Otomobil devi tasarımda yapay zeka kullandı! Yapay zeka arabaları tasarlayabilir mi?

Smart’ın baş tasarımcısı Kai Sieber, yapay zekanın otomobil tasarımındaki önemini ve AI’ın sunduğu olanakları paylaşıyor. İşte detaylar…

Yapay zeka (AI), otomobil tasarımında devrim yaratıyor ve Smart’ın baş tasarımcısı Kai Sieber, bu teknolojinin özellikle elektrikli araçlarda (EV) gelecekte önemli bir rol oynayacağını düşünüyor. Sieber, AI’ın sunduğu olanakların etkileyici olduğunu belirtiyor: “AI, gerçekten sizi şaşırtacak kadar çok olasılık sunuyor,” diyor.

Ancak Sieber, AI’ın sunduğu bu potansiyeli kullanırken tasarım vizyonundan sapmamanın önemine dikkat çekiyor. “AI ile çalışırken çok kolay bir şekilde kendinizi bu araçların sunduğu olanaklara kaptırabilirsiniz. Bu durumda, sadece aracın önerilerini takip etmektense, fikrinize sadık kalmak önemlidir.” ifadelerini kullandı.

Otomobil tasarımında AI’ın kullanımının, tasarım aşamasında çizimlerden ölçekli modellere kadar her aşamada değerli bir araç olduğunu belirten Sieber, AI’ın tasarımcıların kılavuzu olduğunu ve tasarımcının yerini almadığını vurguluyor. AI’ın, tek bir konseptten hızlı bir şekilde birçok varyasyon üretme yeteneği, tasarımcıların fikirlerini daha geniş bir perspektiften değerlendirmelerine yardımcı oluyor.

Ancak AI, bir arabanın her yönünü baştan sona tasarlayabilir mi Teorik olarak mümkün olabilir, fakat otomotiv endüstrisi bunu sadece bir araç olarak görüyor ve tasarımcıların ideasyon aşamasında kullanması gereken bir araç olarak kabul ediyor. Sieber, AI’a ne zaman ara verip geleneksel tasarım araçlarına dönmenin önemli olduğunu söylüyor: “AI’a çok bağlı kalırsanız, tasarımınız kendi başına öne çıkmaz. Tasarımın net, dürüst ve tanınabilir olması gerekir. İnsan dokunuşunu kaybetmemek önemlidir.”

Smart’ın yeni modelinin tasarımı, markayı ilk kez kutu şeklinde SUV’lere yönlendiriyor. Sieber, başlangıçta Tesla Model Y gibi aerodinamik bir SUV yapma fikrinin öne çıktığını ancak bunun Smart için uygun olmadığını belirtiyor: “Smart’ın yolu dürüst olmak, amacına sadık kalmak. Bir SUV tasarlarken, onun SUV gibi görünmesini istersiniz.”

Kutusal bir estetik peşinde koşmanın maksimum menzil üzerinde olumsuz bir etkisi olduğunu belirten Sieber, bu tasarımın yönetimle tartışmalara yol açtığını söylüyor: “Kutu şeklindeki tasarımın aerodinamik etkisi nedeniyle 15-20 mil menzil kaybı yaşanabileceğini tartıştık. Ama 2025-2026 yılına kadar batarya teknolojisinin daha iyi olacağına inandık ve bu tasarımı savunduk.”

Smart için şu anda onaylanan batarya 100kWh kapasiteli NCM batarya. Çin’in CLTC testinde 740km maksimum menzil sunan bu batarya ile gerçek dünya menzilinin yaklaşık 600km civarında olacağı öngörülüyor. Kutu şeklindeki estetik, aerodinamik performansta bir ödün gerektirse de, Smart ve Sieber bu seçimlerinin değerli olduğunu düşünüyor.

Kaynak: Haber Merkezi