumaya Devam Et

İhracat

İSO: İHRACAT İKLİMİNDE İYİLEŞME SONA ERDİ

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi Temmuz’da 50,0 düzeyinde gerçekleşerek ihracat talep koşullarının değişmediğine işaret etti. Endeks Şubat 2021’den bu yana devam eden iyileşme dönemini sona erdirdi.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi’nin Temmuz 2022 dönemi sonuçları açıklandı. Endekste eşik değer olan 50,0’nin üzerinde ölçülen tüm rakamlar ihracat ikliminde iyileşmeye, 50’nin altındaki değerler ise bozulmaya işaret ediyor.

İstanbul Sanayi Odası Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, Temmuz’da 50,0 düzeyinde gerçekleşerek ihracat talep koşullarının değişmediğine işaret etti. Endeks Haziran ayındaki 51,8 seviyesine göre azalarak ihracat ikliminde Şubat 2021’den bu yana devam eden iyileşme dönemini sona erdirdi.

Türk imalatçılarının önemli ihracat pazarları arasında talep artışının ana kaynağı, petrol dışı aktivitenin keskin şekilde artmaya devam ettiği Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) oldu. Bu artış son yedi ayda görülen en yüksek seviyeye ikinci kez ulaştı. Diğer Orta Doğu ülkelerine bakıldığında, Katar ve Suudi Arabistan’daki güçlü büyümeye karşın Mısır ve Lübnan’da ekonomik aktivite yavaşladı.

Reklam

AVRUPA KARMAŞIK BİR TABLO ÇİZDİ

Avrupa ise üçüncü çeyreğin başında üretim açısından karmaşık bir tablo çizdi. Birleşik Krallık, İspanya, Fransa ve Hollanda’da büyüme devam etmekle birlikte bu ülkelerin tamamında ivme kaybetti. Buna karşılık Almanya, İtalya, Polonya ve Yunanistan’ın üretimi temmuz ayında düşüş gösterdi. Toplam yüzde 9’luk payıyla Türk imalat sanayi ihracatının en büyük pazarı konumunda bulunan Almanya’da ekonomik aktivite yıl başından beri ilk kez azaldı ve söz konusu azalış Covid-19 salgınının ilk dalgasından bu yana en yüksek oranda gerçekleşti. ABD’de de özel sektör aktivitesi yeniden daralmaya geçti. Üretim iki yıldan biraz uzun bir süredir ilk kez düşüş kaydetti ve söz konusu düşüş Mayıs 2020’den beri en yüksek oranda gerçekleşti.

ÇİN’DE ÜST ÜSTE İKİNCİ AY ARTIŞ

Orta Doğu dışında en hızlı üretim artışları Asya’da kaydedilirken büyüme Hindistan, Singapur ve Tayland’da belirgin gerçekleşti. Çin, salgına yönelik kısıtlamaların gevşetilmesinin ardından ekonomik aktivitede üst üste ikinci ay artış kaydetti.

Üretimdeki en keskin düşüş ise Polonya’da gerçekleşti. Tayvan, Kenya ve Çek Cumhuriyeti’nde de talep belirgin yavaşlama gösterdi.

Reklam

İstanbul Sanayi Odası Türkiye İhracat İklimi Endeksi hakkında değerlendirmede bulunan S&P Global Market Intelligence Ekonomi Direktörü Andrew Harker, şunları söyledi: “Küresel ekonomi, enflasyonist baskıların talep üzerinde oluşturduğu olumsuz etkiyi temmuzda hissetmeye devam etti ve böylece ana ihracat pazarlarından bazıları daralma bölgesine geçti. Zayıflıkta özellikle Avrupa ve ABD belirleyici olurken aktivitenin güçlü şekilde artmaya devam ettiği Orta Doğu’nun mevcut durumda Türk imalatçıları açısından yeni iş fırsatlarının başlıca kaynağı haline gelebileceği görülüyor.”

Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.