Bizi Takip Edin
movenpick

İhracat

OTOKAR’IN NET KARI YÜZDE 37 ARTTI

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Otokar, 6 aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Yeni ürün tanıtımında 2022’ye hızlı başlayan Otokar, yılın ilk yarısında 4 yeni araç lansmanı yaptı.

Yayınlandı

Tarih

Yenilikçi araçlarını dünyanın dört bir yanında tanıtan Otokar, yılın ilk yarısında cirosunu geçen yılın aynı dönemine kıyasla iki katına çıkardı. İhracatta mevcut seviyeyi koruyan şirketin, ilk 6 aydaki net karı yüzde 37 artışla 543 milyon lira oldu.

Türkiye dahil 5 ülkedeki şirketleriyle faaliyet gösteren ve araçları 5 kıtada 60’tan fazla ülkede kullanılan Otokar, yılın ilk 6 ayında cirosunu 2 katına çıkartarak, 3,7 milyar liraya taşıdı. Şirketin ihracatı ise geçen yılın aynı dönemi ile benzer seviyede gerçekleşerek 146 milyon dolar oldu.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, Türkiye otobüs pazarındaki liderliğini 13 yıldır aralıksız sürdüren Otokar’ın kullanıcıların ilk tercih olmayı sürdürdüğünü belirtti.

Reklam

Görgüç şunları kaydetti: “Otokar otobüslerinin Ankara, İzmir ve İstanbul başta olmak üzere Türkiye’deki pek çok büyükşehir belediyesinin yanı sıra Avrupa’da Fransa, İtalya, İspanya, Almanya, Romanya gibi ülkelerde tercih edilmesinden büyük gurur duyuyoruz. Geçtiğimiz yıl sonlarında kazandığımız metrobüs ihalesi kapsamında mega kent İstanbul için özel olarak tasarlayıp ürettiğimiz 100 adet KENT XL metrobüsünün teslimatlarını 6 ay gibi kısa bir sürede tamamladık. 21 metre uzunluğunda ve 200 yolcu kapasiteli olan Otokar KENT XL metrobüsleri 2022 yılının ilk aylarından itibaren yolcu taşımacılığına başladı.

Türkiye’nin ilk hibrit otobüsü, ilk elektrikli otobüsü, akıllı otobüsü gibi öncü araçlara imza atan Otokar’ın elektrikli otobüsteki iddiasını ilk kez Busworld Turkey 2022 fuarında sergilediği yeni otobüslerle yükseltti. Alternatif yakıtlı araçlar alanında öncü çalışmaları hayata geçirdik. Geleceğin beklentilerine odaklanan şirketimiz, geçtiğimiz yıl sonunda 12 metre elektrikli otobüs tanıtımlarını Avrupa genelinde yapmıştı. 6 metreden 18,75 metreye kadar uzanan elektrikli otobüs ailemizin yeni üyelerini ise uluslararası otobüs fuarı Busworld Turkey’de ilk kez sergiledik. Lansmanını yaptığımız elektrikli körüklü belediye otobüsümüz e-Kent Körüklü ve elektrikli minibüsümüz e-Centro, tasarımdan sahip olduğu özelliklere kadar büyük bir beğeni kazandı. Yakın zamanda hedef pazarımız olan Avrupa’dan elektrikli otobüslerimiz için yeni siparişler aldık. Hedefimiz elektrikli otobüste yeni bir başarı hikayesi yazmak.”

Görgüç, Otokar’ın yeniliklerin yılı olarak ilan ettiği 2022’de toplu taşımacılığın yanı sıra kamyon pazarındaki iddiasını da Atlas 3D ile farklı bir boyuta çektiğini belirtti.

Ticari araçlar alanındaki deneyimlerini yaklaşık 10 yıl önce Atlas ile hafif kamyon segmentine de taşıdıklarını belirten Görgüç, “Atlas, bugüne kadar farklı iş kollarındaki işletmelerin ve kamu kuruluşlarının büyük beğenisini kazandı. Pazarda oluşan beklenti ve ihtiyacı karşılayabilmek için Atlas ailesinin yeni üyesini, 12 tonluk ve 3 akslı Atlas 3D’yi tanıttık. Öte yandan ticari araçta geniş ürün gamımıza Türkiye’nin dört bir yanında kolayca ulaşılabilmesi için bayi yapılanmamızı güçlendirmeye devam ettik.” ifadelerini kullandı.

Görgüç, Karadeniz ve Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki yeni bayilerin hizmete başladığını açıkladı.

Reklam

KULLANICI TESTLERİ BAŞLADI

Otokar’ın Türk savunma sanayii çalışmalarını da aralıksız sürdürdüğünü belirten Görgüç, bu alanda başarısı dünyaca kanıtlanan askeri araçların kullanıcı testlerinin farklı coğrafyalarda devam ettiğini söyledi.

Otokar’ın savunma sanayi alanında global bir oyuncu olduğuna dikkati çeken Görgüç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Askeri araçlarımız Türk ordusu ve güvenlik güçleri dahil dünyada 35’ten fazla dost ve müttefik ülkedeki 55’ten fazla kullanıcı envanterinde yer alıyor, çok farklı coğrafyalarda, zorlu iklim koşullarında, riskli bölgelerde aktif olarak hizmet veriyor. Bu yılın ilk 6 ayında savunma sanayii ürün ve kabiliyetlerimizi Avrupa’nın en büyük savunma sanayii fuarı olan Eurosatory başta olmak üzere Doğu Avrupa, Uzakdoğu ve Güney Amerika’daki düzenlenen fuarlarda tanıttık, pandemi sonrasında mevcut kullanıcılarımızla yüz yüze görüşme imkanı bulurken potansiyel kullanıcılarımızla bir araya geldik. Kara araçlarında başarılı ürün ve hizmetlerimizin yanı sıra teknoloji transferi kabiliyetlerimizle de ön plana çıkıyoruz. Farklı bölgelerde iş birliği ve ihracat fırsatlarını yakından takip ediyoruz.

Savunma sanayisinde birçok farklı ülkede aktif bir şekilde ihtiyaç ve beklentileri takip ediyoruz. Farklı ülkelerin envanterinde olan, barış güçlerinde aktif kullanılan zırhlı araçlarımızın başarılı performansı birçok ülkenin dikkatini çekiyor. Kullanıcılar araçlarımızı kendi coğrafi ve iklim koşullarında denemek istiyorlar. Halihazırda pek çok ülkede araçlarımız kullanıcılarımız tarafından detaylı ve zorlu testlere tabi tutuluyor. Kullanıcılarımızın beklenti ve ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Bu yıl mayıs ayında kamuoyuna da açıkladığımız önemli bir ihracat siparişi aldık. Teslimatları önümüzdeki dönemde tamamlayacağız.”

Reklam
Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

İhracat

KOBİ’lerin Başarısının Arkasındaki En Büyük Aktör?

Türkiye’nin ihracatının yaklaşık yüzde 40’ını gerçekleştiren KOBİ’ler, dış satışlarını artırmaya başladı.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye’nin ihracatının yaklaşık yüzde 40’ını gerçekleştiren KOBİ’ler, dış satışlarını artırmaya başladı. Peki pandemi döneminde KOBİ’ler bu denli büyümeyi nasıl başardı.

2018 yılında 60 bin civarında olan ihracatçı KOBİ sayısı haziran ayı itibariyle 100 bine ulaştı. Özellikle e-ticaret kanalları üzerindeki talebin artmasıyla KOBİ’lerin ihracatının önümüzdeki yıllarda hızlı yükselişini sürdürmesi bekleniyor.

DİJİTALLEŞEREK İHRACATTA ATAĞA KALKTI

Salgın sürecinde dijitalleşmenin hız kazanmasıyla beraber e-ticaret alanı şirketler için en önemli satış platformu haline geldi. KOBİ‘lere en büyük pandemi desteği dijitalden geldi. KOBİ ölçeğindeki firmalar, pandemi sürecinde fiziksel satışlarda yaşanan keskin düşüşlere çözümü e-ticarette buldu.

Türkiye’de pandemi öncesi yaklaşık 70 bin KOBİ e-ticaret faaliyetleri gerçekleştirirken, bu sayı geride kalan iki yılda yüzde 700 artış göstererek 500 bine yaklaştı. Yurt içi satışların yanı sıra dijital satışlarla dünyaya açılan firmaların sayısı da hızlı bir yükseliş gösterdi. Mikro ihracat yapan işletmeler, bu alandaki yatırımlarını da artırdı. 2018 yılında 60 bin civarında olan ihracatçı KOBİ sayısı haziran ayı itibariyle 100 bine yaklaştı. Bu firmaların gerçekleştirdiği ihracat ise 100 milyar dolara ulaştı.

Reklam

KÜRESEL TİCARETİN YÜZDE 40’I DİJİTALE KAYACAK

Küresel pazara açılan firmalara desteklerini artıran KOSGEB, KOBİ’lerin ihracat atağında önemli destekler sağlıyor. İstihdamdan da yüzde 70’e yakın, toplam cirodan ise yaklaşık yüzde 50 pay alan KOBİ ölçeğindeki işletmeler, kısa sürede birçok farklı coğrafyaya ürünlerini ulaştırıyor. Türkiye son dönemde 2,6 milyar dolarlık e-ihracat satışına ulaşırken, e-ihracatın 2021 yılında genel ihracat içindeki payı yüzde 1,3 düzeyinde. 2030 yılında bu oranın yüzde 10’a ulaşması hedefleniyor. Yapılan araştırmalar, 2035 yılında dünya ticaretinin yüzde 40’ının dijital satışlardan gerçekleşeceğini ortaya koyuyor.

ÖNCE MARKANIZI OLUŞTURUN

Mikro ihracata başlayan birçok firmanın yanı sıra önemli oranda işletme de mikro ihracata girme noktasında kararsızlık yaşıyor. Global pazara açılmaya korkan firmalar, nasıl başlayacağını bilmediği için satış yapmaktan kaçınıyor. Mikro ihracat süreci uluslararası pazarda marka oluşturmakla başlıyor. Global pazarda satış yapılacak bölge ve hedefler seçildikten sonra bir lojistik firmasıyla planlama yaparak adım atmak gerekiyor. Bu noktada, ürün maliyetlerinin nasıl düşürülebileceği, hangi ülkelere satış yapmanın daha kazançlı olacağı açısından alınacak danışmanlıklar çok büyük önem taşıyor.

Reklam
Okumaya Devam Et

İhracat

Vize Çilesi Fuar Trafiğine Nasıl Yansıyacak?

AB ülkelerinden vize almak, imkansız hale geldi. Çoğuna ret cevabı veriliyor.Üstelik cep yakan vize ücretleri de geri ödenmiyor.

Yayınlandı

Tarih

AB ülkelerinden vize almak, deveye hendek atlatmaktan daha zor hale geldi. Schengen’e başvuran vatandaşlardan onlarca evrak isteniyor, haftalarca bekletiliyor, sonunda da çoğuna ‘ret’ cevabı veriliyor. Üstelik cep yakan vize ücretleri de geri ödenmiyor. Türk yetkililer, AB’nin Schengen vizesini ‘politik araç’ olarak kullandığını söylüyor…

Yurtdışına çıkışlarda pandemi önlemleri nedeniyle yaşanan Vize sıkıntısı, kısıtlamalar kalkınca rahatlar beklentisi vardı. Ancak aksine AB ülkelerinin tavrı nedeniyle vize almak “Schengen çilesi”ne dönüştü.

VİZE ÜCRETİ CEP YAKIYOR

Vize başvurularındaki artışa da paralel olarak inceleme süreleri uzayıp randevular gecikirken, başvuruların olumsuz sonuçlanma oranları da katlanarak arttı. Vize işlemlerinin olumsuz sonuçlanması halinde, artık cep yakar hale gelen vize başvuru ücretleri de iade edilmiyor. Avrupa ülkelerine yapılan vize başvurularında ücretler ortalama 120-125 Euro’yu buluyor. İngiltere’ye gidişlerde ücret, vize süresine göre 130 dolardan 1105 dolara kadar değişirken, ABD’ye gidişlerde de vize ücretleri yaklaşık 200 dolar tutuyor.

İŞ DÜNYASININ SEYAHAT PLANLARI ZORA GİRDİ

Vize randevuları 10-12 haftaya kadar uzayıp seyahat planlarını altüst ediyor. Bu durum özellikle eylülde hızlanacak fuar trafiğine hazırlanan iş dünyasının yanı sıra yine okullarına kayıt için vize bekleyen binlerce öğrenciyi de sıkıntıya soktu. İktisadi Kalkınma Vakfı (İKV) Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, iş yoğunluğundan dolayı randevuların geç verildiğini belirtirken, “Süre her ülkeye göre değişiyor. İki-üç ay sonrasına gün verilebiliyor. Salgın sonrası artan bir yoğunluk var, iş yoğunluğundan dolayı böyle bir süreç yaşanıyor. Yıllık 100 milyon Euro Schengen vize ücreti ödüyoruz. Bu da rekabeti engelleyen tarife dışı bir engel” dedi.

Reklam

BAŞVURULAR ÇOK ARTTI

Vize işlemleri konusunda danışmanlık hizmeti veren uzmanlar ise yaşanan sıkıntının nedenine ilişkin, “Son dönemde vize başvuruları çok arttı. İşi olan da olmayan da, eğitimlisi de okuma yazma bilmeyeni de, herkes gitmek istiyor. Artık bu iş neredeyse bir göçe dönüştü. Başvuruların artması beraberinde inceleme sürelerinin uzamasını ve randevuların gecikmesini, sonuçta da olumsuz sonuçlanma oranlarında artışı getiriyor” dedi. Bir uzmanın, “Vize verip gönderdiklerimizden dönmeyenler oluyor. Tabii bütün bunlar da başvuruların kılı kırk yararcasına incelenmesine neden oluyor” sözleri dikkat çekti.

VİZE POLİTİK ARAÇ OLDU

Türk vatandaşlarının yaşadığı vize sorununu üyesi olduğu Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi’ne (AKPM) bir rapor halinde sunan AK Partili Meclis Sanayi Komisyonu Başkanı Ziya Altunyaldız, vize başvurularındaki ret oranlarında geçmişe göre katlamalı bir artış olduğuna dikkat çekti. Bu konuda AB ülkelerinin tutumunu eleştirerek, “Nereden ret sebebi bulurum diye bir motivasyonla hareket ederseniz, yasal zeminde doğru yapmış olmazsınız” diyen Altunyaldız, vizenin politik bir araç olarak kullanılmaya başlandığını söyledi. “AB üyesi ülkeler bundan vazgeçmeli” diyen Altunyaldız, raporun komisyonda kabul edildiğini, Genel Kurul’da da kabul edilmesini beklediğini belirtti.

HER MUHATABA İLETİLİYOR

Türkiye-Avrupa Birliği Karma Parlamento Komisyonu Eş Başkanı İsmail Emrah Karayel, “Gürcistan ve Ukrayna’ya vize serbestisi tanındı, şimdi Katar ve birkaç ülkeye daha bunun sağlanması durumu var. Biz onlardan geride değiliz, ayrıca biz aday ülkeyiz. Ama birtakım şeyleri bahane ederek bunu bize sağlamıyorlar. Vize kolaylığı diyorlar ama o da günümüz itibarıyla işler vaziyette değil. Almanya başta olmak üzere AB ülkeleri randevuları geciktiriyor, çoğu da olumsuz neticeleniyor. İşadamlarımız, öğrencilerimiz başta olmak üzere Avrupa’ya seyahat etmek isteyen vatandaşlarımızı olumsuz etkileyen sıkıntılı bir süreç var. Hem Dışişleri Bakanlığımız hem de bizler muhataplarımıza bu durumu iletiyoruz. Ama maalesef bir ilerleme sağlanamıyor. Yapıcı davranmıyorlar, bunu siyasi araç olarak kullanıyorlar. Sorun aşılsın diye ciddi bir çaba, çalışma var ancak şu an için çok da ümit verici bir tablo yok” dedi.

Reklam

DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI DEVREYE GİRMELİ

Özellikle eğitim, sağlık ya da iş için kısa sürede gitmesi gerekenlere de aylar sonrasına randevu tarihi verilmesinin büyük mağduriyetlere yol açtığına dikkat çeken Meclis Dışişleri Komisyonu üyesi CHP’li Utku Çakırözer, “Artık transit vizeler bile soruna dönüştü. Av#rupa üzerinden bir başka kıtaya gitmeye kalktığınızda, transit vize için bile aylarca bekleyebiliyorsunuz” dedi. Çakırözer, “Yaşanan bu mağduriyet ve sıkıntılar karşısında Dışişleri Bakanlığı’nın kayıtsız kalması kabul edilemez, devreye girilmeli” dedi. (Hürriyet)

Okumaya Devam Et

İhracat

ASO’da İstihbarat Merkezi Kuruldu

Ankaralı sanayicilerin ihracatını artırmayı ulusal arenada gücünü artırmayı hedefleyen Ankara Sanayi Odası (ASO) Dış Ticaret İstihbarat Merkezi, düzenlenen törenle hizmete açıldı.

Yayınlandı

Tarih

Ankaralı sanayicilerin ihracatını artırmayı hedefleyen Ankara Sanayi Odası (ASO) Dış Ticaret İstihbarat Merkezi, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Ankara Sanayi Odası’nda gerçekleşen açılış törenine ASO Başkanı Nurettin Özdebir, Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Cahit Çelik ve bazı sanayiciler katıldı.

ANKARALI SANAYİCİLERİN İSTİHBARAT EKSİKLİKLERİ GİDERİLECEK

Ankaralı sanayicilerin uluslararası arenada operasyon yapabilme konusundaki bilgi ve istihbarat eksiklerinin giderilmesi için Kalkınma Ajansı’nın yürüttüğü bir proje çerçevesinde ASO bünyesinde kurulan Dış Ticaret İstihbarat Merkezi 4 uzmanla Ankaralı sanayicilere hizmet vermeye başladı. Ankara Kalkınma Ajansı’nın yürüttüğü bir proje çerçevesinde hayata geçirilen ASO Dış Ticaret İstihbarat Merkezinde, firmaların dış ticaret faaliyetlerini artırmak ve sürdürülebilir ihracat yapısına kavuşmalarına yardımcı olmak için raporlar hazırlanacaktır.

ASO’NUN HEDEFLERİNE ULAŞMA YOLUNDA ÖNEMLİ KATKI

ASO Başkanı Nurettin Özdebir, kurulan bu merkez ile ASO’nun hedeflerine ulaşma yolunda önemli bir katkı sağladığını ve tüm sanayicileri sembolik ücretlerle hizmet verecek bu merkezden faydalanmaya davet etti. Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Cahit Çelik, bu projeyle birlikte Ankara’da bazı oda ve OSB’lerde istihbarat merkezleri kurduklarını belirtti. Merkezde görev yapacak uzmanların çok nitelikli bir eğitim programından geçtiğini de ifade eden Çelik, bu kadroların Ankara’nın ihracatına önemli katkı sağlayacağına inandığını vurguladı.

BAŞVURULAR ONLİNE ORTAMDA ALINIYOR

Dış ticaret istihbarat merkezlerine başvurular online ortamda alınmakta olup https://www.ankaradisticaret.org/ portalı üzerinden kabul edilmektedir. ASO, Dış ticaret istihbarat uzmanları üye olunan istihbarat yazılımı yardımıyla hazırladıkları raporları portala yükleyerek firmanın bilgisine sunulmaktadır. Ajans Yatırım Destek Ofisi koordinasyonunda Ankara’da bulunan firmaların dış ticaret kapasitesinin artırılması amacıyla ilana çıkılarak ve her yıl başvurular alınarak dış ticaret mentorluk programı ve kırsal bölgeler dış ticaret mentorluk programı da uygulanmaktadır. Dış ticaret istihbarat merkezlerinin koordinasyonu Ajans eliyle yürütülerek 5 merkezde faaliyetlerin sürdürülmesine devam edilecektir.

Reklam
Okumaya Devam Et

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.