Peugeot’dan 2023’ün Son Çeyreğinde Model Atağı: Ocak-Eylül 2023 döneminde, satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 180 artıran PEUGEOT, toplam SUV pazarındaki iddiasına ek olarak B-SUV segmentindeki temsilcisi 2008’i de yenileyerek liderliğini sürdürmeyi planlıyor. Ağustos ayında benzinli, dizel ve elektrikli olmak üzere 3 farklı motor seçeneğiyle, ALLURE ve GT donanımıyla satışa sunulan yeni 2008’e geçtiğimiz günlerde 1.340.000 TL’den başlayan fiyatlara sahip ACTIVE PRIME donanımı da eklendi. Yenilenen tasarımı ve iç mekân özellikleriyle yaz aylarında Türkiye’de satılmaya başlanan, PEUGEOT’nun D Segmenti’ndeki göz alıcı modeli 508 de 1.5 litrelik BlueHDi 130 turbo dizel motoru ve EAT8 otomatik şanzıman kombinasyonuyla, 1.770.000 TL’lik özel lansman fiyatlarından yeni sahipleriyle buluşuyor. PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “PEUGEOT Türkiye olarak, Ocak-Eylül 2023 döneminde ise 59 bin adete yakın bir satış performansı ortaya koyarak, yılsonu hedeflerimizi ilk 9 aylık dönemde yakalamış olmanın gururunu yaşıyoruz. Sadece kendimize verdiğimiz sözü değil, bayilerimize ve müşterilerimize de verdiğimiz sözleri tuttuk. Bir önceki yıla göre otomotiv pazarının büyüme oranı yüzde 65 iken, PEUGEOT Türkiye olarak yüzde 180’nin üzerinde büyüme yakaladık. Şimdi Cumhuriyetimizin 100. yılında, rekorun rekorunu kırmayı hedefleyerek, 75 bin adetin üstünde bir satışla yılı tamamlamayı amaçlıyoruz” dedi.
PEUGEOT, yenilediği B-SUV modeli 2008 ve yeni 508 modelleriyle, 2023’ün son çeyreğine iddiasını artırarak giriyor. 2023’e başlarken 57 bin adet olarak öngörülen yıl hedefini, Eylül 2023 itibarıyla yaklaşık 59 bin otomobil ve hafif ticari araç satış adediyle geride bırakan PEUGEOT, yeni 2008 ve yeni 508’in de katkısıyla yıl sonu hedefini yukarı yönde revize ederek, 75 bin adedi hedefliyor. PEUGEOT’nun B-SUV segmentindeki temsilcisi 2008, yenilendiği gibi Eylül 2023 itibarıyla yeniden sınıfının en fazla tercih edilen modeli konumuna gelirken, 3 farklı motor seçeneği, ALLURE ve GT donanımlarına eklenen yeni ACTIVE PRIME ile bu başarıya ulaşılmasındaki temel modellerden biri olmayı sürdürüyor. Yeni PEUGEOT 2008 ACTIVE PRIME 1.2 PureTech 130 HP EAT8’nin fiyatları 1.340.000 TL’den başlıyor. Temmuz ayındaki özel lansman başlangıç fiyatı 1.770.000 TL’den satılmaya devam eden yeni 508 ise, PEUGEOT’nun D Segmenti’ndeki göz alıcı modeli olarak verimlilik ve konfora odaklananlara hitap ediyor.
Hedef 75 Bin Adetin Üstünde Satış
Otomotiv pazarını değerlendiren PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “Güçlü bir 2023 yılı kapanışı beklerken PEUGEOT Türkiye olarak, Ocak-Eylül 2023 döneminde ise 59 bin adete yakın bir satış performansı ortaya koyarak, yılsonu hedeflerimizi ilk 9 aylık dönemde yakalamış olmanın gururunu yaşıyoruz. İlk 9 ayda PEUGEOT Türkiye olarak rekor müşteri memnuniyeti, rekor pazar payı ve rekor satış performansı ortaya koyduk. Yaşanan onca zorluğa rağmen göz alıcı bir biçimde, sadece kendimize verdiğimiz sözü değil, bayilerimize ve müşterilerimize de verdiğimiz sözleri tuttuk. Bir önceki yıla göre otomotiv pazarının büyüme oranı yüzde 65 iken, PEUGEOT Türkiye olarak yüzde 180’nin üzerinde büyüme yakaladık” dedi.
Yeni PEUGEOT modellerinin de etkisiyle hedeflerini revize ettiklerine de değinen Gülin Reyhanoğlu; “2023 başlarken, PEUGEOT olarak SUV lideri olacağız demiştik. SUV liderliğimiz tam gaz devam ediyor. Ticari araçta atağımız devam edecek; İki yerli markanın ardından üçüncü marka olacağız demiştik. Eylül sonu itibariyle iki yerli üretim yapan markanın arkasından üçüncüyüz. Bayilerimizin desteği ve müşterilerimizin güveniyle, koyduğumuz bütün hedeflere üçüncü çeyrek sonu itibariyle ulaşmış durumdayız. Hedefler sadece performans hedefleri değil, yaptırdığımız marka araştırmalarında da markamızın müşterilerimiz tarafından çok pozitif algılandığını görüyoruz. Bu anlamda da marka hedeflerimizi gerçekleştirmiş durumdayız. PEUGEOT’nun, Türkiye tarihindeki en yüksek satış adetine imza atabilme rekorunu, 2023’ün ilk 9 ay sonunda kırdık. Şimdi Cumhuriyetimizin 100. yılında, rekorun rekorunu kırmayı hedefleyerek, 75 bin adetin üstünde bir satışla yılı tamamlamayı amaçlıyoruz” dedi.
Yeni 2008 İle B-SUV’deki Liderlik Sürdürülüyor!
Yeni modelleri 2008 ve 508 ile ilgili olarak da PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “B-SUV segmentini hemen her ay liderlik koltuğunda tamamladığımız, sadece yeni modele geçiş dönemde birinci olamadığımız ancak yine de podyumda yer aldığımız 2008 modelimizi yenilediğimiz gibi, Eylül 2023’te yine olmamız gereken yere geri döndük. Yeni 2008 ile pekişen ay bazındaki liderliğimizi yıl sonuna kadar sürdürerek, 2023 B-SUV segment liderliğini hedefliyoruz. Markamızın koyduğu tüm hedefleri gerçekleştirmemizde yeni 2008’in çok büyük bir katkısı var. Diğer SUV modellerimiz 3008, 5008 ve 408’in de, segmentlerinde gösterdikleri üstün başarılarla, 2023 yılını PEUGEOT olarak toplam SUV’de lider olarak kapatmayı hedefliyoruz. Mart ayında 5.000 adet hedefle yollara çıkardığımız 408 modelimizin satışları 6.800 adedi aşınca, yıl sonuna hedefimizi 8.500 adede revize ettik. Yeni 508 de D segmentinde piyasaya sunduğumuz ve kendi müşteri kitlesi olan bir modelimiz. Yeni 508’i hem filo tarafında hem de perakende tarafında müşteri kitlesiyle buluşturduk” dedi.