O hisseye yatırım yapanlar sıkıntıda: 1 ay boyunca yasaklandı!

Borsa İstanbul tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformu’na gönderilen yazılı açıklamada, bir hisse için alınan tedbir ve yasak kararı duyuruldu.

Borsa İstanbul’da işlem gören bir hisse hakkında 1 ay süreyle tedbir ve yasak kararı alındı.

Borsa İstanbul’dan Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen yazılı açıklama ile bir hisse hakkında tedbir ve yasak kararı alındığı duyuruldu.

borsa-istanbul-1477319.jpg

Borsa İstanbul’dan KAP bildirilen karara göre Volatilite Bazlı Tedbir Sistemi (VBTS) kapsamında Ditaş Doğan Yedek Parça İmalat ve Teknik A.Ş. (DITAS) payları hakkında 24 Mayıs 2024 tarihine kadar tedbir ve yasak kararı alındı.

KAP’a gönderilen açıklamada şu ifadelere yer verildi;

Sermaye Piyasası Kurulu kararı uyarınca devreye alınan Volatilite Bazlı Tedbir Sistemi (VBTS) kapsamında Ditaş Doğan Yedek Parça İmalat ve Teknik A.Ş. (DITAS)paylarında 25/04/2024 tarihli işlemlerden (seans başından) 24/05/2024 tarihli işlemlere (seans sonuna) kadar brüt takas uygulanacaktır. İlgili payda halihazırda uygulanmakta olan ve VBTS kapsamında önceki aşamalarda tanımlanan tedbirler de (kredili işlem yasağı tedbiri) brüt takas tedbirinin uygulandığı süre boyunca devam edecektir.

Ditaş Doğan Yedek Parça İmalat ve Teknik A.Ş. rotbaşı, rotil, rotkolu, salıncak kolu, çeki kolu, stabilizatör kolu ve V çeki kolu gibi araç alt yapı parçalarını üretmek amacı ile 1972 yılında kurulmuş, 1978 yılında faaliyete geçmiş ve günümüzde yıllık 7 milyon 800 bin adetlik üretim kapasitesi ile Türkiye’nin en büyük OE’ye üretim yapan rot üreticisidir. Çoğunluk hisseleri Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş.’ye ait olan DİTAŞ, 40 yılı aşkın başarılı geçmişi ile direksiyon ve süspansiyon sistem parçaları üretiminde, yurtiçine olduğu kadar yurtdışı araç üreticisi firmalara da yüksek kaliteli orijinal ürün sağlamaktadır.DİTAŞ, aralarında dünyanın en büyük OE rot üreticilerinin de bulunduğu Türkiye pazarında yüksek kaliteli ürünleri, entegre tesisleri ve tecrübesi sayesinde yıllardır liderliğini korumaktadır. Dünya pazarlarında ise hem orijinal ürün tedarikçisi ve hem de yenileme pazarında bilinen bir marka olma yolunda önemli adımlar atmıştır. Türkiye’de ticari araç imalatçılarının rot talebinin % 80’nini, binek araçlarının da % 15’ni karşılamaktadır.