Murat Ülker’den Patiswiss yorumu: Öğrenecek çok şeyimiz var…

Patiswiss Ceo’su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu’nun küflü çikolata paylaşımı üzerine verdiği cevaplar oldukça gündem oldu. Murat Ülker de bu gündeme ilişkin yorumda bulundu.

Patiswiss Ceo’su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu’nun küflü çikolata paylaşımı sonrasında verdiği yanıt sosyal medyada gündem oldu. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden Öğretim Üyesi Prof. Dr. Çisil Schodol Linkedin hesabından şu ifadeleri paylaştı;

“Patiswiss Çikolata’larının CEO’sunun ürün ile ilgili şikâyette bulunan bir müşteriye verdiği “atarlı” cevabı eminim herkes biliyor. Aslında olay kriz bile değildi. Gıda kategorisinde karşımıza çıkabilecek muhtemelen operasyonel süreçlerden kaynaklı bir sorundu. Yapılması gereken tüketiciyle “onunla ilgilenildiğini”, üründe meydana gelen soruna sahip çıkıldığını gösteren bir iletişim kurmaktı. Hadi onu yapamıyorsun diyelim; o zaman stratejik sessizlik bile daha iyi sonuç verebilirdi. Ama ne oldu! Markanın bir çalışanı değil en tepe yöneticisi, şikâyette bulunan tüketici ile atarlı, ünlemli ve posta koyan mesajlaşmayı tercih etti. Ve sevgili Murat Göllü ile “krizi CEO çıkarırsa kim yönetecek” diye eğitimlerde tartışmaya açtığımız başlık gerçek oldu. Bir şirketin CEO’su böylesi bir mesajı tüketiciye yazamaz, yazmamalı, yazmaması gerektiğini bilmeli. Bir DM’in herkesle paylaşılması bir saniyede alınacak ekran görüntüsüne bakar. İç yazışmalarda bile bir sızıntı durumunun nasıl krizlere neden olduğuna dair onlarca örnek varken bu hata kabul edilemez. Tüketici şikayetini Linkedin’de paylaşır. Bu, markanın kontrol edebileceği bir şey değildir. Markanın kontrol edebileceği, bu şikayetlere nasıl cevap verdiğidir, üslubudur, olayı nasıl ele alacağıdır. Sorun, üretim bandı kaynaklı da olabilir marketin saklama koşullarına tam uymaması kaynaklı da. Sizin genel sisteminizde patern haline gelen bir sorun yoksa tüketici şikâyeti marka için aslında bir gelişim alanı fırsatı sunar. Patolojik sorun haline gelmeden sorunu görmeniz, çözüm yollarını üretmeniz ve doğru iletişimle gönül alıp o tüketiciyi sadık haline getirmeniz için her şey nasıl tepki vereceğiniz ile ilgilidir.”

Ülker’i bünyesinde barındıran Yıldız Holding CEO’su Murat Ülker de konuya dair yorumunu paylaştı. LinkedIn hesabından Sohodol’un paylaşımını alıntılayarak paylaştı. Ülker, “Her zaman her mevkide öğreneceğimiz şeyler var” dedi.