Opel’in ana şirketi Stellantis, üçüncü çeyrekte satışlarında önemli bir düşüş yaşadı. Bu durum, gruptaki diğer markalarla birlikte krizden çıkış yolları arayan Alman üretici için ciddi sorunların işareti. Huettl’e göre, pazarda hızla kabul görebilecek düşük maliyetli bir elektrikli otomobil geliştirmek bu yollar arasında yer alıyor.
MALİYETLERİN GETİRDİĞİ ZORLUKLAR
Huettl, “Almanya’da 25 bin ila 30 bin euro arasında bir fiyata elektrikli otomobil üretemeyiz. Enerji ve ücret maliyetleri bunu imkansız kılıyor ve bu görüş, Almanya’daki pek çok otomobil yöneticisi tarafından da paylaşılıyor”, dedi.
ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞLARININ GELECEĞİ
Huettl, Alman otomobil endüstrisinin geleceğinin kasvetli olduğunu ve devlet desteği olmadan elektrikli araç satışlarının düşmeye devam edeceğini ifade etti. Sadece elektrikli araçlar için uzun vadeli bir sübvansiyon programının durumu değiştirebileceğini vurguladı. Ayrıca, mevcut hedefli destek önlemlerinin yeterli olmadığı da net bir şekilde ortada.
Kaynak: Haber Merkezi