Savunma Sanayii Siparişleri İki Katına Çıktı!: Güney Kore savunma sanayii, yurtdışından gelen siparişleri geçen yıla kıyasla iki katına çıkardı; bu da hükümetin ülkeyi silah ihraç eden bir güç merkezine dönüştürme hedefini ortaya koydu.
Başkan Yoon Suk-yeol, kamu ve özel sektörün silah ihracatını nasıl artırabileceğine ilişkin bir strateji toplantısı düzenlemek üzere Perşembe günü Kore Havacılık ve Uzay Sanayii’nin (KAI) Sacheon’daki ana üretim merkezini ziyaret etti.
Yoon, “Savunma Sanayi BüyümeninYeni Motorudur” dedi.
Bunun, yatırımların yanı sıra araştırma geliştirme koşullarının da iyileştirilmesiyle gerçekleştirileceğini ifade eden Yoon, şöyle konuştu: “Savunma sanayisini iç talebe odaklı bir sektörden ihracata odaklı bir sektöre dönüştürecek bir ekosistem inşa edeceğiz. “
Yoon ayrıca o gün Hanwha Aerospace ve Hyundai Rotem tarafından işletilen silah fabrikalarını da gezdi.
KAI’nin fabrikası, askeri ve sivil amaçlarla kullanılan Sacheon Havalimanı’nın bitişiğinde bulunuyor. Yazdan bu yana şirket, Güney Kore’nin ilk yerli savaş uçağı olan KF-21’in prototipleri için test uçuşları düzenlemek amacıyla havaalanını kullanıyor. Seri üretime 2026’da başlanacak.
Endonezya ile birlikte geliştirilen KF-21, 4,5 nesil avcı uçağı olarak faturalandırılıyor; bu, yeteneklerinin, küresel olarak hizmet veren ana akım tür olan dördüncü nesil avcı uçakları ile son teknoloji ürünü beşinci nesil avcı uçakları arasında olduğu anlamına geliyor.
KAI, savaş uçağının montajından, test uçuşlarından veri toplanmasından ve KF-21’in tasarımlarının geliştirilmesinden sorumludur.

Güney Kore hava kuvvetleri filosuna 120 KF-21 eklemeyi planlıyor ve Endonezya ordusu da bazı jetleri alacak.
Güney Kore hükümeti proje için 8,8 trilyon won (6,6 milyar dolar) tutarında kalkınma fonu ayırdı. Seul, uçağın fiyatını nispeten düşük tutarak, uygun maliyetli ekipman arayan gelişmekte olan ekonomilere hitap etmeyi ve yeni uçağı silah ihracatının merkezi haline getirmeyi umuyor.
KAI’nin mevcut ana ihracat ürünü, ABD’li Lockheed Martin şirketinin teknolojisine dayanan FA-50 hafif saldırı uçağıdır. Şirket, Eylül ayında 48 adet FA-50‘yi Polonya’ya 3 milyar dolara satmak üzere bir anlaşma imzaladı.
Varşova , yan komşusu Rusya ile Ukrayna arasındaki çatışmanın ortasında savunma oluşturmak için acele ederken, Hyundai Rotem’den 180 tankın yanı sıra Hanwha grubundan topçu ve mühimmat da dahil olmak üzere Güney Kore’den 12 milyar dolardan fazla savunma ekipmanı satın alıyor . Hyundai Rotem, ülkede tank üretimi konusunda Polonyalı bir ortakla görüşüyor.
Polonya hükümeti, Kuzey Kore ile olası bir savaşa 70 yıl boyunca hazırlık yaptıktan sonra, ekipmanın “en yüksek kalitede olması gerektiği” için Güney Kore ekipmanını tercih ettiğini belirtti.
Polonya’nın ötesine baktığımızda, Filipinler KAI jetlerini konuşlandırırken, Mısır ve Malezya da aynı modelin satın alınması için pazarlık yapıyor. Birleşik Arap Emirlikleri, karadan havaya füze sistemi için Güney Koreli savunma yüklenicisi LIG Nex1 ile milyarlarca dolarlık bir anlaşma imzaladı.
Hanwha Aerospace’in Avustralya hükümetiyle zırhlı araçlar ve kundağı motorlu topçu tedariki için 700 milyon doların üzerinde bir sözleşmesi var. Şirket, Güney Koreli bir savunma yüklenicisi için ilk yurt dışı üretim tesisi olan ve 2024 yılında faaliyete geçmesi planlanan bir fabrikayı burada kurmaya çalışıyor.
Güney Kore’nin savunma ihracatı son zamanlarda hızla arttı; yurt dışı siparişleri yılda yaklaşık 3 milyar dolardan 2021’de 7,2 milyar dolara yükseldi. Bu yıl bu rakam Ekim ayı sonu itibarıyla 17 milyar dolara yükseldi ve iki ay kaldı.
Bu artış, önceki Başkan Moon Jae-in yönetiminin yerli savunma teçhizatı üretimini desteklemeye yönelik araştırmalara daha fazla yatırım yapma yönündeki baskısının ortasında geldi. Yoon hükümeti selefi hakkında pek çok eleştiride bulunsa da bu politikayı yürürlükte tuttu.

Savunma sektörüne uzun vadeli bir destek sağlanacağı yönündeki umutlar hisse senetlerini yükseltti. Gösterge KOSPI endeksi 2022’de şu ana kadar %20 civarında düşerken, KAI ve Hyundai Rotem’in her biri kabaca %40 arttı, Hanwha Aerospace ise yaklaşık %50 yükseldi. Menkul kıymet şirketleri, LIG Nex1 ile birlikte üçünün de orta vadede hem gelir hem de kâr açısından büyüme görmeye devam etmesini bekliyor.
Güney Kore, savunma sanayini desteklemek için işletmeleri yeniden düzenlemeye başladı. Eylül ayında Hanwha Grubu, dünyanın üçüncü büyük gemi inşa şirketi olan Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering’i (DSME) devlete ait borç veren Kore Kalkınma Bankası’ndan satın almak için tercih edilen teklif sahibi olarak seçildi .
Hanwha, anlaşma yoluyla DSME’nin askeri gemi işletmesini satın alarak bunun “kara, deniz ve havayı” kapsayan entegre bir savunma portföyü oluşturacağını söyledi.
Hanwha’ya göre satın alma, Orta Doğu, Avrupa ve Asya’daki ortak müşteri tabanları aracılığıyla denizaltı ve savaş gemisi ihracatının genişletilmesine katkıda bulunacak.
KAI’nin kökeni, bir zamanlar Samsung, Hyundai ve Daewoo holdinglerinin elinde bulunan havacılık ve uzay segmentlerinin birleşmesine dayanmaktadır. Konsolidasyon, Asya para krizinin ardından hükümet tarafından yönetildi. Güney Kore’nin kamu ve özel sektörleri savunma sanayini ileriye dönük olarak sarsmaya hazır görünüyor.