Rekabet Kurumu, teknoloji devi Google hakkında, çevrim içi reklamcılık pazarındaki gücünü Performance Max (PMAX) kampanyası aracılığıyla kötüye kullanıp kullanmadığını belirlemek üzere kapsamlı bir soruşturma başlattı. Rekabet Kurulu’ndan yapılan açıklamada, Google‘ın 2021 yılında tanıttığı ve kısaca PMAX olarak bilinen bu kampanya modelinin, reklamverenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişim imkanı sunan, hedef odaklı bir reklam modeli olduğu belirtildi.

ADİL OLMAYAN UYGULAMALAR
Soruşturma kapsamında, Google’ın PMAX adlı reklam kampanyası aracılığıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki dominant gücünü diğer reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı detaylı bir şekilde incelenecek. Ayrıca, reklamverenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı ve veri birleştirme yoluyla rekabeti engelleyip engellemediği de değerlendirilecek.
Kaynak: Haber Merkezi