İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (ISG) için havacılık operasyonlarını kökten değiştirecek tarihi bir gelişme yaşandı: İkinci pistin uzun süredir sadece kalkışa açık olan 24L yönü, tüm engellerin ortadan kaldırılmasının ardından iniş operasyonlarına da açılarak pistin tam kapasiteyle kullanılması sağlandı.

YALNIZCA KALKIŞ KULLANIMI SON BULDU
Daha önce Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pistinde 06R yönü hem iniş hem de kalkışlar için aktif olarak kullanılırken, 24L yönü ise çevredeki mania engelleri nedeniyle sadece kalkış operasyonlarına hizmet verebiliyordu. Bu durum, havalimanının operasyonel verimliliğini kısıtlıyordu.
Havalimanı Meydan Otoritesi HEAŞ tarafından titizlikle yürütülen mania çalışmalarının başarıyla tamamlanması, 24L yönünde iniş izninin alınmasının önünü açtı. Kontrol uçuşlarının da başarıyla sonuçlanmasıyla birlikte 24L yönü inişler için operasyonel hale geldi.

İLK İNİŞ AJET’TEN
Pistin tam kapasiteyle kullanıma açıldığı bu tarihi günde, 24L hattı, artık direkt yaklaşma ve Aletli İniş Sistemi (Instrument Landing System – ILS) hizmetini de sunuyor. 24L yönüne ilk iniş, bugün saat 13.00’te gerçekleşti. AJet’in Şırnak-İstanbul seferini yapan uçağı, yeni açılan hatta iniş yapan ilk ticari uçak oldu.

HAVA TRAFİĞİ RAHATLAYACAK
İkinci pistin operasyonel kapasitesinin artması, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın genel kapasitesini önemli ölçüde yükseltiyor. Yetkililer, bu gelişmenin hava trafiğinde önemli bir rahatlama sağlayarak hem uçuş emniyetine hem de zamanında kalkış/iniş oranlarına pozitif katkı sunmasını bekliyor.
Kaynak: Haber Merkezi