Otomotiv sektörü dünyasının iki dev ismi, Volkswagen ve Audi’den önemli bir açıklama yapıldı. Her iki markanın içerisinde Türkiye’nin de bulunduğu 2022 yılındaki satış rakamları açıklandı. Yapılan açıklamalar, her iki markanın da satışlarının düştüğünü ancak elektrikli modellere olan ilginin arttığını gözler önüne seriyor.
Elektrikli Otomobile İlgi Arttı

Audi’yi de bünyesinde bulunduran Volkswagen‘in 2022 yılındaki satışları, yüzde 6,8 düşüşle 4.56 milyon olarak kayıtlara geçti. Bu satışların 330 bin adedini elektrikli araçlar oluşturdu . Volkswagen’in elektrikli otomobil satışları, bir önceki yıla göre yüzde 23,6 olarak kayıtlara geçti. Paylaşılan verilere baktığımızda, Volkswagen’in en çok tercih edilen elektrikli otomobilinin ID.4 olduğunu görüyoruz. Bu araç Türkiye’ye gelmiyor ancak satışa sunulduğu ülkelerde dikkat çekiyor gibi görünüyor. Zira ID.4 satışları, 2022’de 170.000 adet olarak gerçekleşti. Bu rakamlar, Volkswagen’in elektrikli otomobil satışlarının yüzde 51’den fazlasının ID.4’ten geldiğini gözler önüne seriyor.
Auidi Marka Otomobil Satışlarında Düşüş

Volkswagen’de her bütçeye uygun araba varken Audi’de böyle bir durum yok. Şirketin tüm araçları premium segmentte ve bu durum, satış rakamlarını doğrudan etkiliyor. Yapılan açıklamaya göre Audi, geçtiğimiz yıl boyunca 1 milyon 614 bin 231 otomobil sattı. Bu rakam, 2021’den yüzde 3,9 düşüktü. Bunlara ek olarak; Audi’nin elektrikli otomobil satışları 118 bin 196 olarak kayıtlara geçti. Elektrikli araba satışları, yüzde 42,8 artmış oldu.
Yorumlar kapalı.